Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Buck Wild - 29.11.2017, 22:36:07

Otsikko: -99 V70 peruutusvalo ei kytkeydy.
Kirjoitti: Buck Wild - 29.11.2017, 22:36:07
MK1 V70 TDI manuaalin peruutusvalo kytkeytyy huonosti. Kun laittaa pakin silmään, peruutusvalo ei yleensä syty, mutta sen saa palamaan/vilkkumaan kun vetää vaihdekeppiä vielä taaksepäin. Peruutusvalokytkin sökönä?
Ja mikäli näin on, niin mistä tuon peruutusvalokytkimen löytää, ja onko se poropeukalon itse vaihdettavissa?
Otsikko: Vs: -99 V70 peruutusvalo ei kytkeydy.
Kirjoitti: vippe - 30.11.2017, 07:46:56
Peruutusvalon kytkin löytyy laatikon päältä suunnilleen vaihdevaijerien päiden lähistöltä. Mielestäni niin helppo homma vaihdella,  että siitä kannattaa vian etsintä aloitella. Riippuu toki poropeukaloisuuden asteesta, miten hoimman haastavuuden mieltää.
Vähän joutuu osia raivaamaan tieltä pois, että on mukavempi työstää ja ennen kytkimeen kajoamista kannattaa putsata ympäristö ettei mene mujua laatikkoon älyttömästi.
Otsikko: Vs: -99 V70 peruutusvalo ei kytkeydy.
Kirjoitti: Wolvis - 30.11.2017, 11:37:18
Peruutusvalon kytkin löytyy laatikon päältä suunnilleen vaihdevaijerien päiden lähistöltä. Mielestäni niin helppo homma vaihdella,  että siitä kannattaa vian etsintä aloitella. Riippuu toki poropeukaloisuuden asteesta, miten hoimman haastavuuden mieltää.
Vähän joutuu osia raivaamaan tieltä pois, että on mukavempi työstää ja ennen kytkimeen kajoamista kannattaa putsata ympäristö ettei mene mujua laatikkoon älyttömästi.
Ruuvaamalla kiinni muistaakseni, ja Motonet myy uusia.
Otsikko: Vs: -99 V70 peruutusvalo ei kytkeydy.
Kirjoitti: Mustalaatikko - 05.07.2023, 23:37:40
Tein saman rempan vm.1998 v70:een bensavapariin manuaalivaihteistolla, vaikein homma on se ilmanputsarin kaikki letkut ja miten ne menee takaisin. Kunhan on sitten pitkä 22mm hylsy ja puolipitkä jatkovarsi itse valokytkimen irroittamiseen. Uudelle kytkimelle kiristysmomentti on 25nm. Toki luin huonosti ensin ja etsin kytkintä purkamalla keskikonsolin eikä vaihdelaatikon päältä.

Tarvikekytkimessä ei ole paikkaa sähköliittimen vedonpoistolle joten teippasin ne sähköteipillä yhteen. Tarvike oli tämän perusteella vanhakin kytkin. Tämän operaation jälkeen peruutusvalot toimii katsastustietojen perusteella ekaa kertaa 9 vuoteen!