Kulkukoira  Proturbo

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 881297 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2430 : 20.09.2017, 20:16:50 »
Vakio jousen pituudella ja jousella ihan mukava silti. Matalemmilla ja jäykemmillä jousilla muuttuu huomattavasti jäykemmäksi vielä siitä.
Se mun mielestä oksettava jenkkialusta efekti jää pois, olematta kuitenkaan sellainen bemarimainen pintakova.

Voi olla, että B8 on jäykempi kuin KYB, mutta en näin vuoden välillä muista mitään ihan järjetöntä eroa. Muutakuin hinnassa. Jos edelleen puhutaan takaiskareista...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2431 : 20.09.2017, 20:50:49 »
Mitkä tai kenen valmistamat kuormajouset?

Ei itellä kuormajouset antanu pohjata kuormattunakaan.
Motonetistä ostetut, muistaakseni Lesjöforsit. Farmarin kuormajouset, taakse.

Eikä ne ehkä pohjaakkaan, se karuselli kun vain alkaa, niin ittiä hirvittää kun välillä näkyy taustapeilissä taivasta ja välillä tietä. :D Ja nuo kuormajouset "ponnaa" melko voimalla, takapenkillä varmasti sattuisi selkään. :-\

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2432 : 20.09.2017, 20:55:43 »
Eli vois sanoo et seo korkea lulla.

Ite meinaan hakee biltemasta farkun vahvistetut eli kuormajouset ja jos tarvii iskarit uusia ni biltemasta nekin. On yllättävän jämäkät ne iskarit.  Madaltaa kun ei tartte.. jousesta kyllä leikkaan 1.25 kierrosta pois ni on just hyvä tyhjällä perällä. Ja kuormattuna laskee vähän.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2433 : 20.09.2017, 21:29:45 »
Joo, madaltaa ei tarvitse. Ennemminkin tekisi mieli korottaa, mutta etupään kulmat menevät päin peräsintä, eikä ole tarkoitus ajella kasari-lookilla perä pystyssä.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2434 : 20.09.2017, 21:50:52 »
Ihan vakiovakioalustalla (oletan että on ns. turbon alusta koska auto on Classic) vajaa 15 vuotta ajettu 940 farmari on sellainen että keula tuntuu olevan Volvosta mutta perä on jostain jenkistä lainassa, kuormajousilla se alkaa vaikuttaa jo kokonaiselta autolta. Samoin ulkonäkö on tasapainoisempi siinä missä vakio on koko ajan vähän istahtamassa olevan oloinen. Herää kysymys että miksei sitä ole tehty sellaiseksi heti alkuun.

Minulla on 240:ssa jotkut KYBit, ei niin mitään hajua mitkä, mutta korkeapainekaasuiskareina ne kymmenisen vuotta sitten Motonetistä ostin ja hyvin ovat palvelleet. Jos laatu on edelleen samaa niin ei varmasti ole huono valinta.

Poissa ak111

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2435 : 15.10.2017, 14:43:29 »
Millaisia alustasarjoja ootte kokeillu 760 volvoihin? Onko kokemuksia mitkä olis hyvät? GTS:ssältä ainakin näkyy löytyvän jotain liekkö minkälaisia nuo?

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2379
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2436 : 15.10.2017, 19:48:30 »
Millaisia alustasarjoja ootte kokeillu 760 volvoihin? Onko kokemuksia mitkä olis hyvät? GTS:ssältä ainakin näkyy löytyvän jotain liekkö minkälaisia nuo?

242:sen lyhyiden siirtokilvillä ajeluitten perusteella voin suositella GTS:n sarjoja jos ei tarvi ihan kenttään saada tai säädettävyys ei ole vaatimus.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2437 : 16.10.2017, 09:54:04 »
Onko kellään 240:sen Bilstein B6 tai B6 rally malleja 7 tai 9 satasessa käytössä? Etupäätä lähinnä?

Olisi hieman lyhempi ja tuo rally malli oletettavasti jämäkämpi kuin esim B8 suoraan seitensataseen.

Esim. 34-030837 B6rallye  Parameter: 350/150

vrt. 34-030677 B8 740.seen
Nyt on 240 volvon B6 HD elikä 34-031520 tuosa 745:sessa kera 1,5 kierrosta pätkittyjen orkkisjousien(turbo). Jämäkkähän siitä tuli, totutellaan. B6:set tilasin taaksekin.

Holkin joutuu laittaan asennuksessa mutta normaaleista poiketen holkin laitoin alapäähän kun näissä on yläpään suojastefa ympätty yhteen mutterin kanssa, niin tarkkaa.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa ak111

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2438 : 17.10.2017, 11:52:16 »
Mitenkäs kun itellä on ainakin alkuperäiset iskarit olleet nivomatikit, onnistuuko perus iskareiden tai esim. noiden GTS:ssäläisten vaihto päittäin vai pitääkö tehdä jotain muutoksia ja mitä katastusinssi mahtaa sanoa? Onko kellään tietoa paljonko maksaa 760 GLE:n alkuperäiset nivomat iskarit ja jouset.

Poissa ak111

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2439 : 18.10.2017, 09:28:24 »
Mitenkäs kun itellä on ainakin alkuperäiset iskarit olleet nivomatikit, onnistuuko perus iskareiden tai esim. noiden GTS:ssäläisten vaihto päittäin vai pitääkö tehdä jotain muutoksia ja mitä katastusinssi mahtaa sanoa? Onko kellään tietoa paljonko maksaa 760 GLE:n alkuperäiset nivomat iskarit ja jouset.

Avain vaunulta tuli vastaus, että normi iskarit saa nivojen tilalle, kiinnitysten pitäisi olla samanlaiset, mutta jäykemmät jouset pitää jostain hommata. Kellään tietoa mistä saisi käypäset alkuperäistä jäykemmät jouset?

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2440 : 03.11.2017, 21:23:56 »
Nyt tätä topikkia vähän selanneena kertaan vielä vähäsen. Elikkäs 940 sedaniin ajattelin pistää eteen Bilstein B6 + madallusjouset ja taakse B8 + kuormajouset. Tulisko tällä setupilla vähän sporttisempaa ajoa ettei liikenne ympyrässä raapis ovenkahvat ?
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2441 : 03.11.2017, 21:48:28 »
Nyt tätä topikkia vähän selanneena kertaan vielä vähäsen. Elikkäs 940 sedaniin ajattelin pistää eteen Bilstein B6 + madallusjouset ja taakse B8 + kuormajouset. Tulisko tällä setupilla vähän sporttisempaa ajoa ettei liikenne ympyrässä raapis ovenkahvat ?

Joku syy miksi taakse B8? Vakaajat vois helpottaa kaarteissa?

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2442 : 04.11.2017, 10:01:20 »
Joku syy miksi taakse B8? Vakaajat vois helpottaa kaarteissa?

Eikös B8 ole lyhyempi tolppa kun B6? Tarkoitus pistää lyhyempää jousta ilman että nousee kupista ?  Pitäisi kelvata katsurillekkin. Ja vakaajatkin ovat tulossa vähä paksummat.
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2443 : 04.11.2017, 10:14:08 »
Eikös B8 ole lyhyempi tolppa kun B6? Tarkoitus pistää lyhyempää jousta ilman että nousee kupista ?  Pitäisi kelvata katsurillekkin. Ja vakaajatkin ovat tulossa vähä paksummat.
On. Kysymys oli varmaan miksi B8 vain taakse eikä eteen? Alapoikkituki eteen auttaa myös jonkun verran mutkissa.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2444 : 04.11.2017, 10:40:14 »
Eikös B8 ole lyhyempi tolppa kun B6? Tarkoitus pistää lyhyempää jousta ilman että nousee kupista ?  Pitäisi kelvata katsurillekkin. Ja vakaajatkin ovat tulossa vähä paksummat.

Eli pätkit takapäästä jousia? Tällä yhdistelmällä jää keula löysäksi ja perä taas kovaksi.

 

Carcom Oy  Ateho