Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Veteraanien korjaamo => Aiheen aloitti: 1st - 01.01.2016, 16:30:09
-
Koitin haulla mutta enpä löytänyt aiheeseen liittyvää..
Eli mulla on nuo takajarrut nyt auki, niin mietin vaan että tapahtuuko takapyöränlaakerien voitelu peräöljyllä banjosta käsin ja onko ton allaolevassa kuvassa näkyvän huoparenkaan tarkoitus pitää öljy sisäpuolella kun rumpu on paikallaan?
(http://i139.photobucket.com/albums/q292/_1st_/Mobile%20Uploads/WP_20160101_13_25_51_Pro_zpskcgjwb8d.jpg)
-
Laakerissa on vaseliinia ja laakerin sisäpuolella on stefa, joka pitää öljyn pois. Tuo huopatiiviste on vain pölysuojus.
-
Laakerissa on vaseliinia ja laakerin sisäpuolella on stefa, joka pitää öljyn pois. Tuo huopatiiviste on vain pölysuojus.
Okei, siinä on siis sellainen rakenne :) kuuluukos tuon huopatiivisteen ja laakerin välisessä tilassa olla vaseliinia nyt sitten, tossa kun se välitila oli ihan kuiva molemminpuolin..?
-
Ei kuulu. Jarrukilvessä on aika jämpti reikä vetarille ja vaseliini on/pysyy jarrukilven takana.
-
Ei kuulu. Jarrukilvessä on aika jämpti reikä vetarille ja vaseliini on/pysyy jarrukilven takana.
Selvä juttu. Tuolta huopatiivisteen takaa putsasin likaa bräk cleenin ja paineilman avulla, ei varmaan vaaraa että laakeriin ois paineilman mukana nyt mennyt törkyä?
Niin ja se kävi vielä mielessäni että kuuluuko tossa huoparenkaan takana olevassa tilassa olla mitään valumareikää jarrukilven taakse samaan tyyliin niinkuin ilmajäähyvolkkarin svingiakselissa?
-
Niin ja se kävi vielä mielessäni että kuuluuko tossa huoparenkaan takana olevassa tilassa olla mitään valumareikää jarrukilven taakse samaan tyyliin niinkuin ilmajäähyvolkkarin svingiakselissa?
Kuuluu ja se onkin yleensä ihan täynnä jotain ruosteensekaista töhnää :)
-
Kuuluu ja se onkin yleensä ihan täynnä jotain ruosteensekaista töhnää :)
Pitääpä tutkia ja putsailla, ihan ummessa se tuntuisi olevan kun bräk cleeni jäi sinne lillumaan eikä valunut mistään pois ennenkun paineilmalla ne puhalsin pois ::)
Mutta nyt oon taas pari asiaa viisaampi, kiitoksia vastauksista! :)
-
Mä työnsin rätin tohon vetarin reikää ettei vahingossakaan menis hiekkaa. Ei huvita turhaan vaihdella uusia laakereita!