Kulkukoira  Proturbo

Vinokoneen paininkupit.

  • 35 Vastauksia
  • 17072 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Vinokoneen paininkupit.
« Vastaus #15 : 28.08.2012, 21:11:56 »
lash capit venttiilin päihin tai pitemmät venttoset  ja hioo välyksen oikeaksi ;)
Ei kuulosta hyvältä.
Säätöpalat pitää olla.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Vinokoneen paininkupit.
« Vastaus #16 : 29.08.2012, 10:57:29 »
eikös pösön kupeissakin ole palasäätö ns kupin yläpuolella.. ostaa jostain 20e pösönkupposet jyrsii ite kolot väljiks tai teettää koneistamolla niin sitten ollaan siinä pisteessä että ois tullu raakin kupit halvemmaksi..
Pösössä (XU5/XU9) on säätöpalat (hyvin pitkälti samanlaiset kuin lash capit) kupin alla, muistaakseni ne passaavat suoraan Volvonkin venttiilin päähän. Pösön säätöpaloja löytyy 1,650-4,000 mm vahvuisina 0,025 mm välein, saattoi saada jopa paksumpinakin ja viimeksi kun ostin niin maksoivat luokkaa 5 egee kipale merkkikorjaamolla.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa sajani

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: Vinokoneen paininkupit.
« Vastaus #17 : 29.08.2012, 15:56:35 »
kysy nokan tekijältä tarviiko isommat kupit,niin saat selvyyden eikä tarvi arvuutella.
tilaat nokan vakio paininkupille,saat nostoa noin 13.5mm ja 300 astetta jos riittää
sun tarpeisiin.

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: Vinokoneen paininkupit.
« Vastaus #18 : 01.09.2012, 23:55:36 »
Mahtaakohan noitten vakiokuppien lujuus kärsiä jos noi säätöpalat nätisti tigillä kiinnittäisi? Ei tarvis pelätä, että toi hurjalla nostolla oleva nokka veisi säätöpalan mukanaan.
BMW M5
Volvo 740

Poissa polar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Vinokoneen paininkupit.
« Vastaus #19 : 02.09.2012, 09:34:53 »
Mahtaakohan noitten vakiokuppien lujuus kärsiä jos noi säätöpalat nätisti tigillä kiinnittäisi? Ei tarvis pelätä, että toi hurjalla nostolla oleva nokka veisi säätöpalan mukanaan.

Toimiskohan sikakitti? Tuli vaan mieleen, en ole kokeillu.

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: Vinokoneen paininkupit.
« Vastaus #20 : 02.09.2012, 14:06:17 »
Tota on kanssa mietitty, että liimaiskohan/juottaiskohan sen jollain kiinni tohon kuppiin, silleen että pysyis.
BMW M5
Volvo 740

Poissa polar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Vinokoneen paininkupit.
« Vastaus #21 : 02.09.2012, 14:22:38 »
Tai sit tulppahitsillä alapuolelta kiinni? Poraa vaikka 2 tai 4 reikää ja hitsaa kannessa paikallaan jos sillain ei pääsis veteleen niin pahasti?

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Vinokoneen paininkupit.
« Vastaus #22 : 02.09.2012, 14:57:36 »
Sikakitti tuskin kestää, koska siellä on aika lämmintä+öljy pesee niitä kokoajan.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Vinokoneen paininkupit.
« Vastaus #23 : 02.09.2012, 16:01:57 »
toyotasta hitsasin kiinni ja on ajettu noin 10tkm eikä oo mitää ongelmia.

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: Vinokoneen paininkupit.
« Vastaus #24 : 02.09.2012, 19:54:24 »
toyotasta hitsasin kiinni ja on ajettu noin 10tkm eikä oo mitää ongelmia.
Millanen moottori ja millaisessa käytössä?
Millä hitsasit? mig/tig?
BMW M5
Volvo 740

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Vinokoneen paininkupit.
« Vastaus #25 : 02.09.2012, 20:01:39 »
Suatana, minä en kyllä tolle hitsaus hommalle lämpene.
Ompa sitten hauska tarkistella ja muuttaa välyksiä sen jälkeen.
Tutulla on muutama XU5 kone. Olen sille jo vihjaissut, että voisin huolia yhden säätöpalan malliksi ja KL-racingilta 37mm paininkupit. Samalla kevenee huomattavasti tuo edestakaisin mulkuttava massa venttiilikoneistossa.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Vinokoneen paininkupit.
« Vastaus #26 : 04.09.2012, 01:54:58 »
Millanen moottori ja millaisessa käytössä?
Millä hitsasit? mig/tig?

toyotan 3S-FE eli 2.0 16venanen, KE70 corollan korissa ja ihan katukäytössä on.
migilla heppasin kiinni.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Vinokoneen paininkupit.
« Vastaus #27 : 04.09.2012, 01:57:18 »
Suatana, minä en kyllä tolle hitsaus hommalle lämpene.
Ompa sitten hauska tarkistella ja muuttaa välyksiä sen jälkeen.


ei sitä ympäriinsä tartte hitsata, riitää kuhan 4 hepillä kiinni.

Poissa A.Alanne

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Vinokoneen paininkupit.
« Vastaus #28 : 16.09.2012, 09:10:09 »
Ei kuulosta hyvältä.
Säätöpalat pitää olla.
Onko mitään järkeä laittaa turhaa painoa yläkertaan? Säätöpalat pois ja pitkät venttiilit tilalle, sitten säätelee vaan venttiilin pituudella välystä, laitto sitten pösöläistä tai raakkilaista.

Poissa 144

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Vinokoneen paininkupit.
« Vastaus #29 : 21.09.2012, 21:49:11 »
Onko mitään järkeä laittaa turhaa painoa yläkertaan? Säätöpalat pois ja pitkät venttiilit tilalle, sitten säätelee vaan venttiilin pituudella välystä, laitto sitten pösöläistä tai raakkilaista.
Jos budjetti antaa myöden niin tämä on ehdottomasti paras ratkaisu!

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron