Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

AWD:een diiselöinti?

  • 18 Vastauksia
  • 10790 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: AWD:een diiselöinti?
« Vastaus #15 : 30.03.2012, 16:10:36 »
Pakko vastata vanhaan topikkiin:

Jos muutoskohteena olevan auton mallisarjassa on ollut nelivetoisia malleja tarjolla tehtaalta, niin "vajaavetoiset" mallit saa muuttaa nelivetoisiksi, kunhan toteutus tehdään tehtaan speksien mukaan ja vastaavilla osilla ja niin edelleen. Eli V70 on mahdollista muuttaa V70 AWD:ksi.

Jos muutoskohteena olevan auton mallisarjassa ei ole koskaan ollutkaan nelivetoista mallia, niin käytännössä on mahdotonta muuttaa vaikka 740:stä laillisesti nelivetoiseksi. Tästä on käyty paljon keskustelua mm. Mersujen parissa, kun on noussut esille 190E-mallin muuttaminen 4-Maticiksi. Tämä on käytännössä mahdotonta laillisesti, vaikka "isoveli" W124 on ollut olemassa 4-Maticcina useita vuosia ja tekniikka on käytännössä muuten sama molemmissa automalleissa.

Tuohon moottorin vaihtoonkin voi Trafi suhtautua nyrpeästi, koska nelivetoisuushan nostaa kulutusta -> moottorin kulutus- ja sitä kautta päästötiedot eivät enää päde samalla tavalla, kuin alkuperäisessä autossa (tässä tapauksessa V70/850 D5252T). Tosin voiskohan esim. Audi A6 TDi Quattroa käyttää vertailuautona? Tosin jälleen kulutustiedot muuttuvat, koska Audissa jatkuva Torsen-neliveto, ja Volvoissa kytkeytyvä viskokytkinnelikko. Riippunee suuresti lakipykälien tulkintatavasta katsastusasemalla.

Miksei käytä vertailuna Volkswagen 3B Passat 2,5TDI 4motionia? Lähimpänähän
tuo olisi. Siis jos yrittää jotain muuta autoa käyttää vertailussa.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa thabandit^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • En osaa kävellä käsilläni.
Vs: AWD:een diiselöinti?
« Vastaus #16 : 30.03.2012, 16:15:00 »
Koska tuo Passat on eri moottorilla. Kyseessä ilmeisemmin AKE eli 2,5 V6 TDi, joka on aivan erilainen, kuin C4-korimallin A6-Quattroissa käytetty 2.5 suora5 TDi. Tämä on siis 140 hevosvoimaisena täysin sama moottori, kuin 850/X70-sarjassa TDi/2.5D:nä tunnettu.
Rule number one:
-Respect a mans car, a man respects you.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: AWD:een diiselöinti?
« Vastaus #17 : 30.03.2012, 18:49:58 »
Koska tuo Passat on eri moottorilla. Kyseessä ilmeisemmin AKE eli 2,5 V6 TDi, joka on aivan erilainen, kuin C4-korimallin A6-Quattroissa käytetty 2.5 suora5 TDi. Tämä on siis 140 hevosvoimaisena täysin sama moottori, kuin 850/X70-sarjassa TDi/2.5D:nä tunnettu.

Joo tiedän tuon moottorijutun, luin väärin itse, olin olevinani kattovinani et puhuttiin
jossain 2,9l V6 quattrosta  :facepalm:
Siks tarjosin pienempää konetta siihen. Joku mode vois poistella vaikka nää turhat tästä.
Ite en kyllä volkkarin konetta ehdoin tahdoin tunkis yhteenkään laitteeseen, ne on..  :facepalm:
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa thabandit^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • En osaa kävellä käsilläni.
Vs: AWD:een diiselöinti?
« Vastaus #18 : 31.03.2012, 02:08:54 »
Joo tiedän tuon moottorijutun, luin väärin itse, olin olevinani kattovinani et puhuttiin
jossain 2,9l V6 quattrosta  :facepalm:
Siks tarjosin pienempää konetta siihen. Joku mode vois poistella vaikka nää turhat tästä.
Ite en kyllä volkkarin konetta ehdoin tahdoin tunkis yhteenkään laitteeseen, ne on..  :facepalm:

Itsekin arvostan ensimmäisen kehitysversion D5:sta paljon korkeammalle, kuin yhtäkään VAG-konsernin dieselmoottoria.  ;)
Rule number one:
-Respect a mans car, a man respects you.

 

Autoracing  KL-varaosat