Rele ei ole välttämätön, alkupään ylivaihteellisissa Amazoneissa sitä ei ollut. Solenoidi vie n. 2 A, jätin releen pois myös omasta asennuksesta. Alkuperäinen ylivahderele on ihan sama kuin pitkien valojen vilkutusrele, joka löytyy konehuoneesta. On pyöreä ja siinä lukeekin "overdrive".
Alunperin solenoidille menee kytkimen kautta pysyvä jännite, eli viiksi jäi makaamaan päälle. Viitonen kytkeytyi pois vaihdettaessa viiksi päällä vaihteita alaspäin. Mutta jos viikseä ei palauttanut, meni viitonen suoraan päälle siirettäessä vaihdevipu neloselle. Myöhemmissä lootissa (uudemmissa kuin M41) on viiksen tilalla painonappi (joka ei siis jää makaamaan päälle) ja jatkeena sysäysrele, joka vaihtaa asentoa saadessaan sähköt. Tämä ehkäisee viitosen menoa suoraan päälle kun siirrytään suurimmalta pienemmälle ja taas takaisin, eli viitosen uudelleenkytkeytyminen vaatii aina napin käyttöä. Näin se on toimivampi käytössä, kieltämättä.
Sähköt solenoidille kannattaa vetää ehdottomasti lootan kannessa olevan varmistinkytkimen kautta. Pakilla ylivaihteen saa hetkessä vainaaksi.