Ateho  Elekma

Fenix 240 ylösnousemus tapahtunut

  • 54 Vastauksia
  • 25274 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jahveli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Fenix 240 nousee kuolleesta (Päivitetty, koko hommaa)
« Vastaus #30 : 20.01.2012, 22:10:14 »
Tuossa tuli ilta oltua etuvakainten kimpussa ja tuplathan sinne pohjan alle tuli. Kuten edellä on mainittu niin aikaisemmaa 21mm vakaimen korikumina toimii Bilsteinin kumit ja nyt nuo tuoreet 19mm tangolle on skodasta. Eli siellä on edessä nyt 21+19.
Vanhoista kiinnikkeistä heivasin ne sisävänkyrät poikkeen ja laitoin kumit päälekkäin raudan sisään. Vänkyrän tilalle tein 15mm lattaraudasta korokkeet että eivät hankaa koriin. Oli työ käsiporalla porata reiät läpi. Mutta onneksi oli bonssattuja poranteriä.
Seuraavaksi kuvia lattaraudan korokkeesta:


Sit yhdystankojen asemoinnista.


Lopuksi koko helahoito



Nyt sit vaan odotellaan pikkuhilkettä ja että saadaan tuo moottoriohjausmurhe hoidettu kuntoon. Vielä olis kevään aikaina tehtävä listaa. Pitäisi perä laakeroida ja laittaa tuo hammaslukko paikoilleen, paremmat etupenkit laittaa ja sit säätöä ja kovaa ajoa. :3/4 jättää sen: Mutta sitä odotellessa :nälkä:

Poissa jahveli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Fenix 240 nousee kuolleesta (Päivitetty, koko hommaa)
« Vastaus #31 : 22.01.2012, 18:24:03 »
Nyt lopulta kuvia kiilotetuista ahtoputkista ja lämpösuoja pellistä turbon päältä.


Ensin ahtoputki irti


ja sit paikoillaan


Siinä on turbon puoleinen putki kiilotettu ja tehty lämpösuoja edellä mainittujen kiinnikkeiden päälle.


Lopuksi nykyinen näkymä konepellin alle. :smitten:

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Fenix 240 nousee kuolleesta (Päivitetty, koko hommaa)
« Vastaus #32 : 22.01.2012, 18:45:59 »
suoer helmi konehuone  S* koskas tämä on ajossa, kesälläkö?
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa jahveli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Fenix 240 nousee kuolleesta (Päivitetty, koko hommaa)
« Vastaus #33 : 22.01.2012, 18:50:40 »
Yritys on keväälle saada ajoon. Ainut ongelma mikä tässä on päällä enää niin tuon moottorin ohjaus megalla... Outoja henkimaailman vikoja joita ilmaantuu ilman mitään selkeää syytä

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 923
  • If it works, don't fix it.
Vs: Fenix 240 nousee kuolleesta (Päivitetty, koko hommaa)
« Vastaus #34 : 22.01.2012, 20:14:23 »
Pirtsakan värinen konehuone  :pomo:

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: Fenix 240 nousee kuolleesta (Päivitetty, koko hommaa)
« Vastaus #35 : 23.01.2012, 13:11:10 »
 P> Todella hyvää jälkeä. serantaan menee
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa Biisoni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 166
Vs: Fenix 240 nousee kuolleesta (Päivitetty, koko hommaa)
« Vastaus #36 : 23.01.2012, 13:39:27 »
Nättiä!! Upea konehuone!
Volvo S60 T5 -2004

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8855
  • Teiden tukko
Vs: Fenix 240 nousee kuolleesta (Päivitetty, koko hommaa)
« Vastaus #37 : 24.01.2012, 09:02:01 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Lopuksi nykyinen näkymä konepellin alle. :smitten:

Komeeta jälkeä. O0
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa jahveli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Fenix 240 nousee kuolleesta (Päivitetty, koko hommaa)
« Vastaus #38 : 13.02.2012, 19:04:51 »
Löytyhän se tietotietokatkos. Ei menny ku parin kuukauden laittoillat saatanan D37 liittimen ongelmien paikantamiseen Megan kanssa.  :tickedoff:

No pitää vaihdella johtosarjaan liitin, jos sillä korjautuisi. Jos ei niin sit pitää vaihtaa koko paskaan paremmat liittimet.

Poissa jahveli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Fenix 240 nousee kuolleesta (Päivitetty, koko hommaa)
« Vastaus #39 : 23.02.2012, 20:27:55 »
No nii, nyt olis uus moottorinohjaus paketissa odottamassa asennus. Lauantaina hyvillä mielin aamulla liikenteeseen, MS1 otetaan autosta irti ja siirtyy hyllyyn odottamaan ostajaa tai jatkojalostusta. Elämä on ihanan kallista ja miehisiä heräteostoksia tai puhutaan nyt pakko-ostoksista.

Katsotaan saadaanko kuvia lauantain jälkeen... ::)

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Fenix 240 nousee kuolleesta (Päivitetty, koko hommaa)
« Vastaus #40 : 23.02.2012, 21:22:54 »
No nii, nyt olis uus moottorinohjaus paketissa odottamassa asennus. Lauantaina hyvillä mielin aamulla liikenteeseen, MS1 otetaan autosta irti ja siirtyy hyllyyn odottamaan ostajaa tai jatkojalostusta. Elämä on ihanan kallista ja miehisiä heräteostoksia tai puhutaan nyt pakko-ostoksista.

Katsotaan saadaanko kuvia lauantain jälkeen... ::)

Miks et vaan vaihtanut sitä db37 liitintä jos siinä oli vika? tai jos ei kolvi pysy kädes niin vieny jollekki joka vaihtaa tai tulee vaihtamaan? mikäs ohjaus nyt tulee?
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa jahveli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Fenix 240 nousee kuolleesta, Uutta eloa aivoihin.
« Vastaus #41 : 24.02.2012, 13:31:42 »
Kerran jo vaihdettu eikä se parantunut, muuttu vain toiseen. Vitutus käyrä sen verran korkealla sen vuoksi että ei jaksa pelleillä sen kanssa enää

Poissa jahveli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Fenix 240 nousee kuolleesta, Uutta eloa aivoihin.
« Vastaus #42 : 23.03.2012, 21:18:17 »
No nii kevät alkaa painaa päälle ja aikataulusta jäljessä. Olisi jo mukavaa että auto odottaisi leimasedän hyväksyntää, mut ei. Uusi moottorinohjaus on asennettu autoon ja otettu savut. Uusi ohjain on ATDrive, jos ei ole vielä tullu mainittua. Tyhjäkäyntiventtiilikin meni taas uusiksi, kun näkyy olevan nuilla käytetyillä taipumuksena loppua toimimasta kriittisimpään aikaan. No aamulla uusi venttiili kiinni letkujen väliin ja kahtomaan saako auton pyörimään niinkuin pitäisi. Pelkona on taas että jotain kusee käsille kuten yleensä. Hyllyssäkin odottaisi lukko, joka pitäisi laittaa kiinni heti kun saa auton liikkumaan ja vahvempia voimansiirron osia pahan päivän varalle.

Poissa jahveli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Fenix 240 nousee kuolleesta, Uutta eloa aivoihin.
« Vastaus #43 : 06.05.2014, 23:14:38 »
Nyt on jääny paljon asioita välistä, mut päivitetään nykytila.

Auto käytettiin tuossa kiireen takia penkissä säädöissä ja saatiin kunnolliset asetuksen kadulle. Penkkilappu alustavasti 250 hv ja 330 Nm. Ahdot 0.8 ja kytkimen luistamiseen loppui lysti. Nyt pitäis muutoskatsastaa tää kottero katsastuslapuilla ja liikenteeseen. Penkistä jäi vielä jälkipuinteja kytkimen ja pakopaineiden osalle. Nämä pyritään ratkaisemaan pikapuoliin ja uudestaan säätöihin. Tod. näköisesti voimansiirto kokee päivityksen alkukesän aikana ja tehdään jotain pakopaineiden osalta. Mut yritetään jatkaa päivittämistä nyt vähän tarkemmin, kun on päästy takaisin harrastuksen pariin muilta kiireiltä.

Poissa jahveli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Fenix 240 ylösnousemus tapahtunut
« Vastaus #44 : 21.05.2017, 21:38:43 »
Taas on jäänyt pitkä väli kirjoitteluun. On tullu tässä kaikkee muuta kiirusta ja perheen lisäystä niin jostain ollu pakko luopua. Pikkuhiljaa on laiteltua autoja ja jätetty kesiä ajamatta, mutta nyt odottaa enää leimapäivä tulevalla viikolla.

Kone ja voimansiirto on kokenut muutoksia edellisten vastoinkäymisien jälkeen, jolloin nytkytin ja pakopaineet olivat vastuksina.

Pellin alle on laiteltu Turbobanditin RST-pakosarja vähän pienemmillä putkilla mitä edellinen. Kaveriksi Holsetin HX35 pienellä pakopesällä (10) oleva ahdin. Synapsen 50 mm hukkaportti. Pakoputkea 3.5" vaihdelaatikon tietämille. 3" menee perälle asti ja siitä loppuun 2.5". On sopivat äänet eikä anna liikaa viestiä kadulla. Kanteen laiteltiin KL-Racingin hiottu nokka-akseli ja jakopäähän pyöreällä hampeilla olevat hilut. Voiman siirtoon on laitettu Blinfactorin vauhtipyörä, Bemarin 240 mm SRE-asetelma ja orgaaninen kytkinlevy. Jatkeeksi tähän sovitettiin Bemarin 265 pitkällä 5-vaihteella ja muokattu kardaani. Volvon kytkin koppaan on tehty laajentavia muutostöitä, jotta edellä mainittu murkula sopii pyörimään.

Perään on eksyny hammaslukko, mutta en muista oliko siitä jo edellisissä viesteissä mainittu.

Viikonloppuna säätöä ja penkitystä tehtynä ja tuloksena oli 358 hv ja vääntöä 510Nm. Olipas kerrankin hyvä vkl. Sitä saatiin mitä haettiin kadulle. Ei mitään singerikierroskonetta vaan sopivasti alhaalta asti vääntävä katukone. Lähtee vetämään 2000 kierroksesta tehokkaasti ja huiput jo ennen 4500 r/min.

Pitää laittaa kuvia ja penkitystä näkösälle, kun saan aikaiseksi.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron