RallyBaron  Samppasport

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3079 Vastauksia
  • 886296 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2955 : 09.01.2018, 17:24:44 »
Nuo monitrat ja universalithan ovat "yleisöljyä", jota voidaan käyttää myös vaikka traktorin hydrauliikassa ja märissä levyjarruissa, moottorin lisäksi. Tosin noissa pakkavaihteisto (multipowerit, powershift laatikot) yms.. koneissa, tuo ei taida yhtä hyvin toimia. Muissa raskaammissa koneissa on sitten erikseen ihan hydrauliikkaöljyt, erillisellä säiliöllä ja suodattimilla.

Poissa d24tdic

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 180
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2956 : 09.01.2018, 21:36:05 »
Minulla olisi ylimääräistä tebolin super hpd 10 40 öljyä juuri deekun öljyn vaihto verran niin tuo varmaan kelvanneen tarkoitukseensa siinä?

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2957 : 09.01.2018, 21:49:17 »
Eiköhän se silläkin pelaa.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2958 : 10.01.2018, 12:21:18 »
Eihän nuo VW-dieselit muutenkaan käynnisty -20 pakkasella kunnolla ilman roikkaa,

mulla ainaki 2.5 MTDI lähtee käyntii. lähtee nyt toinen talvi ilman lokilämppäriä. on sen veran vaikee vaihtaa kotioloissa transportteriin ni ei oo jaksanut :D

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2959 : 10.01.2018, 17:06:55 »
Niin mutta nuo esikammio-volkkarit D24, 1.9D, 1.6D jne..eivät ole hyviä lähtemään pakkasesta. TDI-koneet taitavat olla jo vähän parempia. Japaninlaisetkin esikammiot lähtee tulille kovalla pakkasella paljon volkkaria paremmin. Tosin kammion etu on, että jos sen saa käyntiin niin lämpenee paremmin kuin tdi.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2960 : 21.02.2018, 19:13:41 »
Tulis hukkaportin osto eteen ja kysyisinkin että riittäiskö tollanen 38mm portti deekuun vähän isomman ahtimen kanssa?
Enkä tartte selostusta että ei kannata...tai pistä portillinen vaan ihan asiallisen vastauksen kysymykseen.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2961 : 21.02.2018, 19:27:12 »
Eiköhän se varmaan pelaa, jos HX35W integroidulla hukkaportillakin on toiminut. Onhan noita ulkoisia hukkaportteja laitettu EGR lähdöstäkin näissä.

toimiihan tuo 38mm portti vinokoneessakin HX40 ahtimella.
« Viimeksi muokattu: 21.02.2018, 19:42:09 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2962 : 21.02.2018, 19:42:45 »
Eiköhän se varmaan pelaa, jos HX35W integroidulla hukkaportillakin on toiminut. Onhan noita ulkoisia hukkaportteja laitettu EGR lähdöstäkin näissä.
okei..kaveri tarjos tollasta pientä ja portitonta schwizteriä..kompura puoli oli n.10mm isompi mitä tossa verkonpainogarretissa ni ajattelin kokeilla.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2963 : 21.02.2018, 20:01:04 »
Jos siinä on isohko pakopesä, niin ei vakiopumpulla välttämättä heräile kovin hyvin. AR.63 pesällinen T3/T4 ei sekään herää kuin 3000rpm jälkeen vakiopumpun kanssa. Vakio on joko AR.36 tai AR.42 pakopesällä.
« Viimeksi muokattu: 21.02.2018, 22:31:01 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2964 : 22.02.2018, 00:44:42 »
Jos siinä on isohko pakopesä, niin ei vakiopumpulla välttämättä heräile kovin hyvin. AR.63 pesällinen T3/T4 ei sekään herää kuin 3000rpm jälkeen vakiopumpun kanssa. Vakio on joko AR.36 tai AR.42 pakopesällä.
muutoin en oo tota vakio garrettii päässy vertaamaan tohon schwitzeriin muutenku silmä määräsesti mutta pesä näyttää garretissa olevan aavistuksen pienempi. Pitääkin selvittää noi tiedot schwitzeristä...mutta on reilusti pienempi koko ahdin mitä 3/4.

Onko kellään tiedossa noita garretin specsejä
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2965 : 22.02.2018, 01:14:04 »
Siis juurikin vakio garrett T3 ahtimessa on AR.36 tai AR.42 pakopesä. Kiinankopio T3/T4 on yleensä AR.63 pakopesä ja AR.50 imupuoli muistaakseni. Taisi olla että varsinkin EGR-kanssa olevissa D24TIC on yleensä AR.36 pakopesä T3 garretilla.

jossain kohtaa pakopesää oli oikein stanssattu se AR. lukema ihan selvästi.
« Viimeksi muokattu: 22.02.2018, 01:15:58 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1467
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2966 : 22.02.2018, 10:46:30 »
Menee tietääkseni ulkoisten hukkaporttien kanssa näin että jos isolla ahtimella haluaa pienet paineet niin suuri hukkaportti tai jos haluaa miehekkäät paineet kunnon ahtimella niin pärjää pienellä hukkiksella

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2967 : 22.02.2018, 13:25:38 »
Siis juurikin vakio garrett T3 ahtimessa on AR.36 tai AR.42 pakopesä. Kiinankopio T3/T4 on yleensä AR.63 pakopesä ja AR.50 imupuoli muistaakseni. Taisi olla että varsinkin EGR-kanssa olevissa D24TIC on yleensä AR.36 pakopesä T3 garretilla.

jossain kohtaa pakopesää oli oikein stanssattu se AR. lukema ihan selvästi.
pitääkin tutkailla ettei sitte ainakaan huonompaa tuu laitettua
Menee tietääkseni ulkoisten hukkaporttien kanssa näin että jos isolla ahtimella haluaa pienet paineet niin suuri hukkaportti tai jos haluaa miehekkäät paineet kunnon ahtimella niin pärjää pienellä hukkiksella
okei, tarkotus olis saada hiukan isommalla ahtimella+hukkiksella, 12mm nestepäällä+muokatulla karalla, 450x300x76 coolerilla ja 3" putkella 160-180hp...tarvii eka selvittää mikä schwitzer on kyseessä niin tietää vähän että pitääkö tavoitetta laskea :)

Edit: ar lukuja enkä mallia ahtimesta löytänyt mutta siipien koot kun mittasin niin pako ~48mm ja imu ~43mm.
« Viimeksi muokattu: 22.02.2018, 15:35:09 kirjoittanut exclusive »
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2968 : 22.02.2018, 19:15:04 »
Ei tuo mikään hirveän iso ahdin ole, kun T3/T4 on muistaakseni 55-60mm pakosiipi. HX35 ahtimessa 60mm pakosiipi kans. Melkein joku HX35W olisi paras ratkaisu, koska se herää yhtä hyvin kuin T3/T4, mutta riittää yli 250hv.

T3/T4 riittää 200hv nurkille.
« Viimeksi muokattu: 22.02.2018, 19:16:43 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2969 : 22.02.2018, 19:51:47 »
Ei tuo mikään hirveän iso ahdin ole, kun T3/T4 on muistaakseni 55-60mm pakosiipi. HX35 ahtimessa 60mm pakosiipi kans. Melkein joku HX35W olisi paras ratkaisu, koska se herää yhtä hyvin kuin T3/T4, mutta riittää yli 250hv.

T3/T4 riittää 200hv nurkille.
juu..jos käyttötarkotus ois eri niin varmaan tuo hx35w ois tulossa. Mutta tämä on työmatka-auto/veturi jokkiskalustolle niin ei tarvita kuin 40-60hp/50-100nm lisää ja mitä alempana vetoalue on sitä parempi...tietysti laaja vetoaluekkin ois hyvä mutta jostain pitää tinkiä. Ahtimia saa vaihdettua ja tämä oli niin halpa että on kokeilun arvoinen
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron