Ateho  Elekma

Arposen seiskakantti '88 ÖRRi --- Huollot ja valmiit "sätökset"

  • 70 Vastauksia
  • 24682 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1520
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Arposen seiskakantti '88
« Vastaus #30 : 16.02.2013, 21:14:10 »

Hox viisaammat! Kuuluuko tuossa tankkilaitteessa siellä putkilon sisällä liikkua joku palikka mikä mittaa bensan pinnan tasoa?

Kyllä. Sitä palikkaa sanotaan kohoksi :)
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Arponen

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 506
  • www.vrcf.fi
Vs: Arposen seiskakantti '88
« Vastaus #31 : 16.02.2013, 22:27:10 »
Aivan, herätys taas :D  ei jotekii räkäpäissään välähtäny ja tilannetta hämmens viel
ku vanhassa koho ei ees liikkunu, jotekii tuli vaan ajatus et jokos se meni rikki  :idiot2:
Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo XC70 D5 '10
Valmet 359D
Shineray stixe 250

Poissa Arponen

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 506
  • www.vrcf.fi
Vs: Arposen seiskakantti '88
« Vastaus #32 : 21.02.2013, 09:23:32 »
Tänään pitäis saada ensiaputarvikkeita vaihteistoon siniseltä, lähinnä vaihekepin niitä muovipalikoita, kepin ja siirtotangon väliin pienet holkit ja kepin juureen uudet maljat, jos vaikka sattuis vahingossa vaihteet löytymää paremmi. Nuo jos ei auta niin sitte on käytävä uutta lootaa metsästämään..

ELLEI! Onkos tälläsellä numerolla (220 0 0 225 94) oleva Getrag nyt sitten 220 vai 225 ja saakos sellasta/onko järkeä laittaa tuonne jos joutuu laatikkoa vaihtamaan? Sattuis vaan kivasti löytymään tuolta autokatoksesta kaverin bemarin moottorin perästä  ::)

Siniseltä pitäis tulla myös peräkopan tiiviste eli pääsee vihdoin, tänään tai huomenna, asentamaan räikän raksuttamaan tuonne perään
Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo XC70 D5 '10
Valmet 359D
Shineray stixe 250

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Arposen seiskakantti '88
« Vastaus #33 : 21.02.2013, 16:54:12 »
Tänään pitäis saada ensiaputarvikkeita vaihteistoon siniseltä, lähinnä vaihekepin niitä muovipalikoita, kepin ja siirtotangon väliin pienet holkit ja kepin juureen uudet maljat, jos vaikka sattuis vahingossa vaihteet löytymää paremmi. Nuo jos ei auta niin sitte on käytävä uutta lootaa metsästämään..

ELLEI! Onkos tälläsellä numerolla (220 0 0 225 94) oleva Getrag nyt sitten 220 vai 225 ja saakos sellasta/onko järkeä laittaa tuonne jos joutuu laatikkoa vaihtamaan? Sattuis vaan kivasti löytymään tuolta autokatoksesta kaverin bemarin moottorin perästä  ::)

Siniseltä pitäis tulla myös peräkopan tiiviste eli pääsee vihdoin, tänään tai huomenna, asentamaan räikän raksuttamaan tuonne perään
getragin 220 vissiin vähintään yhtä heikko mitä volvon m47

Poissa Arponen

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 506
  • www.vrcf.fi
Vs: Arposen seiskakantti '88
« Vastaus #34 : 21.02.2013, 17:57:19 »
Eli se lasketaan vapaille markkinoille koneen mukana ja mennään alkuperäsen
suunnitelman mukaa, kesän saavuttua täytyy tutkia mitä laatikko on syöny, jossei nyt
yhtään ala toiminta paranemaan öljyjen vaihon ja muun pienen näpertelyn jälkeen
Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo XC70 D5 '10
Valmet 359D
Shineray stixe 250

Poissa Arponen

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 506
  • www.vrcf.fi
Vs: Arposen seiskakantti '88
« Vastaus #35 : 26.02.2013, 21:07:49 »
Nyt pyörii vihdoin liukkaammallakii kaks rengasta kerralla, seuraavaks tulee vaan vastaan renkaiden noin kahenkymmenen nastan pito

Pientä ongelmaa oli murikan kasaamisessa, kun en tienny pitääkö vetarin rattaiden shimmit jättää paikalleen vai ei, onneks apu löyty nopeesti täältä itse lukkojen kimppatilauksen hoitajalta :)  ja jos ei lasketa sitä etten muistanu kaikkii työkaluja ottaa kotonta hallille mukaa (ja siinä vaiheessa oli perä auki ja murikka pöydällä :D ) meni lukon asennus kohtuu kivuttomasti.

Tavan operaatio olikii sitte peräöljyjen laitto, kun ei oo mitään pumppukannua tai vastaavaa, eikä mitään sopivia letkuja meinannu löytyä, vanha löpösäiliön letkunpätkä, hylsy (patruunan) ja bilteman jesari kuitekii pelasti tilanteen ja sai sen verran pois auton alta täyttöaukon ettei koko päivää tarvinnu lirutella puol millilitraa kerrallaa.

Jarruja tuli kanssa herkisteltyä, enää ei vingu, käsijarru tosin kaipaa edellee säätöä ku ei meinaa pitää kunnolla.
Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo XC70 D5 '10
Valmet 359D
Shineray stixe 250

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2469
  • Kantti on kaunista.
Vs: Arposen seiskakantti '88
« Vastaus #36 : 26.02.2013, 21:44:17 »
Mieki muistan sen ajan, kun piti patentoida noita värkkejä, et sai peräöljyt vaihettua tmv.  :2funny:

Mikäs bemari se kaverillas sitten on, googlesta löytyi heti englantilainen keskustelupalsta missä käsiteltiin Getrag 220 vs. Getrag 240 kestävyyksiä.

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
Vs: Arposen seiskakantti '88
« Vastaus #37 : 26.02.2013, 21:54:29 »
on tullu kans itekki laitettua peräöljyä tippakannul ja 100ml injektioruiskul ja mitähä kaikenlaisia keinoja tullu keksittyä :D

suht siisti seiska sul  :P

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa Arponen

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 506
  • www.vrcf.fi
Vs: Arposen seiskakantti '88
« Vastaus #38 : 27.02.2013, 09:53:55 »
Mieki muistan sen ajan, kun piti patentoida noita värkkejä, et sai peräöljyt vaihettua tmv.  :2funny:

Mikäs bemari se kaverillas sitten on, googlesta löytyi heti englantilainen keskustelupalsta missä käsiteltiin Getrag 220 vs. Getrag 240 kestävyyksiä.

Viiskaksvitone, luonnollisesti kutoskoneen perästä vaihteisto, mutten ottanu noista lohkon merkinnöistä selvää et mikä moottori, ei koulusta joskus saadut tunnukset enää toimikkaan et pääsis kattomaan tarkemmi auton tietoja, saatoit jopa ehtii näkemään kyseisen auton, MOY-xxx, ei siitä sen enempää.

Tuli tuossa äsken tarkasteltuna vastaan lisää merkintöjä laatikosta, meinaakos tuo 225 tuossa 4.1 alla mitään?



on tullu kans itekki laitettua peräöljyä tippakannul ja 100ml injektioruiskul ja mitähä kaikenlaisia keinoja tullu keksittyä :D

suht siisti seiska sul  :P

Kiitoksia :) kuvissa nää saa aina näyttämää hyvältä :D

Tippakannu kävi kanssa mielessä kun sellasen pöydällä näki, se olis ollu varmaa seuraava vaihtoehto jos tuo letkupatentti ei ois sopinukkaa, koulussa "onneks" joutu aina keksii kaikkii patentteja vaihteistoöljyn täyttöö ku ei siellä sillo ollu pumppukannuja tai mitää, tottakai sinnekkii nytte on niitä hankittu kesän jälkee ku ite ei enää vaikuta rakennuksessa  :idiot2:
Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo XC70 D5 '10
Valmet 359D
Shineray stixe 250

Poissa Arponen

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 506
  • www.vrcf.fi
Vs: Arposen seiskakantti '88
« Vastaus #39 : 21.03.2013, 16:45:39 »
Tänää tuli vaihettua kaikki iskarit uusiin, eteen tuli kaasut ja taakse luultavasti tavalliset,
ihme ja kumma ettei ollu mitää suurempii ongelmia, etuiskarit on varmaan joskus
vaihettu ku olivat monroet?

Seuraavaks pitäis enne kesää (katsastusta) vaihtaa molemmat raidetangonpäät, alkaa
olla vähän molemmissa väljää, ja oikeen puoleisesta tuli vähän vettäkii ulos takasin
tolppaan taistellessa

Illalla pitää koneella vielä laittaa  kuvaa miltä kesällä uusitut etujarrulevyt näyttää,
okei yli kymppitonni rullattu jo, mutta silti vasurissa ei oo mitään uria ja oikeessa on,
jotai paskaa tainnu talvella olla välissä, vinkuminekii hiljennetty taas toistaseks kyseiseltä
puolelta herkistelyllä ja palojen hiomisella
Vasen


Oikea

Ihme urat jättäny joku roju tuonne  :idiot2:

Lauantaina saa autoon pitkään kaivatut ikkunatummennukset takalaseihin :)
Edulliseen hintaan, halvempi olis ollu tehä ite, ovien laseihi olis sinällää helppo, koska
kuitekii tarkotuksena purkaa ovipahvit kesän tullen, mutta takalasi oliskii sitte ihan
eri asia väkertää siellä suuressa tilassa, tässä kohtaa loivemmassa kulmassa olevien
takalasien omistajat voi olla hiljaa :D

Vaihelaatikon vaihto oottaa kanssa kesää, uusvanha m47 oottaa paketoituna tallissa,
josko sillo kävis pakkivalot toimimaa, jos ei, sitte pitää lähtee purkamaa johtoja näkyville
« Viimeksi muokattu: 22.03.2013, 21:57:51 kirjoittanut Arponen »
Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo XC70 D5 '10
Valmet 359D
Shineray stixe 250

Poissa Arponen

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 506
  • www.vrcf.fi
Vs: Arposen seiskakantti '88
« Vastaus #40 : 23.03.2013, 01:32:26 »
Ah kaikkien rakastama savolainen supermies, Vituiks Män!, päätti vierailla yömyöhän pakoputken ehjäys operaation tiimellyksessä, ei sitte tullu päivällä muistettua ostaa uutta pakoputkimassaa ja lisää klemmareita  :nuhtelu hyvä ettei alaspäin menny äänimaailma, kun vuotaa klemmari liitoksista

Anyways, tältä näyttää putkisto auton alla


Ja tältä taka-akselin ylitys nykyään, vähä paremmi vois senkii vielä totetuttaa joskus, sen alla myös takimmainen vaimentaja


Alkaa olla etummainen raptori parhaat päivänsä nähny, raapii tiettyihin hidasteisiin aina ja kerran jo paikkailtu hitsaamalla reikää umpeen


Miksei nää putkitukset vois joskus mennä niiku on suunnitellu  :idiot2:

Huomenna tummentamaan auton lasit ja ostamaan puuttuvat tarvikkeet oottamaan jatkotoimenpiteitä
Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo XC70 D5 '10
Valmet 359D
Shineray stixe 250

Poissa Arponen

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 506
  • www.vrcf.fi
Vs: Arposen seiskakantti '88
« Vastaus #41 : 23.03.2013, 18:13:13 »
Nyt on mustaa laseissa  :) 5% (valon läpäsy) kalvot ja omaa silmää hyvältä näyttää, tekijä ehotti lopuks viel et laitetaako etuikkunoihi 50% tummennukset :D piti kieltäytyy, ei saata virkavalta tykätä niistä



Joku kaunis aurinkoine päivä pesasis autoo ja muistais ottaa kunnon kameralla uusia kuvia, xcover ei yllättäen oo paras jos oikeesti hyvää haluaa

Hirvee hinku iski saaha levipeltii alle ja saaha aikasiks vihdoi tummentaa takavaloja pikkasen
Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo XC70 D5 '10
Valmet 359D
Shineray stixe 250

Poissa Arponen

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 506
  • www.vrcf.fi
Vs: Arposen seiskakantti '88
« Vastaus #42 : 06.04.2013, 02:39:52 »
Taas tuli kasista vaille kahtee häärättyä hallilla, aluks piti jatkaa massikan sähköjen rakentamista, mutta sekii keskeyty ku saa startin ja uuen virtalukon vasta maanantaina,
seuraavaks oli volvon vuoro tulla hallii ja jälleen väsätä pakoputkea, tällä kertaa oli
pakoputkitahnaa hankittuna :D poistin vikan vaimentimen ja siirsin tuon kärsineen
heti taka-akselin etupuolelle, tottahan tuollasella sätöksellä tyhjäkäyntiäänet on hirveet,
mut positiivisena yllärinä satasen vauhissa voi nykyää kommunikoia normaalisti ja ei
tarvia kauppareissulla peltoradioita päähän :D ja ensimmäistä kertaa tän auton
putkistoa rakentaessa äänet on sellaset mihi oon koko aja yrittäny tähtäillä, enää ei
oo ärsyttävä pörinä, vaan äänet mataloitu miltei murinaksi :)
Tai huomennaha sen näkee (tai kuulee) kohan korvat vähä lepii yön yli

Huomenna jos koittais illasta tummennella nuo takavalot ja suunnitella tarkemmi
muita muutoksia
« Viimeksi muokattu: 06.04.2013, 03:04:00 kirjoittanut Arponen »
Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo XC70 D5 '10
Valmet 359D
Shineray stixe 250

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: Arposen seiskakantti '88
« Vastaus #43 : 06.04.2013, 12:19:22 »
tekijä ehotti lopuks viel et laitetaako etuikkunoihi 50% tummennukset :D piti kieltäytyy, ei saata virkavalta tykätä niistä
mulla on muuten käyttiksessä etulasit tummennettu, eikä oo sanonut katsastuksessa mitään :hello:
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa Arponen

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 506
  • www.vrcf.fi
Vs: Arposen seiskakantti '88
« Vastaus #44 : 06.04.2013, 22:40:29 »
mulla on muuten käyttiksessä etulasit tummennettu, eikä oo sanonut katsastuksessa mitään :hello:

Voi kyllä olla ettei vienoa 5% tummennusta huomaa jossei keskellä kirkasta päivää leimalle vie ja inssisetä kattoo et onpas autossa pimeetä :D

Mutta mutta, tuli tuossa tummennettua takavaloja ja samoilla vauheilla sivuvilkkujakii, jos olis ollu kuumailmapuhallin ja liimaa ni olis varmaa etuvilkkujen/parkkien heijastinpinnat tummentunu
Pakkivalotkin toimii nyt! Oli pientä connection failurea siinä liittimen pienessä välikössä. Liitin auki ja vähän muovin veistämistä ja kontaktipintojen hiomista niin johan pelaa :)

Tästä vielä osa eilisen aikaansaannosta


Tuohon suorempaan osaan laitoin vaan n. 25cm ylijääneen pätkän, jossa onneks oli muhvi niin meni heittämällä ja siihe hitsasin poikittai kierretangon pätkän kannakekumeja varten, vaimennin ei mitekää olis mahtunu kun nii lähellä pohjaa ja seuraavaks tulee vastaan vetokoukun raudat, varmaan siitäkii olis luovuttava jossai vaiheessa jos alkaa auto mennä enemmän maata kohti.

Eihän tuo putkisto nykyään kaunis oo (koostuu 12 eri palasta :D ), mutta eihän siellä auton alla muut möyri kun mie ite ja katsuri kerran vuoteen :)

Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo XC70 D5 '10
Valmet 359D
Shineray stixe 250

 

Futurez  Kulkukoira