KL-varaosat  Race.fi

LH 2.4:n epromin emulointi ostrich 2.0 -purkilla ja vaparin virittely

  • 78 Vastauksia
  • 41291 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Ettei kaikki olisi liian helppoa niin löytyykö tapauksia jossa olisi säädetty tuota 960   1.8 motronic ruuttaa.
Mulla on 164 jossa on tuommoinen tekniikka turboilla. Kone käy todella nätisti, mutta tulevaisuudessa olisi tarkoitus saada tuo toimimaan myös ahdon alaisena ja tuosta ei ole mitään tietoa miten ruisku käyttäytyy sillon.
Boxeja on mulla 2kpl 021200517 ja 021200362 eli jos näistä löytyisi jotain tietoa onko lastutettavissa niin ehkä vaivaan Tonia tällä asialla sitten tulevaisuudessa.     

En ymmärrä niin paljoa ruotsia että osaisi hakea asiasta tietoa ja tuosta Turbo Bricks keskustelusta en löytänyt kuin 16v turbo 960 tietoa joka taitaa olla tuolla lh2.4 ruutalla. 

1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa disketti88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
käykö ECU:n vaihto keskenään esim B230FD boxi (lh-jet2.4) -> B230FB:n boxiin?
entä automallien välinen vaihto 940 volvon boxi -> 240 volvoon
« Viimeksi muokattu: 27.02.2011, 22:55:12 kirjoittanut disketti88 »

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
entä automallien välinen vaihto 940 volvon boxi -> 240 volvoon

Tuossa voi tulla ongelmia esimerkiksi käynnistyksen eston kanssa? Virtalukon tunnisterengas, käynnistykseneston boksi ja orggis avain pitää olla tallessa, jos on käynnistyksenesto.

Poissa disketti88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
itelläni on 240 volvo ja autossa täl hetkel B230FD ECU, sopiikohan ton boxin tilalle B230FB:n ecu (joka on 940 volvosta), onko liitännät samat vai erilaiset?

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
itelläni on 240 volvo ja autossa täl hetkel B230FD ECU, sopiikohan ton boxin tilalle B230FB:n ecu (joka on 940 volvosta), onko liitännät samat vai erilaiset?

Liitännät on samanlaiset.

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Jotain pikku eroja muuten FB vs. FD.
FB:ssä on mm. kylmäkäynnistyssuutin ja taasen
FD:ssä on kaikenmaailman saastelaitteet.

Poissa disketti88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Jotain pikku eroja muuten FB vs. FD.
FB:ssä on mm. kylmäkäynnistyssuutin ja taasen
FD:ssä on kaikenmaailman saastelaitteet.

tota mietinkin että sitten kun sais FD:n ecun pois ni vois tukkia ton egr:n ja pulsairin jotteivat sytyttele tota vikavaloa joskaan mulla ei tota kylmäkäynnistyssuutinta oo omassa autossani.
onko muuten bensakartat erilaiset FB:ssä ja FD:ssä?
itellä nykyään VX3 nokka kiinni ja kaikennäköstä muuta pikku juttuakin koneeseen tehty ni mietin jos toi FB ecu ois lähempänä nykyistä moottorin kokoonpanoa.
FD:n oli alunperin suunniteltu M-nokka ja meno kuin mopoautossa.

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Osaakohan FB:n ECU antaa tarpeeksi soppaa ns. pääsuuttimista, jos ei ole kylmäkäynnistyssuutinta erikseen? Saattaa aiheuttaa käynnistysvaikeuksia.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1122
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
« Viimeksi muokattu: 19.03.2011, 10:39:05 kirjoittanut Toni »
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa disketti88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
tossa on kyllä ihan selvä ero verrattuna tohon meikäläisen nykyseen FD ECU:n. mulla näköjää joku melkee tyhjäkohta tuol 2080 kierroksen kohdilla
« Viimeksi muokattu: 01.03.2011, 23:15:57 kirjoittanut disketti88 »

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1122
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Voin polttaa sulle 935 FB lastun jos haluat. pistä privaa jos kiinnostusta riittää.
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa disketti88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
kylläpä muuten parani liikkuminen kerta heitolla FB:n lastun myötä, ilmeisesti tehon rajoittana tähän mennessä ollut tuo FD boksi ja sen kartat. näyttäis antavan kakkua vielä riittävästi kun normi FD hyytyy. kiitokset Tonille.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1122
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Mainiota, mainiota, tästä se homma etenee! Ja nyt siis paljon vaudikkaammin  ;D
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1122
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Tuli viikonloppuna heräteltyä 245sta talviunilta. Oli kyllä sellainen bensankäry tallissa pienen tyhjäkäynnin jälkeen, että alkoi jo melkein silmiä kirvelemään..

Vaihdoin nyt Innovaten laajakaistalambdaan tavallisen tilalle, kun alkaa LH 2.4:n viritys topicin mukaisella tuotteella. Samalla tuli hieman "downgreidattua" viritysastetta. Vaihtui 1000cc suuttimet 788iin, 90mm home made IMMu orkkis 960n -025 80mm:een. Samalla asentui uusi bensanpainemittari vanhan hajonneen tilalle ja säädettyä orkkis 3bar paineet (aikaisemman 3.5bar tilalle).

Sittten Ostrich esiin ja FT:n bensakarttoja virittelemään. Downgreidauksen ja säätöjen ansiosta saatiin bensankäry laskettua ja nyt käy nätisti tyhjäkäyntiä 14.5 - 15.5 AFR:llä, vaikka on myös K-nokka kehissä.

Kohta puolin vakuutukseen, leimalle ja penkkiin. Innovaten G4 O2 mittari on aika päheen näköinen iltahämärässä  :)



142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

EVO8

  • Vieras
Innovaten mukaan näyttäisi että lambda-ohjaus koittaa pitää Afr14 kantturoissa liikkeelle lähtiessä jonkun matkaa ennen kuin mennään ahdoille (ainakin mulla). Terävämmin vois herätä jos lambdan jännitettä rukkaisi Ecusta ohjaamaan vähän paksummalle 13 paikkeille? Onko kokeiltu? Onko muuten selkeä käyttää Tuner Pro?

 

Futurez  Kulkukoira