Monessa topikissa on keskusteltu mm mihin saakka mikäkin ahdin riittää missäkin koneessa.
Tässä topikissa keskustellaan nyt sitten pelkästään Holsetin HX35 / HY35 ja HX40 ahtimista vinokoneessa.
Alkuun muutama lainaus penkkilapputopikista.
B25 9puristuksilla
-B23 lohko 0,60
-B230et männät sorvattu
-B23 kampura 84mm isku
-Kiinan kierokanget
-531 46/38 Kansiset
-GT-6 nokka
-Holset HX-40 65/60
-B30 kaasuläppä
-AMW intercooler
435hp 5940rpm /516nm 5874rpm 1,3bar
B19
Vakio alakerta
530 kansi palotilat muotoiltu kanavat siistitty
vakio venttiileillä 3 kulma seetit
k-nokka
holset 35hx 54/60 siivillä
kiina ic
307hp 433Nm
Kone B230FK vakio alakerta
Kansi vakio 531
Nokka K
Ahdin HX40 (60/65) #14
50 mm kopio hukkis
ruisku LH 2.4 (-89 vaparista)
Suuttimet 998 cc
Immu muokattu
3" putkisto
1.25 bar ahtopaineella
348 hv 4991 rpm
534 nm 3969 rpm
B19ET vakiomoottori 160-kansi. Avaamaton 250tkm ajettu 1983 240 turbon moottori.
- Megasquirt
- 830cc suuttimet
- Edis 4 suorasytytys
- K-nokka
- lh-jet imusarja
- Iso kiinacooleri 60mm ahtoputket
- Omavalmistepakosarja jakamaton kollektori
- Holset HY35 #8 pakopesä
- 40mm ulkoinen hukkaportti
- 3" putkisto 2 vaimentimella
- ahtopaine 1bar
- Ahdot karkaili pitkässä vedossa.
248.2 hp / 6480 rpm
291.5 Nm / 5576 rpm
1bar
B19ET vakiomoottori 160-kansi. Avaamaton 250tkm ajettu 1983 240 turbon moottori.
- Megasquirt
- 830cc suuttimet
- Edis 4 suorasytytys
- K-nokka
- lh-jet imusarja
- Iso kiinacooleri 60mm ahtoputket
- Omavalmistepakosarja jaettu kollektori
- Holset HX40 Super #14 pakopesä
- 60mm ulkoinen kiinahukkaportti
- 3" putkisto 2 vaimentimella
342hp / 6075rpm
431.4Nm / 4819 rpm
1.5bar
372,7hp 6921rpm 392,2nm 6158rpm
-vakio b19a vaparin alakerta
-kunnolla portattu,kireet venajouset, isommat venat jne. -398 kansi A-nokalla
-2x dellorto dhla 40mm "tuplalortot" paineistettuna. valuimusarja + kunnon alu painekotelo
-holset hx 40 super 12# pakopesällä 2bar paineilla
-omatekoinen tuubisarja jaetulla kollektorilla ( huono )
-kuormaauton muokattu cooleri
-perus kärjetön jakajasytkä lh-jetin puolalla
-50mm kiina hukkis
-3 tuuman putki tyhjällä vaimentimella
- B230F(X) vakio alakerta 13mm veiveillä
- 531 perussiistittynä, kolmikulmaseeteillä, puristussuhde 9,3.
- VX-nokka
- K-jetin imusarja suuttimenpaikoilla
- Suuttimet 783cc Siemens Deka
- Megasquirt I, v2.2 levy.
- 65mm kaasuläppä, 2,5" ahtoputket
- MAN:in muovipäätyinen 2" paksu välijäähy
- HX35 12 pesällä
- Itse tehty pakosarja joka ei ole pulsseja nähnytkään
- 38mm kopiohukkis
- 3" putki takapöntölle asti, takapönttö ja loppu 2,5"
Klikkaamalla isommaksi.
345hv @ 5300rpm ja 473Nm @ 4950rpm.
- B23E vakio alakerta
- 405 kansi vingutettu, vakio 44/35 venttiileillä, kireät venttiilijouset
- D-nokka-akseli
- Omavalmiste imusarja ja painekotelo
- 750cc suuttimet
- Omavalmiste alu cooleri
- Puristussuhde noin 8,3:1
- Omavalmiste pakosarja jakamaton kollektori
- Tial 44mm hukkaportti
- Holset HY35
- 3" putki loppuun asti, 2kpl vaimentimia
- Hestec ruisku&sytkä
http://s1103.photobucket.com/albums/g466/Jukkola/escort/?action=view¤t=Kuva1102.jpg
372 hp / 6030 rpm
460 Nm / 4867 rpm
1,55bar
Tarkoituksena on, että saadaan kokemuksia ko ahdin sarjoista näissä punalohkoissa.
Olisi hienoa löytää + 500 hv punalohko HX40 sarjalaisella.
Kommentteja löytyy, että piisaa huomattavasti pidemmälle kuin, mutta faktaa ei juuri löydy.
Se on tiedossa, että HX40 sarjalaisella on hätyytelty 600 hv rajoja 1.9 litraisesta 16v koneesta, mutta punalohko ei tähän taida taipua.