5 vaihteisissa on lämmönvaihtimen kierto toistepäin. Eli Laatikosta ulos->syylärin alareunaan->syylärin yläreunaan->Laatikkoon sisään.
4 vaihteisissa Laatikosta ulos->syylärin yläreunaan->syylärin alareunaan->Laatikkoon sisään.
Se letku joka menee siihen mustaan peltikannen yläosaan mutteri/kartio on laatikon paluuletku.
Lähtö on siellä laatikon alaosassa, metalliputki ja pienellä pultilla kiinni ja 0-rengas tiivistys.
Yksi keino on tosiaan hommata vastakappale siihen kartio liittimeen ja letkun pätkä.
Sopii 4 ja 5 vaihtesiin.
Tuli öljynvaihto tehtyä, eikä siinä mitään ihmeellistä! Vanha öljy oli kuin jäteöljyä, 5 litraa uitettiin läpi ennen kuin alkoi olemaan punaista. No oli aikakin vaihtaa kun 190Tkm rullattu
Ainut mikä tuotti hieman ihmetystä oli se että vaikka mulla on tuossa autossa AW55-50SN laatikko niin tuo öljyn kierto oli juuri niin kuin tuossa nelivaihteisessa eli laatikon pohjasta -> lauhduttimen yläosaan -> lauhduttimen alaosasta -> mustan peltikannen yläosaan. Joku sekasikiö näköjään
No onneksi tuo paluuletku irtosi tuosta helmiliitoksesta ja siihen oli helppo viritellä letku, sai jättä pikaliittimet rauhaan.
Ainut mitä tuli mieleen kysyä tuosta öljyntarkistuksesta on että kun mitta tikussa on COLD min/max ja HOT min/max. Lisäsin öljyä laatikkoon koneen käydessä tyhjäkäynnillä lähelle HOT merkin Max koloon asti, vaihteistoöljy oli ns. kuumaa eli ajosta juuri tultu.
Menikö nyt oikein??