Autodiagnoosi  Carcom Oy

tappikone kaasareilla vai ruiskuksi?

  • 22 Vastauksia
  • 10821 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Henq_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
tappikone kaasareilla vai ruiskuksi?
« : 15.12.2011, 15:07:33 »
Elikkäs tässä on nyt pohdiskeltu, että onko mitään järkeä lähteä muuttamaan b20a:ta ruiskuksi (Onko töitä aivan kauheaksi ja maksaako mansikoita, mustikoita ja omenoita)? Vai onko älykkäämpää lähteä esimerkiksi hommaamaan tuplia ym. strömpän tilalle? Tehoja olisi tietenkin kiva saada maltillisesti puristettua koneesta.. :buck2: kaikki vinkit ja ideat on tervetulleita

Poissa jkjh940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • www.vrcf.fi
Vs: tappikone kaasareilla vai ruiskuksi?
« Vastaus #1 : 15.12.2011, 15:42:59 »
No itsellä veneessä sama b20 mosa niin päätin lähtä jalostamaan siintä ruisku konetta paremman hyötysuhteen merkeissä. Samalla tulee sitten harjoiteltua toi mega samalla ja sitten myöhemmin varmaan ahdinta.Kyllä noi tuplat kävi mielessä mutta ei nekään ilmaisia ole.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: tappikone kaasareilla vai ruiskuksi?
« Vastaus #2 : 15.12.2011, 17:14:02 »
Kaasutin on aina tyylikkäämpi.

Sitten ihan OT:na, kun aina puhutaan "megan" opettelemisesta.
Väitän että nuorisolla ( mm. minä) on kelkka kääntynyt jo toiste päin,
eli kaasareitten opiskeluksi. Kerran oli yhden harmittavan rahallisen
takaiskun päässä laittaa mega erääseen autoon, että sitä
oli tutkittu aikasta paljon monet illat ja viikonloput, ja piirrelty
valmiit kaaviot miten valmistaa adapterilevyt alkuperäiselle johtosarjalle,
ja miten muuttaa piuhoja ym. että sen saa toimimaan, ja miten
mikäkin toimii ja mihin vaikuttaa.
Niin valehtelematta se oli minulle selkeämpää, kuin kaasuttimet :idiot2:
 Kun tutkinut nyt niitä, niin minulle ne taas vaikuttaa paljon vaikeampiselkoisilta.
Aikansa kutakin ;)
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: tappikone kaasareilla vai ruiskuksi?
« Vastaus #3 : 15.12.2011, 18:19:12 »
Pistä siihen k-jet ruisku.
144-70

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: tappikone kaasareilla vai ruiskuksi?
« Vastaus #4 : 16.12.2011, 15:03:24 »
Pistä siihen k-jet ruisku.

K-jetiks muuntaminen pitäs sujua melko näppärästi, jonkun verran noita alkuperäisiä ruiskun osia pyörii myynnissä. Miksei d-jetkin, siinä vaan taitaa olla enemmän hajoavia osia että ehjän löytäminen voi olla työlästä. Pystyykö k-jetin kanssa hyödyntämään 240:n osia kuinka pitkälle (imusarja nyt ainakin on erilainen, muuten voi olla aika bolt-on juttuja)?

Toisaalta jos tehotavoite on maltillinen, pystyy ihan b20a:lla etenemään pikku muutoksin. http://volvo.tonit.org/ ja sieltä 142tic, alussa on juttua b20a:n kevyestä piristämisestä jolla vakiokoneesta saatiin 135hv. Tulos ois varmaan vielä parempi kun strömbergin vaihtais esim. weber dgv:hen?

Ruiskutekniikkaa ei sinällään kannata pelätä, aika kunnioitettavasti tuo d-jetkin tuntuu aikaa kestävän. :hello: Pikainen arvio on että ruiskuksi muuttaminen on halvempaa kuin tuplakaasarilliseksi, kaasarit alkavat olla siinämäärin hyvissä hinnoissa.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Henq_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
Vs: tappikone kaasareilla vai ruiskuksi?
« Vastaus #5 : 16.12.2011, 15:46:45 »
Jos tuota rupeaa ruiskuksi jalostamaan, niin eikös bensatankkikin pitäisi vaihtaa / tehdä muutoksia? Ilmeisesti 140 sarjan tankki ei käy amazonin tankin tilalle? Lähiaikoina saan b20e kannen ja jotain hilppeitä kätösiini :P

Poissa lucky74

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Vs: tappikone kaasareilla vai ruiskuksi?
« Vastaus #6 : 16.12.2011, 16:09:19 »
Erittäin hyvä aihe.Tarkoitus kanssa päivittää strömpän tilalle ruisku. L-jetronikki olis hyllyssä, onkos kenelläkään sellaisen laitosta kokemusta b20 koneeseen? Idea olisi kanssa saada hyötysuhdetta parannettua eikä sen isommin virittää. K-jetti sekä d-jetti kun tuntuvat vähän "antiikkisilta" niin ei ne oiokein kiinnosta? Megan laitosta amazoniin lienee joku tehnyt lopputyön vaasan ammattikorkeessa? Liekö täällä kirjoitteleva henkilö?

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: tappikone kaasareilla vai ruiskuksi?
« Vastaus #7 : 16.12.2011, 16:55:58 »
Jos tuota rupeaa ruiskuksi jalostamaan, niin eikös bensatankkikin pitäisi vaihtaa / tehdä muutoksia? Ilmeisesti 140 sarjan tankki ei käy amazonin tankin tilalle? Lähiaikoina saan b20e kannen ja jotain hilppeitä kätösiini :P

Mikäli ei halua vetojen katoavan alle puolella tankilla mutkan jälkeen, tarvis jotenkin estää loiskuminen. Joko loiskelevyt tankkiin tai sitten erillinen siirtosäiliö mihin pumppu puskee ainetta.

http://www.bluebrickracing.mysite.com/ d-jettiä käytetään rapakon takana jonkun verran kilpa-ajoonkin, noita ITB-sarjan 142e:tä löytyy youtubestakin muutama.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: tappikone kaasareilla vai ruiskuksi?
« Vastaus #8 : 16.12.2011, 21:57:41 »
Mulla on kokemusta 140-srj b20 d-jet, k-jet ja megasquirt ruiskuista.
K-jet on noista ylivoimaisesti helpoin laittaa.
Kyllä perustankillakin pärjää kun kääntyy aina vasemmalle kun on bensaa alle neljäsosatankki...
Mulla oli ms+edis b20 käyttöautossa jo vuonna 2004. :)
« Viimeksi muokattu: 16.12.2011, 22:07:11 kirjoittanut leka »
144-70

Poissa Henq_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
Vs: tappikone kaasareilla vai ruiskuksi?
« Vastaus #9 : 21.11.2013, 19:04:24 »
Juolahti mieleen, että voiko kaasarimallin kannesta muokata ruiskun kannen, eli porata paikat suuttimille?  :idiot2:

Poissa harriveikko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • No joo
Vs: tappikone kaasareilla vai ruiskuksi?
« Vastaus #10 : 21.11.2013, 19:11:15 »
Miksei se kannen ehostaminen onnistuis,tosin ei henkilökohtaisesti kokemusta,mutta kaveri ainakin toiotaan teki kyseisen operaation.
Terve vaan kaikki tasapuolisesti

Poissa masi_71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: tappikone kaasareilla vai ruiskuksi?
« Vastaus #11 : 22.11.2013, 22:08:41 »
Tarvii olla viimeisen mallin B20A kansi, siinä on valussa valmiina kohdat johon suuttimen jalat tulee, ( siis koneistaa ne silti pitää mutta valuun on lisätty vahvennus) Samalla saa bonuksena saman kokoiset venttiilit kuin oikeassa E kannessa
Jos ei ole sellaista kantta lienee helpompi modata suuttimet imusarjaan kiinni.

Poissa juhal

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: tappikone kaasareilla vai ruiskuksi?
« Vastaus #12 : 27.11.2013, 15:46:25 »
Ite justiin vaihdoin 45mm weberien tilalle megan. Käynnissä on ollu, mutta ei säädöissä vielä.

Mega hukkakipinällä n.500e
Bensapumppu ja välisäiliö n.100e
Suuttimet ja paineensäädin toistaiseksi jostain vinokoneesta. Bensakisko omavalmiste.
B20 ruiskun imusarja johon hitsattu suutinholkit, kaasuläppäanturille adapterilevy.
Bensalinjat joutuu rakentelemaan.

VS


45mm weberit n.500
Imusarjan ostin uutena 200e
Kunnon pumppu 120e
Säädin 40e

Molempiin vielä päälle perus letkut/nippelit.

Mulla ainakin makso tuo ruiskun laitto aikalailla saman verran ku kaasarienkin. Jos tyylillä ei oo väliä, mä suosittelisin kyllä ruiskua.

Poissa jahu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: tappikone kaasareilla vai ruiskuksi?
« Vastaus #13 : 01.12.2013, 18:08:27 »
multa löytys hyvä ruiskunkansi ni ei tartte turhaan jumpata  :)

Poissa 142

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 305
Vs: tappikone kaasareilla vai ruiskuksi?
« Vastaus #14 : 02.12.2013, 11:39:54 »
Laita oikean kokoiset kaasarit.
suomenvolvokerho.com

 

RallyBaron  Samppasport