Muutaman testin olen tehnyt eri ajotavoilla ja määrät ovat vielä sen verran pieniä, ettei niistä suuria johtopäätöksiä pysty tekemään.
Pure-tila toimii hitailla nopeuksilla eli alle 80 km/h, kunnes akku on totaalisen tyhjä ja auto vaihtaa Hybrid-tilaan. Tällöin auto päättää ladata akkuun energiaa polttomoottorilla.
Pitkällä matkalla nopeassa ajossa, kun akku on vielä tasolla "25 km akulla", toimii Save-tila. Alamäessä pääsee hetkisen ajamaan akulla. Kun akku tyhenee 20 km tasolle, niin auto päättää ladata akkuun energiaa polttomoottorilla.
Näyttäisi siltä, että optimaaliseen tasoon pitää itse kikkaila eri moodien välillä ja ajaa lopuksi akku tyhjäksi Hybrid-tilassa. Hiukkasloukun tyhjäyksen aikana auto muuten päättää ladata akkuja eli moottoria kuormitetaan kuumempien pakokaasujen vuoksi. Noki palaa pois.
Autolla olen nyt ajanut 8000 km ja kulutus 3.5 l/100 km. Pitkässä matkassa olen päässyt 3.9 l /100 km hyvissä olosuhteissa ja sähkön kulutus on ollut 24.4 kWh/100 km.
Ostin energiamittarin pistorasiaan ja mittailin sähkönkulutusta ajamalla 30 - 40 km pelkällä sähköllä. Tuolla menetelmällä saa melko tarkkaan tietää paljonko sähköä kuluu.