Autoracing  KL-varaosat

Volvo 360 Diesel

  • 39 Vastauksia
  • 22287 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: Volvo 360 Diesel
« Vastaus #15 : 20.12.2011, 05:34:39 »
aikasemmin kirjotettiin että kummastaki saa todistetusti 300hp niin onko siitä minkälaisia todisteita että 1,9 ois joku ottanu?
muistaakseni viime kesänä oli jollaki ffp puolella reilu 290hp ja toivoi saavansa 300 rikki mutta jatkoa en muistanu seurata.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=132310&highlight=
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=304768


Onhan nuita 300 heppasia 1.9 tdi koneita netti pullollaan. Kannattaa vilaista niitä ulkomaalaisia sivujakin  ;)
Tyypillä jolta ahtimen ostin tuohon 940 projektiini, oli 272hv 1,6TD Golf mk2.
« Viimeksi muokattu: 20.12.2011, 05:37:58 kirjoittanut Juke-Maza »

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: Volvo 360 Diesel
« Vastaus #16 : 20.12.2011, 07:14:19 »
oho. tuli ajateltua pelkästään jakajapumpullisia malleja :)
niissä ei vissiin ole vielä rikottu tuota 300hp ainakaan suomessa.

nuissa linkeissä vissiin puhuttiin pelkästään pumppusuutin koneista.

tuo 1,6 lukema on aika kunnioitettava vaikkei alle 5000 kierroksen alle tapahdu varmaan mitään :)
volvo 240 tdi :)

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: Volvo 360 Diesel
« Vastaus #17 : 20.12.2011, 08:16:07 »
tuo 1,6 lukema on aika kunnioitettava vaikkei alle 5000 kierroksen alle tapahdu varmaan mitään :)
Oletko koskaan kuullut kaksoisahtamisesta? Golffissa oli GT2260V muistaakseni ja hirmu holsetti.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 360 Diesel
« Vastaus #18 : 20.12.2011, 08:25:34 »
aikasemmin kirjotettiin että kummastaki saa todistetusti 300hp niin onko siitä minkälaisia todisteita että 1,9 ois joku ottanu?
muistaakseni viime kesänä oli jollaki ffp puolella reilu 290hp ja toivoi saavansa 300 rikki mutta jatkoa en muistanu seurata.
Onko tuo murhe sitten niin kauhean suuri?

Siinä on riittävästi pioneerihenkeä jos joku sais aikaan varmasti suomen tiettävästi ensimmäisen yli 100hv Diiseli-sianpään. Jostain syystä ei oo kauheen suosittu kohde  :buck2:

Ja tosiaan 4sylinterinen sinne siksi, että oikeesti ei tarvii A) siirtää tuliseinää tai B) poistaa jäähdytintä  ;) Kyllä, olen mitannut. Yhdessä vaiheessa heräs ideaksi laittaa d24tic, joku 170heppanen tohon GLThen kun lojuu pihalla, mutta totesin, että ahdasta tulee monestakin syystä, ei pelkästään pituuden kanssa. Olin jo ostamassa 170heppasta 1.6tdiciä siihen, mutta se meni nenän alta. Sittemmin asia on jäänyt hautumaan.

300 sarjan kone on rellun 1,6 F-sarjan dieseli, hyvin läheistä sukua tuolle 1,7L B172K koneelle, käy jopa sama kytkinkoppa ja moottorikannakkeet. EI siis ole VAG tuotos.
Moottorina se on VAG tekeleisiin verrattuna... ainakin epäsuosittu virikohde, ja uskoisin että ei yhtä suotuisa virittääkkään...
Kuullostaa yhtä laadukkaalta kuin 1.9D jota on s/v40sissä, ja niitä on aika paljon konevikasina kaupan.
Mutta hei, jos väkisin haluaa ton kamalan vakiovoimansiirron säilyttään, niin eikö toi 1.9D renöö sopis pienemmällä tuunauksella? Mallimerkinnästä huolimattahan se on ahdettu.

Oletko koskaan kuullut kaksoisahtamisesta? Golffissa oli GT2260V muistaakseni ja hirmu holsetti.
Tai kerrannaisahtamisesta niin saa ahtopainetta jo tyhjäkäynnillä  ;)
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: Volvo 360 Diesel
« Vastaus #19 : 20.12.2011, 13:09:38 »
Oletko koskaan kuullut kaksoisahtamisesta? Golffissa oli GT2260V muistaakseni ja hirmu holsetti.

kohta menee ot mutta noo :D

kyllähän täällä kaksois ahtamisesta on keretty opiskella ja itellekki suunniteltiin pienemmällä vnt:llä?
tuskin sekään on pikku volkkarissa heränny alta 3000.

edit: tuskin tätä käyttöautoksi on tehtykkään :)
volvo 240 tdi :)

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: Volvo 360 Diesel
« Vastaus #20 : 20.12.2011, 14:17:42 »
Mitä tulee SJSn ehdotukseen vakio voimansiirrosta, niin ei hyvää päivää. :2funny:

Vakio perän 160tkm ajettuna kun saa jo sillä huimalla 101hv/160Nm rikki   ::)

Älä viitsi puhua sontaa. SJS:llä on kuitenkin näistä sinua hieman enemmän kokemusta, myös eri teholuokissa.

Siellä on jotain perustavanlaatuista vikaa ollut, tai sitten olet rällännyt sitä amistyyliin soralla/kytkinpommeilla tms.. aivan järjettömästi jos saat vakiokoneella rikki _ehjän_ voimansiirron. Ruotsissa, eikä Englannissakaan käytännössä kukaan ei ole saanut vakiokoneella ehjää voimansiirtoa rikki, mutta n. 200 hevosvoiman tehoihin asti on ajettu kadulla vielä niin, ettei sieltä porsi joka vedossa jotain.

Itse olen ajanut välijäähdytetyllä B200 pohjaisella turbolla vakiovoimansiirrolla (miinus kytkin) 8 vuotta / 100tkm ja mitään ongelmia ei ole ollut. Toki jos yrittäisi polttaa kumia tai tehdä muuta tyhmää, mikä tuollaisella alitehoisella koneella ei suju luonnostaan, niin rikki varmasti saisi.

Isävainaan GL:ssä oli astetta tehokkaampi turbokone tuohon omaan nähden ja siitä meni molemmat vetarit pariin kertaan (nivelet porsi). Oli tosin ohuemmilla vetareilla, tuossa omassa ei ole ollut vetarien kanssa ongelmia, ovat tosin paksumpaa mallia, mutta en tiedä vaikuttaako tuo nivelen ominaisuuksiin muuten kuin boorien osalta.

Quaifelta ja Gripperiltä saa lukkoja, jos lähettää vanhan perän aihioksi. Gripperillä hinta oli yksittäiskappaleelle £1,100 ja 5kpl jos tilaa, niin £650/kpl, eli ei kauheasti järkeä tuohon perään tilata. Hollantilainen firma nimeltä HÖR on valmistanut hyllyosana lukkoja 300-sarjaan aikoinaan, nuo tehtiin kilpaluokkien luokitusautoja varten. Ovat todella harvinaisia, alla olevassa kuvassa no.5

http://i61.photobucket.com/albums/h66/macmacfarlane/Volvo%20bits%20general/hor002.jpg


Peter Schmidt on muuten tehnyt uuden kehitysversion omavalmisteisesta trans-axlestaan, nykyisessä mallissa on "kytkinkoppa" Penta-venemoottorista ja kardaani, sekä tukikehikko lootan ja kopan välillä täysin omavalmisteinen.

http://www.300power.com/forum/index.php?topic=3620.1040

Peränä edelleen 760 Multilink ja laatikkona Getrag. Kannattaa vilkuilla tuota, jos aikoo muutoksia tehdä omaan voimalinjaansa, tuolta saa aika hyviä ideoita vaikkei noin mittavia muutoksia tekisikään. Miehen edellisessä versiossa kardaaniputki ja kytkinkoppa olivat vakioita, ainoastaan perä-laatikko kombo oli omavalmisteinen. Niistäkin löytyy kuvia tuolta kun selailee auton aiempia kehitysversioita. Koppa tosin vaihtuu jossain välissä.
« Viimeksi muokattu: 20.12.2011, 17:25:14 kirjoittanut Fuse »
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: Volvo 360 Diesel
« Vastaus #21 : 20.12.2011, 14:40:23 »
mun työpaikalta löytyy 3kpl toimivia D20 valmiiksi irroitettuina, joten en nyt tiedä onko niin hirveen harvinaisia  :2funny:

No oikeesti noita ei paljoa ole d24:seen verrattuna edes koskaan Volvon keulalle laitettu mutta hyvä kun sieltä löytyy jos joku tarvii...
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 360 Diesel
« Vastaus #22 : 20.12.2011, 16:41:46 »
D20:siä saa vanhoista audeista, niissä ei mitenkään harvinainen se kone.

Jännä muuten tuo juttu että d16 on rellun, kun volvolla kuitenkin sopimus
dieselkoneiden lainaamisesta vw:ltä, niin kaiken järkevyyden
mukaan sekin olisi ollut samaa moottoriperhettä, kun aivan samat
osat olisi käynyt läpi linjan. Noo, aina ei voi voittaa ;D
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: Volvo 360 Diesel
« Vastaus #23 : 20.12.2011, 19:35:26 »
Tyypillä jolta ahtimen ostin tuohon 940 projektiini, oli 272hv 1,6TD Golf mk2.
Ostitko MJF:ltä? Tuolla oli ainakin joskus 1,6TD jossa mainosti olevan ~230hv. Noilla tehoilla meni kai 15,4s varttimailin... jokainen voi päätellä loput.
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 360 Diesel
« Vastaus #24 : 20.12.2011, 19:42:25 »
SJS:llä on kuitenkin näistä sinua hieman enemmän kokemusta, myös eri teholuokissa.
Niin, sehän hajotti noita useemman, aina kun sutimiselta otti pitoja. En jaksa kaivaa lainauksia, mutta jos sutii vielä nelosella niin ei se kauheesti rasita voimansiirtoa, kunnei se voima sillon siirry mihinkään kiinteeseen ainakaan. :2funny:

Ainakin kirjotuksista päätellen, sittenkään ei viittiny siirtää laatikkoa eteen vaan väkisin tunki lootan tonne orkkispaikalle johonkin ihmepatenttiin.

Pistäkää ylös jos joku ottaa 200hp/400Nm+ Diesel-sianpäästä vakiovoimansiirrolla, niin että se kestää vielä vaikkapa 10tkm, NORMAALIA ajoa, ei mitään mummoilua. Normaaliajo sisältää myös säännöllisiä täyskaasulähtöjä. Tässä autossa tulee myös olla alusta siinä kunnossa että se voima siirtyy asfalttiin, ja tuorehkot merkkirenkaat 225leveinä VÄHINTÄÄN. Kyllähän se kestää jos pinnotetut 155set alla. Niin tarjoan sille kyllä kokoillan, ja teetän autooni tarran "xxxxx on virittäjäkuningas."

Kiitos ja anteeksi.
En tajua mikä hinku on aina ruveta vääntämään, jos se olis kuningasvoimansiirto, miksi SJSkin vihdoin päivitti?
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: Volvo 360 Diesel
« Vastaus #25 : 20.12.2011, 19:45:36 »

Ostitko MJF:ltä? Tuolla oli ainakin joskus 1,6TD jossa mainosti olevan ~230hv. Noilla tehoilla meni kai 15,4s varttimailin... jokainen voi päätellä loput.
Eipä ole kyseinen ahtimen myynyt herra tällä foorumilla tietääkseni. Enemmän taisi olla VAG ja BMW harrastaja kyseessä
« Viimeksi muokattu: 21.12.2011, 20:18:09 kirjoittanut usu »

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: Volvo 360 Diesel
« Vastaus #26 : 20.12.2011, 19:48:28 »
Eipä ole kyseinen ahtimen myynyt herra tällä foorumilla tietääkseni. Enemmän taisi olla VAG ja BMW harrastaja kyseessä

Niin en tiedä onko MJF tällä foorumilla mutta hän on ainakin yksi 1.6TD -virittäjien pioneereista...
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Volvo 360 Diesel
« Vastaus #27 : 20.12.2011, 20:53:32 »
Niin, sehän hajotti noita useemman, aina kun sutimiselta otti pitoja. En jaksa kaivaa lainauksia, mutta jos sutii vielä nelosella niin ei se kauheesti rasita voimansiirtoa, kunnei se voima sillon siirry mihinkään kiinteeseen ainakaan. :2funny:

Ainakin kirjotuksista päätellen, sittenkään ei viittiny siirtää laatikkoa eteen vaan väkisin tunki lootan tonne orkkispaikalle johonkin ihmepatenttiin.

Pistäkää ylös jos joku ottaa 200hp/400Nm+ Diesel-sianpäästä vakiovoimansiirrolla, niin että se kestää vielä vaikkapa 10tkm, NORMAALIA ajoa, ei mitään mummoilua. Normaaliajo sisältää myös säännöllisiä täyskaasulähtöjä. Tässä autossa tulee myös olla alusta siinä kunnossa että se voima siirtyy asfalttiin, ja tuorehkot merkkirenkaat 225leveinä VÄHINTÄÄN. Kyllähän se kestää jos pinnotetut 155set alla. Niin tarjoan sille kyllä kokoillan, ja teetän autooni tarran "xxxxx on virittäjäkuningas."

Kiitos ja anteeksi.
En tajua mikä hinku on aina ruveta vääntämään, jos se olis kuningasvoimansiirto, miksi SJSkin vihdoin päivitti?
Atai voi myös vähän ottaa happea välillä, ennen kuin painaa lähetys-nappia.
Ei kukaan kuiteskaan usko vaikka istuu vieressä kun tankkaa ja ajaa, ni mulle se on taas ihan sama mitä täällä uskotaan kuten jo aikanaan pari vuotta sitten todistin.

408hv olen todistanut jo, kai se pitäis sit VTT:lle suunnata ajon aikaiseen euro kulutusmittaukseen. ;)


Myös itse voit pitää muut kuin diesel asiat poissa postauksistasi.

Skeidaa siivottu pois. Uhkaa mennä taas ihan ok idea persiilleen, kun pässit vaivaa, vääntää ja vatkaa.
Jatkakaa aiheesta.
« Viimeksi muokattu: 21.12.2011, 09:33:08 kirjoittanut usu »

Poissa MJF

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360 Diesel
« Vastaus #28 : 21.12.2011, 06:47:55 »
Ostitko MJF:ltä? Tuolla oli ainakin joskus 1,6TD jossa mainosti olevan ~230hv. Noilla tehoilla meni kai 15,4s varttimailin... jokainen voi päätellä loput.

160 hevosella meni 15,4/149 vartin, 230 hevosella suti pitkän matkaa ja tuloksena 14,5/166. Renkaina tuolloin oli 185/70/13 lisut ja parempia ei kerennyt kokeilla ennen kuin sylki romut ulos. Taitaa olla Done tuo aiemmin mainittu ja tuo 272hv on penkitetty HX35 Holsetilla.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: Volvo 360 Diesel
« Vastaus #29 : 21.12.2011, 10:14:44 »
230 hevosella suti pitkän matkaa ja tuloksena 14,5/166.

Tämä olis pitänyt nähdä, kunnioitettava aika sutivalla etuvedolla ja kova loppunopeus :)
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

 

Autoracing  KL-varaosat