Ateho  Elekma

9satkun polttoainelinjan päivitys

  • 20 Vastauksia
  • 8424 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
9satkun polttoainelinjan päivitys
« : 16.07.2012, 10:51:38 »
tuli tuossa mieleen että miten olette päivittäneet noita bensalinjoja?

-välisäiliö? koska tulee tarpeelliseksi?

-parempi bensapumppu ulkoinen vai sisäinen?
ESIM. Ulkoinen:
http://www.futurez.fi/fi/shop/polttoaineensyotto/polttoainepumput/show_pr/120/walbro-255lph-polttoainepumppu-ulkoinen

ESIM. Sisäinen:
http://www.futurez.fi/fi/shop/polttoaineensyotto/polttoainepumput/show_pr/119/walbro-255lph-polttoainepumppu-sisainen-yleissarja
ei noi nyt kauheen arvokkaita tunnu olevan...

-linjojen uusiminen halkaisija?


Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 9satkun polttoainelinjan päivitys
« Vastaus #1 : 16.07.2012, 15:22:30 »
koska tulee tarpeelliseksi?

Paljonko on tavoite?

Vakiot piisaa helposti tulpatehoille.

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: 9satkun polttoainelinjan päivitys
« Vastaus #2 : 16.07.2012, 17:00:13 »
no ei varsinaisesti ole mitään tehotavoitetta lähinnä mielenkiinnosta kyselen kun nyt on 0,9bar ahdoilla bensanpaine 4.6bar ja pitkässä vedätyksessä alkaa painemittari näyttää että alkaa bensanpaine tippua, että onko pumpun tuotto liian pieni?

Edit: tehoa ei voi koskaan olla liikaa  8)
« Viimeksi muokattu: 16.07.2012, 17:02:02 kirjoittanut Niksa »

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 9satkun polttoainelinjan päivitys
« Vastaus #3 : 16.07.2012, 19:08:29 »
no ei varsinaisesti ole mitään tehotavoitetta lähinnä mielenkiinnosta kyselen kun nyt on 0,9bar ahdoilla bensanpaine 4.6bar ja pitkässä vedätyksessä alkaa painemittari näyttää että alkaa bensanpaine tippua, että onko pumpun tuotto liian pieni?

Edit: tehoa ei voi koskaan olla liikaa  8)
vakio 6mm sisähalkaisijalla olevat bensalinjat riittävät todistetusti ainakin 500hv nurkille. pumppu kunnossa ollessaan ja normipainein, eli ahtopaine+3bar peruspaine riittää 400hv nurkille, jopa pidemmälle. jollakin korotetulla paineella ei varmasti riitä lähellekkään 400hv ja hajottaa pumpun alta aikayksikön.

Jos bensanpaine alkaa putoamaan pitkässä vedossa on pumppu entinen, tai sitten se ei vaan jaksa enää noilla paineilla syöttää.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Paikalla TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 9satkun polttoainelinjan päivitys
« Vastaus #4 : 17.07.2012, 09:26:35 »
nyt on 0,9bar ahdoilla bensanpaine 4.6bar
Miksi?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: 9satkun polttoainelinjan päivitys
« Vastaus #5 : 17.07.2012, 11:03:05 »
Miksi?

Laitoin progressiivisen bensapaineensäätimen 1:1,4 ja laitoin tyhjäkäynti paineen samaan kuin orkkis säätimellä ja nyt 0,9 bar ahtopaineella mittari näyttää 4.6bar ei lopu ainakaan soppa kesken, halvempi ratkaisu kun isommat suuttimet.  :idiot2:

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 9satkun polttoainelinjan päivitys
« Vastaus #6 : 17.07.2012, 15:35:58 »
Laitoin progressiivisen bensapaineensäätimen 1:1,4 ja laitoin tyhjäkäynti paineen samaan kuin orkkis säätimellä ja nyt 0,9 bar ahtopaineella mittari näyttää 4.6bar ei lopu ainakaan soppa kesken, halvempi ratkaisu kun isommat suuttimet.  :idiot2:
Ja kilisee niin prkleesti kun pumpusta loppuu tuotto noilla paineilla...
Jäitä housuun!

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: 9satkun polttoainelinjan päivitys
« Vastaus #7 : 17.07.2012, 22:11:33 »
Ja kilisee niin prkleesti kun pumpusta loppuu tuotto noilla paineilla...
Paljonko muuten pitäis olla tuottoa ettei kilisis?
Jos ajatellaan että tehoa yritettäis vaikka 280hv niin paljonko pitää suuttimista/pumpusta tulla tavaraa l/min että riittää?
« Viimeksi muokattu: 17.07.2012, 23:04:42 kirjoittanut janne81 »

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: 9satkun polttoainelinjan päivitys
« Vastaus #8 : 17.07.2012, 22:47:32 »
eli hankinta listalle tuo walbron 255lph pumppu

Paikalla TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 9satkun polttoainelinjan päivitys
« Vastaus #9 : 18.07.2012, 08:56:17 »
Paljonko muuten pitäis olla tuottoa ettei kilisis?
Lähinnä kai sieltä loppuu paineentuottokyky noin älyttömillä bensanpaineilla.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa jezze90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: 9satkun polttoainelinjan päivitys
« Vastaus #10 : 19.07.2012, 00:32:46 »
eli hankinta listalle tuo walbron 255lph pumppu

Mulla olis yjs walbron pumppu myynnissä jos kiinnostaa.. ei ole ollut kertaakaa viellä kiini.

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: 9satkun polttoainelinjan päivitys
« Vastaus #11 : 19.07.2012, 09:08:57 »
Mulla olis yjs walbron pumppu myynnissä jos kiinnostaa.. ei ole ollut kertaakaa viellä kiini.

Kerkesin eilen laittaa jo tilaukseen  :P nyt tulee myös lastupäivitykset ja sytytysboksiin tytärkortti että saa sytkälastun myös pelaamaan.

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: 9satkun polttoainelinjan päivitys
« Vastaus #12 : 16.08.2012, 18:32:20 »
niin ja tietysti kun ottaisi asioista selvää niin tietäisi että tosiaan 95 eteepäin 940 volvossa on vain yksi bensapumppu ja tankinsisäinenkin vielä....  :idiot2:

EDIT: tosiaan voisihan sinne askarrella välisäiliön varapyörän tilalle johon orkkis pumppu sylkee tavaraa ja johon moottorin paluu tulee ja ylivuoto takaisin säiliöstä tankkin ja välisäiliön pohjasta ulkoisella walbrolla lykkäisi moottorille tavaraa.... tai sitten vaan tilaan tankinsisäisen pumpun...
« Viimeksi muokattu: 16.08.2012, 18:36:28 kirjoittanut Niksa »

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1471
  • www.vrcf.fi
Vs: 9satkun polttoainelinjan päivitys
« Vastaus #13 : 16.08.2012, 22:23:15 »
kovin iso pumppu ei taho mahtua tankinreikään mittarihässäkän kanssa

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: 9satkun polttoainelinjan päivitys
« Vastaus #14 : 17.08.2012, 10:40:33 »
onneksi nuo walbrot eivät ole kovin isoja, ainakaan tuo ulkoinen mutta en usko että sisäinen on yhtään sen isompi, ja halkaisija jos olisi lähellä orrkis pumppua niin ei tarvisi siihen mittarihässäkkään tehdä mitään jippoja että pumppu käy paikalleen.

 

Elekma  Autoracing