Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Aiheen aloitti: the pora - 10.10.2017, 15:53:05

Otsikko: hammastanko
Kirjoitti: the pora - 10.10.2017, 15:53:05
täältä varmaan joku tietää!200 sarjan hammastanko.kahta eri mallia,toisessa enemmän liikettä.eli tulee ulos noin 9mm enemmän,kun toinen!tietääkö joku missä mallissa toi enemmän kääntyvä on?olis parempi kilpuriin,kun pyörät kääntyis enemmän!
Otsikko: Vs: hammastanko
Kirjoitti: mauser240 - 10.10.2017, 17:05:48
Anteeksi OT mutta eikö ole helpompi siirtää raidetangonpäät lähemmäs kääntöakselia / tolppaa? Silloin tulee ohjauksesta nopeampi myös.
Otsikko: Vs: hammastanko
Kirjoitti: the pora - 10.10.2017, 18:57:38
joo vois kai sen niinkin tehdä,mutta pitäis olla krossiautossa kestävä ratkaisu!eikä sais paljoo jäykistyäkään,ja muuttuuko geometria huonoks jos kääntövarren mittaa muutetaan.mielummin se hammastanko,mulla on semmonen,mutta vääntynyt ja vuotaa.ois helpompi etsiä sitä,kun tietäi missä semmosta ollut.HCAWDB
Otsikko: Vs: hammastanko
Kirjoitti: estate - 11.10.2017, 12:47:44
Niitähän on neljää malli tehostamattomat Camgear, ZF ja kahtamallia tehostettu Camgear (ero raidetangon sisäpään kiinnityksessä). Tuon 9 milliä saa varmaan lisää kääntyvyyttä kun ohentaa rajoittimet. Tehostettu tanko on nopeampi kuin tehostamaton.