Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 727699 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Reeds

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2040 : 11.11.2017, 14:28:27 »
Vesipumppuremontti poiki isomman purkutyön puhkiruostuneen lämmönjakoputken merkeissä.Nyt on myös ahdin pöydällä (13c),mikä todettu väljäksi ja pakopesältään haljenneeksi,niin kysymys kuuluu; laittaisinko hyllystä toisen pikkumitsun vai 15G:n? Jos laitan isomman,niin mikä on turvallinen max ahto,0,6bar? Tällä hetkellä ollut 0,8bar. Autossa vakiosuuttimet ja Tonin lastu,sytkälastua ei ole.Heikkeneekö alavääntö? Sitä ei automaattiaskillisessa ole paikaltaan lähtiessä muutenkaan liikaa..
V70 2.5T aut. 1999 , ex 945 Classic aut., ex 745 B230F aut. 1990, ex 245 B19A aut. 1979

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1518
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2041 : 11.11.2017, 17:50:07 »
Tuo 0.8bar on mielestäni ihan sopiva.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2042 : 11.11.2017, 19:48:49 »
Vesipumppuremontti poiki isomman purkutyön puhkiruostuneen lämmönjakoputken merkeissä.Nyt on myös ahdin pöydällä (13c),mikä todettu väljäksi ja pakopesältään haljenneeksi,niin kysymys kuuluu; laittaisinko hyllystä toisen pikkumitsun vai 15G:n? Jos laitan isomman,niin mikä on turvallinen max ahto,0,6bar? Tällä hetkellä ollut 0,8bar. Autossa vakiosuuttimet ja Tonin lastu,sytkälastua ei ole.Heikkeneekö alavääntö? Sitä ei automaattiaskillisessa ole paikaltaan lähtiessä muutenkaan liikaa..

Ei vaikuta vääntöön juurikaan mutta jos ei jaksa liikkeelle niin jossain on vika. Jos painat kaasun pohjaan ja pidät jarrulla auton paikallaan niin kyllä melkein pitäisi sutia, ainakin märällä asfaltilla.
« Viimeksi muokattu: 11.11.2017, 23:41:49 kirjoittanut mauser240 »
142

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2043 : 11.11.2017, 22:26:06 »
Korjataan että saattaa sutia.
Ei mulla vakio ft enää suttaa jarrua vasten märälläkään kun on uudet renkaat ja takajarruissa päälle 2kN pitoa. Vanhoilla kesärenkailla löi tyhjää kuivalla asfaltilla.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2044 : 11.11.2017, 23:41:26 »
Korjataan että saattaa sutia.
Ei mulla vakio ft enää suttaa jarrua vasten märälläkään kun on uudet renkaat ja takajarruissa päälle 2kN pitoa. Vanhoilla kesärenkailla löi tyhjää kuivalla asfaltilla.

Korjaus hyväksytty.
142

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3756
  • 195hv/406Nm
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2045 : 22.11.2017, 03:10:33 »
Korjataan että saattaa sutia.
Ei mulla vakio ft enää suttaa jarrua vasten märälläkään kun on uudet renkaat ja takajarruissa päälle 2kN pitoa. Vanhoilla kesärenkailla löi tyhjää kuivalla asfaltilla.
Näin se teki itelläkin... Sit ku lyötii uutta tennarii alle ja vakio ahdot nii ei tahtonu lähtä, mutta viimesellä setupilla ei näköjää kiinnostanu onko takajarruissa voimat kohallaan... 225leveet suli komiasti  :2funny: aisinia kyllä saatto vituttaa moinen toimita  :buck2:

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Reeds

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2046 : 02.12.2017, 16:56:43 »
Vesipumppuremontti poiki isomman purkutyön puhkiruostuneen lämmönjakoputken merkeissä.Nyt on myös ahdin pöydällä (13c),mikä todettu väljäksi ja pakopesältään haljenneeksi,niin kysymys kuuluu; laittaisinko hyllystä toisen pikkumitsun vai 15G:n? Jos laitan isomman,niin mikä on turvallinen max ahto,0,6bar? Tällä hetkellä ollut 0,8bar. Autossa vakiosuuttimet ja Tonin lastu,sytkälastua ei ole.Heikkeneekö alavääntö? Sitä ei automaattiaskillisessa ole paikaltaan lähtiessä muutenkaan liikaa..

Kyllä kannatti pultata se 15G vaan sinne konehuoneeseen.Vastaa kaasuun hyvin,alaväännön heikkeneminen oli turha pelko,lähtee tyhjäkäynnin pinnasta paremmin kuin ennen ja voimaa riittää ihan eri tavalla normiajossakin.Ahdot on nyt talviasetuksessa 0,6.
Hukkiksen kellon tankoon laitoin eilen vähän lisää esikiristystä.Taisi se 13C olla jo ehtoopuolella ja taitaa se olla muutenkin melkoinen pakopainegeneraattori.

Suosittelen..
V70 2.5T aut. 1999 , ex 945 Classic aut., ex 745 B230F aut. 1990, ex 245 B19A aut. 1979

The moose

  • Vieras
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2047 : 09.12.2017, 18:45:46 »
940 b230 ft on nyt ahtopaineen säätöruuvi ja ahdot 1bar.
Aiemmin jo laitettu T5 suuttimet, ipd turbo nokka, sytkä ja bensalastu. Kulutus oli 10l satkulle seka-ajossa.

Uskaltaako tuota jättää kilon ahdoille kun tuntus potkivan nii et munuaiset on vieläkin penkin selkänojan sisällä.


Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2048 : 09.12.2017, 18:58:07 »
940 b230 ft on nyt ahtopaineen säätöruuvi ja ahdot 1bar.
Aiemmin jo laitettu T5 suuttimet, ipd turbo nokka, sytkä ja bensalastu. Kulutus oli 10l satkulle seka-ajossa.

Uskaltaako tuota jättää kilon ahdoille kun tuntus potkivan nii et munuaiset on vieläkin penkin selkänojan sisällä.

Hommaa mittari laajakaista lambdalla niin näet mitä tapahtuu, jos vakio ahtimella niin tapissaan ainakin on. 4 vuotta taisi tuolla omalla mennä ennen kuin lähti "kansiremontti" käsistä.. Silloin meni sitten kansipahvi, mutta autolla olikin ajettu siinä vaiheessa vasta 440tkm moottoria avaamatta  :buck2:

The moose

  • Vieras
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2049 : 09.12.2017, 21:06:45 »
Hommaa mittari laajakaista lambdalla niin näet mitä tapahtuu, jos vakio ahtimella niin tapissaan ainakin on. 4 vuotta taisi tuolla omalla mennä ennen kuin lähti "kansiremontti" käsistä.. Silloin meni sitten kansipahvi, mutta autolla olikin ajettu siinä vaiheessa vasta 440tkm moottoria avaamatta  :buck2:

Vakio ahdin tai päällisinpuolin näyttää vakiolta. 

Kasvattaako 1bar sitten jo liikaa pakopaineita. Laskin alemmas ahtoja ja siltikin vielä liikahtaa kivasti.

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2050 : 11.12.2017, 12:11:42 »
Kellään kokemuksia 012 immusta ja hx35 ahtimesta, pohjaako immu heti kättelyssä? Yleensä mitä vastaavia kokoonpanoja näkee on immu siirretty painepuolelle, tämähän ei vaikuta immun mittauskapasiteettiin kun samanverran ilmaa siellä paineistettunakin liikkuu? Uskaltaako tuollaista kiinan 012 immua harkitakkaan luotettavuutensa puolesta yhtää mihinkään?
« Viimeksi muokattu: 11.12.2017, 12:24:40 kirjoittanut J4nne_ »
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa 945turbo23

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2051 : 29.12.2017, 15:49:19 »
Moro!

Mitäs muutoksia B230FK:lle tarvii tehdä, jos vaihtaa 3" immun?
-95 945 B230FK + AW71L
-98 945 B230FT + AW71L

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4398
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2052 : 29.12.2017, 16:15:27 »
Moro!

Mitäs muutoksia B230FK:lle tarvii tehdä, jos vaihtaa 3" immun?
Linearisointikäyrät softan puolelle ja isommat letkut IMMun eteen ja taakse.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2053 : 30.12.2017, 19:50:09 »
http://www.aisin-aw.co.jp/en/products/drivetrain/lineup/index.html

03-70 ~250 Nm
30-40 ~450 Nm

Näitä on muuten ihan turha tuijottaa, koska esimerkiksi volvolta tulleet askit eivät ole 100% identtisiä tuon kanssa. Kitkapakkoja on kustomoituja määriä jnejne. Myös muistakaa että 71≠70.
Myös jopa r-sportilta sai settejä joilla pystyi tehonkestoa kasvattamaan laatikkoon.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2054 : 31.12.2017, 00:13:03 »
Tonilla oli Aw70 B19FT (!) perässä ja se alkoi luistaa aika pian kun laite saatiin nippuun.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

Autoracing  KL-varaosat