Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: Odemaster - 10.06.2015, 17:18:57

Otsikko: Sasch kytkinpaketti V70 mk1
Kirjoitti: Odemaster - 10.06.2015, 17:18:57
Onkos ihmisillä kokemuksia tälläisestä saschin  tuotoksesta?

 http://www.sachsperformance.com/Sachs-Performance-Clutch-Powerclutch/Volvo/Volvo-V70-I-LV-11-96-05-00/2-0-93-kW-;-01/1997-03/2000/SRE-Performance-Clutch-Kit::170.html

Jos on niin kannattaako ostaa pelkkä asetelma ja vaikka äRRä volvon kytkinlevy vai kannattaako ostaa koko paketti saschilta?
Otsikko: Vs: Sasch kytkinpaketti V70 mk1
Kirjoitti: _NepandeR_ - 10.06.2015, 17:22:21
Itelle tulee Sach Race 765 asetelma ( BMW M5) ja 6-lapainen jousitettu sintteri. Tai sitte ihan vakio massalevyllä.
Tuo pelkkä asetelma maksaa jonkun 320€.
Otsikko: Vs: Sasch kytkinpaketti V70 mk1
Kirjoitti: Odemaster - 10.06.2015, 18:01:16
Itelle tulee Sach Race 765 asetelma ( BMW M5) ja 6-lapainen jousitettu sintteri. Tai sitte ihan vakio massalevyllä.
Tuo pelkkä asetelma maksaa jonkun 320€.

Taitaa tuo asetelma olla sama kuin tuo tuossa linkissä minkä laitoin?

Lähinnähän itse haen nyt jonkun 500 nm ehkä vähän ylikin kestävää kytkintä.
Otsikko: Vs: Sasch kytkinpaketti V70 mk1
Kirjoitti: _NepandeR_ - 10.06.2015, 22:13:53
Pitää varmasti tuo -765 vakio massalevyllä sen ++500nm.
Otsikko: Vs: Sasch kytkinpaketti V70 mk1
Kirjoitti: Odemaster - 16.05.2017, 15:38:02
Itelle tulee Sach Race 765 asetelma ( BMW M5) ja 6-lapainen jousitettu sintteri. Tai sitte ihan vakio massalevyllä.
Tuo pelkkä asetelma maksaa jonkun 320€.

Meneekö tämä asetelma paikalleen ihan suoraan? Pitääkös tämä jousitetulla massalevyllä yhtään paremmin kuin vakio ärrän asetelma mikä on shimitetty? Sach:n taulukon mukaan pitäisi pitää sen 500 nm ilman shimitystä. Ongelma nyt se kun alkoi kytkin luistaa ja pitäisi löytää jäykempi asetelma. Ei tuo sintteri ihan huvittaisi vielä.
Otsikko: Vs: Sasch kytkinpaketti V70 mk1
Kirjoitti: Lankku - 16.05.2017, 16:31:48
-765:lle on tehtävä uusi pulttijako ja vakion levyn kanssa 2,1-2,4mm upotus, koska bemarin levy on paksumpi. Pitää sintterillä noin 950-1000Nm eli eiköhän se massalevyllä 750-800Nm luokkaa pidä.
Otsikko: Vs: Sasch kytkinpaketti V70 mk1
Kirjoitti: Odemaster - 16.05.2017, 19:06:47
-765:lle on tehtävä uusi pulttijako ja vakion levyn kanssa 2,1-2,4mm upotus, koska bemarin levy on paksumpi. Pitää sintterillä noin 950-1000Nm eli eiköhän se massalevyllä 750-800Nm luokkaa pidä.

Tietenkään bemarin levyssä ei käy sitten booritus volvon laatikkoon?

Eli siis vauhtipyörästä pitäisi saada tavaraa pois että asetelma tippuisi n. 2,1 - 2,4mm lähemmäs vauhtipyörää?
Otsikko: Vs: Sasch kytkinpaketti V70 mk1
Kirjoitti: razori - 16.05.2017, 20:40:52
Tietenkään bemarin levyssä ei käy sitten booritus volvon laatikkoon?

Ei
Otsikko: Vs: Sasch kytkinpaketti V70 mk1
Kirjoitti: Lankku - 16.05.2017, 21:35:52
Eli siis vauhtipyörästä pitäisi saada tavaraa pois että asetelma tippuisi n. 2,1 - 2,4mm lähemmäs vauhtipyörää?
Jep.
Otsikko: Vs: Sasch kytkinpaketti V70 mk1
Kirjoitti: e0000333 - 25.05.2017, 13:35:46
Ja kannattaa mitata myös asetelman kalvojousen kynsien asema vauhtipyörän pinnasta orkkis vs. SRE.
Vastaavan erotuksen joudut liikuttaa sit myös työsylinteriä/vivustoja minkälainen nyt sit lootassa onkaan.
Ainakin M56 sisäpuolisessa työsylinterissä max teoreettinen isku on n. 15mm ja ainakin SRE -618 asetelma bemmin levylle +0,3mm upotettuna haluaa sen ~10-12mm iskua että alkaa irrota.
Tuohon kun jättää kulumaravaa niin ettei painelaakeri heti ala kantaa kun levy vähän kuluu niin aika tarkkakin tuo sijainti työsylinterillä.
Otsikko: Vs: Sasch kytkinpaketti V70 mk1
Kirjoitti: Odemaster - 22.06.2017, 20:59:42
Ja kannattaa mitata myös asetelman kalvojousen kynsien asema vauhtipyörän pinnasta orkkis vs. SRE.
Vastaavan erotuksen joudut liikuttaa sit myös työsylinteriä/vivustoja minkälainen nyt sit lootassa onkaan.
Ainakin M56 sisäpuolisessa työsylinterissä max teoreettinen isku on n. 15mm ja ainakin SRE -618 asetelma bemmin levylle +0,3mm upotettuna haluaa sen ~10-12mm iskua että alkaa irrota.
Tuohon kun jättää kulumaravaa niin ettei painelaakeri heti ala kantaa kun levy vähän kuluu niin aika tarkkakin tuo sijainti työsylinterillä.

Mulla M58L. Kyllähän tuo sovittamiseksi menee. Sitä se motorsport on! Kiitos tästä. Olis voinu jäädä huomiotta tämäkin.