Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: volvertti75 - 13.11.2017, 12:28:03
-
Siis otsikon mukainen kulkine, auto jäänyt edelliseltä omistajalta kuumana sammumisen vian takia seisomaan,releet b pumpun katottu samoten ruiskun ei vikaa, itsellä se kyllä toimii kuumanakin ja ottaa kierroksia ja pysyy korotetulla kierroksilla käynnissä mutta tyhjäkäyntiä käy vain hetken rupeaa humppaamaa ja sammuu mutta lähtee käyntiin hetken starttauksen jälkeen, virtapuoli kunnossa b suotin vaihdettu ed om puolesta samoten b pumppu jonka ääni minua ihmetyttää välillä surisee tasasesti välillä kuuluu semmonen iuiu uiiii ääni ja se paine letku lämpiää jumiiko se pumppu jotenni. Virta vaihtelee siinä käydessä 11,5-13v. :o Ja miten helevatassa se tankkilaite sopii ulos minä en ainakaan saanut :D edit imm kun ottaa töpselin irti niin käy tyhjäkäyntiä raskaasti mutta käy eikä sammu vikakoodeja en ole lukenu kun ole sitä ledi hommelia
-
Virta vaihtelee siinä käydessä 11,5-13v.
Mistä mitattu tämä? Akun navoissa aivan liian vähän. Pitäisi olla 14V tai ylikin. Eikä missään nimessä alle 12V.
Oletko kokeillu starttipilottia (tai bräkleeniä tai vastaavaa) suihkia esim. kannen ja imusarjan rajakohtiin tai muualle imupuolelle silloin kun käynti alkaa seota. Jos vaikuttaa käyntiin niin siellä on imuvuoto.
IMM:n irrotuksen vaikutus käyntiin viittaisi siihen että IMM näyttää väärin. Joko kone saa ilmaa IMM:n ohi (=imuvuoto) tai IMM itse on likainen tai viallinen. IMM:n vastuslankaa voi kokeilla varovasti putsata bräkleeniä tms suihkuttamalla.
IMM:n mittaukseenkin pitäisi olla ohjeet, FAQ-puolelta löytynee.
-
Imuvuodot poistettu tutkittu kliinerillä ja jännite mitattu peräkontin liittimeltä ja immu putsattu
Edit akulla jännite on 14v ja laturin päässä sama ja se 1 sulake oli kuuma kun auto minulle tuli mutta se ongelma on poistettu ja tosiaan releet auottu ja juotin huonolta näyttävät liitokset uudestaan,pitää vielä ne akun liitokset tsekata jos joku on kuitenkin huono.
-
jos sulake 1 on kuuma niin jossain on maa vikaa... luulisin :o
E: näköjään ongelma hoidettu
-
Tais se vika selevitä b pumppu sökö tai väärä kokeilin irto astiaan v70:pin irtopumpulla, sammumiset loppu siihen ja virtakin pysyy 13.2 v.Onko näihin montaa eri pumppu mallia ? :) Kun sais sen tankki hässäkän vielä ulos ???
-
Kyl se sieltä ulos pullahtaa. Saattaa vaatia vähä aikaa ja hermoja :D Välillä lähtee mukisematta parilla käännöllä ja joskus saa puljata ikuisuuden, sama takasin laitossa :buck2:
-
sammumiset loppu siihen ja virtakin pysyy 13.2 v.
Jännite. Virta on ampeereja ja jännite voltteja :)
-
Niinpä se taitaa olla jos oikein väännetään ;)
-
Jatkan samaan mistä löytys tähän malliin ohjeet siihen lediluku laitteen tekoon .kuva kertoo mulle enempi ku tuhat sanaa millainen se pitää olla en löytänyt kuvia siitä kaikki kuvat poistuneet, jos joku viittis laittaa linkkiä, kuvaa tai piirrosta :hg: :hg:
-
Hanki jostain vanhemmasta Volvon romusta vikakoodilukijan ja OBD-kontaktin . Vaihtoehtoisesti voi naittaa OBD:n kaveriksi vanhan lukijan.
Vanhassa lukijassa näkee nämä kaksi johtoa jotka tulee ledille , musta johto tulee OBD:n 4 tai 5 pinnaan , kumpikin on maadoittaa. Toinen johto (väri voi vaihdella)
pinni 16:toista on virta .
Hyppylanka kytketään siihen mitä haluaa lukea.
OBD:N nr1. EZK , nr3 ECU , nr12 ABS , nr13 Cruise
tuosta linkistä näkee OBD:n numero järjestyksen . https://www.geotab.com/blog/obd-ii/
-
Piru kun en kuollaksenikaan muista mistä ohjeen lukijaan löysin kun itelleni moisen tein :-\ Kouvolan alueella ois lukijaa lainaks jos tarvii... epäilen että menee vähä ohi alueen :D
-
(https://thumb.ibb.co/dJ6fV6/Vikakoodin_lukija.jpg) (https://ibb.co/dJ6fV6)
Nyt löyty oma karkee piirros :2funny: oletan että toi epämääränen ruskee kötöstys tossa keskellä on nappi. Oikeella ledi. Ja vasen on moni valinta kytkin ::)
-Tollanenha siitä tuli :D toimii kuitenkin 8)
(https://thumb.ibb.co/iBbiYR/279329_10151335293918363_693823196_o.jpg) (https://ibb.co/iBbiYR)
-
Piirsitkö tuon kaavan vanhalta foorumilta ? ::)
-
Piirsitkö tuon kaavan vanhalta foorumilta ? ::)
jostain ulkomaalaiselta foorumilta piirsin oman version. ihan johtojen väreineen päivineen omaan käyttöön sopivaks :2funny:
-
Ok kiitoksia kovasti eiköhän tästä asia etene :) :)
-
Tuo Jogiin:in OBD-kontakti on ihan asiallisen näköinen , oikein ruuvi kansilla . Meikäläisellä oli mallia pikaliimaa ja paljon teippiä , että hökötys pysyi kasassa. :'(
Tuo sama lukija toimii myös ECU:n lukuun viimeisissä V850 ja S/V 70 1997-1998 malleissa , joissa on 10 venttiili moottori Fenixillä .
Alkupään V70 malleissa on ollut samaa bensiinipumppua kuin loppupään 940 sarjassa.
-
No niin tein kyseisen lukijan pikkuisen muuuttaen jogiin versiota,tein vain hyppyjohdoilla mutta toimii ja koodi oli 113 lambda laiha /rikas seos johtuu varmaan b pumpun kiukuttelusta ja koodin sain nollattua ja vikavalo hävis mittaristosta. Pitää vielä b pumppu vaihtaa .Kiitos kaikille neuvoista :hg:
-
Jatketaas samaan aiheeseen nyt on kipinä hukassa puolalla vilkkuu strobolampulla jatkuvasti eli siihen asti ok ja kokeilin eri puolalla ei muutosta mutta kipinää tulee silloin tällöin jollekin tulpalle ja lupailee startatessa ja bensa haisee, kansi uusi pyörrin, tulpat, kokeiltu eri johdoilla, maat ok ainu että ykk anturi antaa vastus lukemaksi 260 ja katalookeissa on ilmoitettu 170-180 voiko se kuolla osittain tai liian suuri vastus.On uusi sytkäpäätekin,onko siellä pyörtimen alla jottaen joka vois tehä onkelmia näkyy vain peittävä peltilevy, uusi ykk anturi on tulossa ja boxin maatkin oli ok ja jako ei oo hypänny. :( ja kaikki vikakoodit sytkä ja lh on1-1-1
-
Jatketaas samaan aiheeseen nyt on kipinä hukassa puolalla vilkkuu strobolampulla jatkuvasti eli siihen asti ok ja kokeilin eri puolalla ei muutosta mutta kipinää tulee silloin tällöin jollekin tulpalle ja lupailee startatessa ja bensa haisee, kansi uusi pyörrin,
Minkälaiset on nuo uusi jakajan kansi ja pyörijä? Halpojen tarvikkeiden kanssa on ollut ongelmaa, ei välttämättä toimi uutenakaan.
-
Merkistä ei hajua skruvatilta tilattu mutta ei käy nillä entisilläkään joilla kävi aikaisemmin (bosch) :(
-
Onko tulpanjohdot iha 100 varmasti oikeassa järjestyksessä. 4312 jakajassa ja syttyjärjestus on 1342
-
on tarkistettu oikein on
-
Pitääkö tulla jännite ykk anturin naaras johtoon, punaisessa ei näytä mitään maata vasten sinisestä 2,9v .Päivällä auto lämmityksessä lupaili käymään ja puolalle kipinä nyt täysin mykkä ei kipinää kun jäähty ,lämmön kanssa jotain tekemistä vae sattumaa ???
-
Nyt käy ykk anturi oli sökö ja tulpat lisäksi kuollu bensa kylyvyn johdosta ::)
-
Nyt käy ykk anturi oli sökö ja tulpat lisäksi kuollu bensa kylyvyn johdosta ::)
mistä ostit anturin?
-
Autonvaraosat24.fi mutta tuli autodoc paketissa tuli, vissiin samaa puljua, joku stark merkiltään makso rahtineen 25e ja viikko män :)
-
Autonvaraosat24.fi mutta tuli autodoc paketissa tuli, vissiin samaa puljua, joku stark merkiltään makso rahtineen 25e ja viikko män :)
ok! aattelin vaan omaani kun nyt menty 398tkm ja ei oo vielä tarvinnut koskaan vaihtaa,jokohan se alkaa kohta olee tiensäpäässä!