Kulkukoira  Proturbo

Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa

  • 3746 Vastauksia
  • 878062 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

R-Antti

  • Vieras
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2925 : 26.08.2018, 08:15:25 »
Meikäläiselle tulee talveksi Nokian Hakkapeliitta 9. Kun ajelen päivittäin pienempiä teitä, jotka ovat talvella aivan peilijäällä, haluan nastat. Kyllähän niistä ärsyttävää rapinaa lähtee, mutta kunnon pito on tärkeämpi asia kuin hiljaisuus.

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2926 : 26.08.2018, 19:43:27 »
Kokoa tietämättä ei jummarra voiko joku pitää renkaiden ominaisuuksia hyvänä noilla paineilla, vai onko kyseessä joku menneisyyteen jämähtäminen... ???
Vastasit itsellesi... Sama kesärenkaissa, todella alhaiset paineet aina
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2927 : 19.09.2018, 18:49:58 »
Tänään uusimmassa tekniikan maailmassa oli talvirengastesti. Pakko hieman lainata:

"Nastoja nolla?

Jos ovat nastarenkaat kehittyneet, niin ovat kitkarenkaatkin. Jopa hämmästyttävän paljon. Pelkän kumin ja kulutuspinnan avulla parhaat tuotteet pystyvät kehittämään jääpidon, joka maalaisjärjellä ajatellen tuntuu jo mahdottomalta. Huonolla nastarenkaalla ei ole oikein mitään jakoa huippuluokan kitkarengasta vastaan, ei edes liukkaalla jäällä. Hyvällä kitkarenkaalla pärjää Suomen talvessa erinomaisesti.

Kolikon toinen puoli on se, että vaikka kitkarenkaalla pärjääkin hyvin, sen turvallisuus ei ole missään olosuhteessa nastarengasta parempi. Sama se voi olla, mutta joskus huonompi. Ainoa ominaisuus, jossa kitkarengas lähes poikkeuksetta voittaa nastarenkaan on melu. Mutta jos kitkarenkaiden jääpito on vuosien mittaan parantunut, myös nastarenkaiden melu on vaimentunut.

Vastaus ikiaikaiseen kysymykseen nasta- vai kitkarenkaan valinnan järkevyydestä on yhä vaikeampi vastattavaksi, eikä lopullista totuutta olekaan. Jokaisen kannattaa harkita asia omalta kannaltaan. Lähinnä on kysymys siitä, kumman haluaa maksimoida: turvallisuuden vai ajomukavuuden. Molempia ei voi saada, vaikka kumman tahansa valitsemalla lähelle pääseekin – kunhan valitsee laatutuotteen ja vaihtaa renkaansa ajoissa uusiin."
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2928 : 20.09.2018, 21:13:32 »
Odotetaan jännityksellä, milloinka fanaatikot leimaa tuon nastoja suosivaksi, puolueelliseksi propagandaksi ja nastat ydinpommiin verrattavan joukkotuhon aiheuttajaksi  :2funny:
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2929 : 20.09.2018, 21:39:00 »
Odotetaan jännityksellä, milloinka fanaatikot leimaa tuon nastoja suosivaksi, puolueelliseksi propagandaksi ja nastat ydinpommiin verrattavan joukkotuhon aiheuttajaksi  :2funny:

Testistähän voi suoraan painottaa itselleen tärkeitä asioita ja tehdä myös niiden perustella ostopäätökset.

Kohta voisi jo ruveta miettimään kitkojen heittämistä alle  ;)
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2930 : 20.09.2018, 21:56:46 »
Testistähän voi suoraan painottaa itselleen tärkeitä asioita ja tehdä myös niiden perustella ostopäätökset.

Kohta voisi jo ruveta miettimään kitkojen heittämistä alle  ;)
Noinhan se loppujen lopuks monella menee kun testejä lukee.

Itsekin ostin ns. välikelinrenkaat, Nexenin kitkat jotka aion laittaa jo tulevana viikonloppuna alle. Hullua tai ei, mutta kun kesärenkaatkin on jo sakkorajalla niin voi sitäkin hankintaa lykätä  :2funny:

Poissa Aukki

  • Master (evp)
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1771
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2931 : 21.09.2018, 01:54:11 »
Kitkat kaiketi siitä mukavat, että ei tarvi tuijottaa sitä saamarin vaihtopäivää niin tarkasti(talvirengaspakko).
Aikuisten mopoautoilua jo vuodesta 2022

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2932 : 21.09.2018, 08:48:05 »
Kitkat kaiketi siitä mukavat, että ei tarvi tuijottaa sitä saamarin vaihtopäivää niin tarkasti(talvirengaspakko).
Tämä. Just tuossa mietin että vois parin viikon sisään tilata vaihtoajan . Kesärenkaat ihan loppu ja jos ne vasta keväällä uusisi.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2933 : 21.09.2018, 22:44:04 »
Mä katsoin, että rupeaa menemään yöt lähelle nollaa ja päivälämpötilat alle +10 asteeseen joten eiköhän parin viikon sisään voi kitkat heittää alle.

Nyt on vielä sen verran normaaleja vesisateita joissa kesärenkaat on paremmat, niin en vielä hätäile. Nastat sitten kun Mamma sanoo, että on liukasta kitkoilla  ;D.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2934 : 06.10.2018, 17:24:19 »
Yllättäen ruotsalaisten tutkimusta nastarenkaiden kokonaisvaltaisesta tappavuudesta ei ole täällä noteerattu.

Noh, tupakointikaan ei enää kovassa huudossa ole. Sama käy nastarenkaille. Ne saa käyttää ketkä haluaa, mutta maksavat siitä niin helvetisti.

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2935 : 06.10.2018, 17:50:41 »
Itse ajattelin tilailla lähi päivinä pakuun uudet renkaat kauheen paljon ei ole tolla koolla vaan tarjolla mitä nettiä olen kerenny selaamaan ja muistanut
Kun täytyy olla c-rengas mutta jättäis nuo nastat tohon varastoon jos tarvitaan esim pahan päivän varalle ja ostais uudet kitkat mutta ei mitään tietoa miten nuo kestää kesällä mielellään kuitenkin sellainen karkea pintainen jos sellaiset pitäis edes jotakin onko tietoa  ???
koko on 15/70/195
kiitoos ja anteeks.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2936 : 07.10.2018, 00:24:32 »
Yllättäen ruotsalaisten tutkimusta nastarenkaiden kokonaisvaltaisesta tappavuudesta ei ole täällä noteerattu.

Noh, tupakointikaan ei enää kovassa huudossa ole. Sama käy nastarenkaille. Ne saa käyttää ketkä haluaa, mutta maksavat siitä niin helvetisti.
No, nostetaanhan autoilun verotusta muutenkin, kuten tapana tuntuu olevan ollut niin kauan kun minä muistan. Tupakin vertaaminen nastoihin on kovin hurja veto, toisesta on mitattua ja testattua hyötyä, toinen on vaan itsensä tappamista ja turhaa sademetsien tuhoamista.

Odotan jännityksellä, miten tämä käännetään siihen, että nastat tappaa paljon enempi kun auttaa  :idiot2:. Vaikka itsekään tuskin nastoja tartten kun ei tässä maassa ole talviakaan enää, ei lie epäselvää testitulosten pohjaltakin, että parasta pitoa haluttaessa laitetaan nastat, hyvää pitoa hakiessa hyvät talvirenkaat.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2937 : 07.10.2018, 08:42:21 »
...pohjosessa on jo nastakelit. :2funny:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2938 : 07.10.2018, 16:24:56 »
...pohjosessa on jo nastakelit. :2funny:
Määrittele pohjoinen. Ei täällä Tornionlaaksossa ainakaan tarvi piikkejä vielä. Ja vaikka piti kitkat tilata, niin kääntyi sitten valinta kuitenkin nastarenkaisiin, Hankook i*Pike RS2:t tulossa.
Jäitä housuun!

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2939 : 07.10.2018, 22:17:18 »
Yllättäen ruotsalaisten tutkimusta nastarenkaiden kokonaisvaltaisesta tappavuudesta ei ole täällä noteerattu.

Noh, tupakointikaan ei enää kovassa huudossa ole. Sama käy nastarenkaille. Ne saa käyttää ketkä haluaa, mutta maksavat siitä niin helvetisti.

Mistä saa tietoa tuosta Ruotsalaisten tutkimuksesta?

 

Carcom Oy  Ateho