Autoracing  KL-varaosat

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Projektipäiväkirjat / Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Uusin viesti kirjoittanut injector tänään kello 22:02:13 »

Näimpä. Uudet boschin tulpat vaihdoin ja sen jälkeen kovaa rallia niin korjaantui tyhjäkäynti ja paukkuminen sillä. O0 Voi toki olla, että virranjakajan alipainesäätö mekanismi ollu jumissa ja nyt lähti liikkumaan. ??? Vielä jos tosiaan sytön tarkistaa ja säätä seokset päästömittarilla.

Kauhiata siun kanssa, uskalsit vielä bossit laittaa. Itellä kyseiset tulpat kestä huonostikkaa
2
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut Juhizz tänään kello 22:01:45 »
Ai vietävä kun olisi vielä automaatti..

https://www.nettiauto.com/volvo/v70/9170677
3
700, 900 & S/V90 / Vs: 940 lohkolämmittimen asennus uudelleen
« Uusin viesti kirjoittanut jen tänään kello 21:58:56 »
Siinä olisi tosiaan paljon hyvää tilaa.
Pitäisi vaan proppu irrottaa. Jos poraa reiän ja vääntää meisselillä pois.
Mutta onko sisälle tippuvat metallin pärskeet ongelma
ei ole,terävä ruuvarikin menee siitä läpi kun siihen lyö!
4
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: Akun lataus
« Uusin viesti kirjoittanut hessu80 tänään kello 21:51:55 »
Valvonta-anturi tuli S&S toiminnon myötä noin vm-10. Mahdollistaa  "älykkään" latauksen eli akun pitämisen vajaana ja voimakkaamman lataamisen moottorijarrutuksissa.
5
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: Akun lataus
« Uusin viesti kirjoittanut mulugren tänään kello 21:51:00 »
Akun voi aivan huoletta vaihtaa, vaikka ei nollaa akun valvonta-anturia.

Jep. Manuaali on harvinaisen selkeä akkuasioissa:

TÄRKEÄÄ
Jos seuraavaa ei noudateta, voi infotain- ment-järjestelmän energiansäästötoiminto lakata tilapäisesti toimimasta ja/tai ilmoitus infonäytössä käynnistysakun varausas- teesta olla tilapäisesti pätemätön ulkoisen käynnistysakun tai akkulaturin kytkemisen jälkeen.
                • Auton akun negatiivistä napaa ei kos- kaan saa käyttää ulkoisen käynnisty        sakun tai akkulaturin kytkemiseen - vain auton alustaa saa käyttää maadoituskohtana
.


Käynnistysakku - vaihto
Autossa oleva käynnistysakku voidaan vaihtaa ilman korjaamon apua.
Irrottakaa musta miinusjohdin.
Irrottakaa punainen plusjohdin.
Irrottakaa huohotusletku akusta.
Kiertäkää irti ruuvi, joka pitää akun kiinnitintä.
Siirtäkää akku sivuun. Nostakaa se ylös

Asettakaa akku alas akkulaatikkoon.
Siirtäkää akkua sisäänpäin sekä sivulle, kunnes se on laatikon takareunassa.
Ruuvatkaa akun kiinnike paikalleen.
Yhdistäkää huohotusletku.
Tarkastakaa, että se on yhdistetty oikein sekä akkuun että korissa olevaan liitäntään.
Kytkekää punainen plusjohdin.
Kytkekää musta miinusjohdin.
Painakaa taempi peitekansi kiinni. (Ks. aiempaa osaa "Irrotus".)
Asentakaa kumilista. (Ks. "Irrotus".)
Sovittakaa se etumaiseen peitekanteen ja kiinnittäkää kiinnittimillä. (Ks. "Irrotus".)


Näin sanoo 2014 xc60 manuaali. Autossa ei ole S/S mutta toisaalta manuaali ei mainitse että akun vaihto olisi sen kummempaa senkään kanssa
6
Muut menopelit & yleiset autojutut / Vs: Talvirenkaat alle?
« Uusin viesti kirjoittanut teemum93 tänään kello 21:44:32 »
Tänään tuli nastat ruuvattua alle.
7
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Automaatin venttiilikoneisto
« Uusin viesti kirjoittanut virkpe tänään kello 21:42:41 »
kysäisin tarjouksen nettisivujen kautta suomen kielellä ja tarjous tulikin pian sähköpostiin mutta sitten pitääkin lontoon kielellä ruveta viestitteleen, kaksi eri vaihtoehtoa Itse hoidan irrotuksen tai vien auton heille niin tekevät kaikken työn.

Kun hyväksyin tarjouksen niin sovimme hakupäivän milloin laatikko on tyhjennetty öljyistä ja sidottu trukkilavalle niin he järjestävät  DB schenkenin noutamaan laatikon.

2150€ oli kuljetuksien kanssa täydellinen remontti.
Paikanpäällä hinta olis ollu samalle hommalle 2400€ ja he myös irrottavat laatikon autosta.

8 tuntia nelivedosta laskutti korjaamo automaatin irrotuksesta ja paikalleen laitosta.

Lasku tulee sähköpostiin, se muuten kannattaa maksaa heti ettei viivästy takaisin lähetys sen takia, 6 arkipäivää meni minulla kun heidän tilillä näkyi minun rahat.
Täytyy todeta ettei ole paha hinta korjaukselle, ja hyvän takuun myöntää.
Purkaamot pyytää samaa hintaa paljon ajetuista vaihteistosta.
Tuolta saa sitten edullisemmin  öljyt vaihteistoon Mannol
8
Projektipäiväkirjat / Vs: Volvo Amazon -69
« Uusin viesti kirjoittanut teemum93 tänään kello 21:39:47 »
Eiks tähän piisais ihan turbo saapin 215mm sachs asetelma, sintterilevyllä. Se kun käy suoraan littupyörään, ja on parempi kuin vakio.  :)
9
Showroom / Vs: S60 D5 AWD Summum -10
« Uusin viesti kirjoittanut 4eigner tänään kello 21:38:49 »
Nyt olis talvirenkaat vaihtuneet auton alle ja ensiviikolla olisi auton vaihto edessä  ;)
10
Yleinen keskustelu / Vs: Mikä bensa-malli olis luotettava, <7000€?
« Uusin viesti kirjoittanut vanharatsu tänään kello 21:38:38 »
Jos nimenomaan luotettavaa autoa etsit, niin 125kw vapari. Turbo on tietty aina kiva, mutta samalla myös mahdollisten vikakohteiden määrä lisääntyy. Tuo vaparikin kulkee ihan pirteästi.

Pidät auton hyvässä kunnossa, niin kulkee myös taloudellisesti. Oman s80:n (vapari automaatti) mitattu keskikulutus ollut parhaimmillaan 6.0L/1oo km. Tuommoiseen lukemaan päässyt maantieajossa, enkä ole ollut edes tientukkona  ;) 
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
KKD Motorsport  Samppasport