Proturbo  Autodiagnoosi

Masentavan tavallisen ÖKYMALLIN 945:n huoltopäiväkirja.

  • 354 Vastauksia
  • 115471 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Masentavan tavallisen ÖKYMALLIN 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #240 : 06.12.2014, 21:18:42 »
Mistä ostit jarrukilvet ja kävikö suoraan paikalleen?
Pitäisi ainakin yksi vaihtaa autoon.
 :-\

Biltemasta saa halvimmat ja täsmälleen samaa kuin monet suomi ja ruotsi firmat myyvät.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Masentavan tavallisen ÖKYMALLIN 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #241 : 06.12.2014, 23:42:51 »
Minulle bensankulutus on onneksi yksi lysti niin kauan kun sitä saa lisää pumpusta :D
Oikein! O0

Menee maku koko ajamisesta jos aletaan desimaaleja kyttäämään. Volvo vie noin ämpärillisen, piste.

Poissa sepi81

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: Masentavan tavallisen ÖKYMALLIN 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #242 : 06.12.2014, 23:56:46 »
Oikein! O0

Menee maku koko ajamisesta jos aletaan desimaaleja kyttäämään. Volvo vie noin ämpärillisen, piste.

Joku saattas sanoo et nousis tuo bensan hinta vielä reilusti, niin tulee vaan tuttuja vastaan.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Masentavan tavallisen ÖKYMALLIN 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #243 : 07.12.2014, 00:43:25 »
Mistä ostit jarrukilvet ja kävikö suoraan paikalleen?
Pitäisi ainakin yksi vaihtaa autoon.
 :-\

Joo, biltsusta tuli ostettua, sekä istuu suoraan. Uskalti jopa ostaa sieltä kun kriteereinä riittää että käyvät paikoilleen eikä ota kiinni mihinkään, niin täyttivät vaatimukset hienosti ja ylittikin :)

Lainaus
Oikein! O0

Menee maku koko ajamisesta jos aletaan desimaaleja kyttäämään. Volvo vie noin ämpärillisen, piste.

No sepä se. Tosin järkiperustein ei voi enää täysin tuota 940:stä perustella, hauska auto ajaa ja harrastaa, mutta valitettava fakta että esim uudemmat etuvetoset Volvot ovat paljon paremmin äänieristettyjä, varusteltuja sekä parempia ajaa, kuluttaa vähemmän sekä muutenkin hienostuneempaa tekniikkaa. Tosin hankintahinta huomattavasti kalliimpi, mutta tähän autoon ei ole kyllä säästelty muutenkaan, pelkkä alusta maksaa enemmän kuin moni käytetty 940:n jo, että hölmöähän se olisi vaihtaa.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Masentavan tavallisen ÖKYMALLIN 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #244 : 07.12.2014, 08:17:24 »
No sepä se. Tosin järkiperustein ei voi enää täysin tuota 940:stä perustella, hauska auto ajaa ja harrastaa, mutta valitettava fakta että esim uudemmat etuvetoset Volvot ovat paljon paremmin äänieristettyjä
Voi olla, tässä 2000-luvulla (ihan joku vuosi sitten) oli joku TM/Tuulilasi, missä oli uusien autojen äänimeluvertailu. Referenssiautona oli tuolloin 940, eikä sitä kovin moni auto ollut hiljaisempi. ???

Tosin, tuohonkin voi olla syynsä. Pitkään olen miettinyt miksi esim. minun kissa/porukoiden koira ei tykkää "uudemmista" autoista, vaikka ovat selvästi hiljaisempia korvakuulolla. Esim. minun kissa nautti olla 127 Fibatin kyydissä, mutta tulee 2000-luvun kikottimessa hulluksi.

Ihminenhän ei kovin hyvin kuule matalia ääniä ja nykyautoista harvemmin kuulee enään korkeampia tuulensuhinoita/nitinöitä/ropinoita. Kuitenkin tämäkkä jousitus ja jäykkä kori saattavat kantaa matalia alustan ääniä ohjaamoon vanhoja "letkuja" paremmin. Ihminen ei noita välttämättä kuule, mutta elukat kyllä kuulee.

Saman voi tosin huomata ihminenkin. Kummasti äänentoistojärjestelmän basso "häviää" kun auto liikkuu (aivan sama mikä on äänentoistojärjestelmä. Toki äänenpainetta lisäämällä kuuluu, mutta paikoillaan hyvin soiva ei soi hyvin ajossa). Alustan äänet sekoittavat korvan, jolloin ei enään erota musiikin alaääniä.


Tai mistä minä tiedän, aivan sama. Hieno kontti sulla kuitenkin ja mukava lukea näitä "käyttöhifistelyparantelu" -topickeja. :hello:

s73

  • Vieras
Vs: Masentavan tavallisen ÖKYMALLIN 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #245 : 07.12.2014, 09:06:00 »
Kiitoksia, pitää katsoa mistä ostaa.  :-\

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Masentavan tavallisen ÖKYMALLIN 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #246 : 08.12.2014, 11:39:32 »
Voi olla, tässä 2000-luvulla (ihan joku vuosi sitten) oli joku TM/Tuulilasi, missä oli uusien autojen äänimeluvertailu. Referenssiautona oli tuolloin 940, eikä sitä kovin moni auto ollut hiljaisempi. ???

Tosin, tuohonkin voi olla syynsä. Pitkään olen miettinyt miksi esim. minun kissa/porukoiden koira ei tykkää "uudemmista" autoista, vaikka ovat selvästi hiljaisempia korvakuulolla. Esim. minun kissa nautti olla 127 Fibatin kyydissä, mutta tulee 2000-luvun kikottimessa hulluksi.

Ihminenhän ei kovin hyvin kuule matalia ääniä ja nykyautoista harvemmin kuulee enään korkeampia tuulensuhinoita/nitinöitä/ropinoita. Kuitenkin tämäkkä jousitus ja jäykkä kori saattavat kantaa matalia alustan ääniä ohjaamoon vanhoja "letkuja" paremmin. Ihminen ei noita välttämättä kuule, mutta elukat kyllä kuulee.

Saman voi tosin huomata ihminenkin. Kummasti äänentoistojärjestelmän basso "häviää" kun auto liikkuu (aivan sama mikä on äänentoistojärjestelmä. Toki äänenpainetta lisäämällä kuuluu, mutta paikoillaan hyvin soiva ei soi hyvin ajossa). Alustan äänet sekoittavat korvan, jolloin ei enään erota musiikin alaääniä.


Tai mistä minä tiedän, aivan sama. Hieno kontti sulla kuitenkin ja mukava lukea näitä "käyttöhifistelyparantelu" -topickeja. :hello:

Olen ajanut montaakin uudempaa autoa jotka ovat selkeästi hiljaisempia kuin oma ysi, joka on sekin huomattavasti hiljasempi taas kuin joku perus-940:n. Joskus tuli jopa mitattuakin alkeellisilla välineillä niin nekin vahvisti saman. Itse en osaa valehella niin hyvin itselleni että pitäisin tuota maailman parhaana autona :D Vaikkakin sillä ajan ennemmin kuin monilla peruskinnereillä, että ei siis mikään huonokaan peli ole todellakaan, varsinkin kun ite tulee kruisailtua aika paljon työn puolesta ympäri suomea/suomen ulkopuolellakin omalla autolla.

Tosin yllättävän ison vaikutuksen teki ajomukavuuteen nuo pehmusteiltaan yms täysin ehjät uusimmat puolinahat. On nimittäin penkin pehmustettakin saanut neljää eri variaatiota ysisataseen tehtaalta (tässäkin joku sanoo että tehtaalta on arvottu taas osat, harvaa osaa on oikeasti arvottu, vaan moneen asiaan löytyy ihan selkeät perusteet).

Tuli vaihettua sunnuntaina toisellekkin puolelle eteen laakeri uuteen, sekä uus lämpöanturi tökkästyä kanteen.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Masentavan tavallisen ÖKYMALLIN 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #247 : 08.12.2014, 12:42:08 »
Onkos sulla pilarien muovit sitä huopakangasta? Se kuulemma vaimentaa suhinoita yms. aika tehokkaasti.

Mulla on ihan karvalakki jonka kattoluukusta on lentänyt tiiviste maantielle. Silti hiljaisin omistamani auto tähän mennessä. :D

Edit. Kaksi sivua taaksepäin ja vastaus "kyllä". Puhelimella selaaminen on hankalaa....
« Viimeksi muokattu: 08.12.2014, 16:56:01 kirjoittanut Slerbahuuli »

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Masentavan tavallisen ÖKYMALLIN 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #248 : 08.12.2014, 16:51:22 »
Onkos sulla pilarien muovit sitä huopakangasta? Se kuulemma vaimentaa suhinoita yms. aika tehokkaasti.

Mulla on ihan karvalakki jonka kattoluukusta on lentänyt tiiviste maantielle. Silti hiljaisin omistamani auto tähän mennessä. :D
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=27487.msg927102#msg927102
No kun halvalla sai.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Masentavan tavallisen ÖKYMALLIN 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #249 : 08.12.2014, 18:09:51 »
Kaiken paras äänenvaimennus on seurata nitrometaani käyttöisten kulkuneuvojen kiihdytys kisoja ilman kuulonsuojausta
-Ei ole enää vuosiin pikkunitinät tai suhinat häirinneet. Muijakin kuulostaa paljon paremmalta...
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Masentavan tavallisen ÖKYMALLIN 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #250 : 28.12.2014, 12:50:23 »
Päivän kuvasaasteet, tuli viitsittyä jopa tiskata auto ja tajuttua taas kuinka onnettomalta auto näyttääkään A) peltivanteilla B) noin pienillä vanteilla:


http://sekokupu.pp.fi/images/farkkuysi/2014_12_27/IMG_5893.JPG


http://sekokupu.pp.fi/images/farkkuysi/2014_12_27/IMG_5904.JPG


http://sekokupu.pp.fi/images/farkkuysi/2014_12_27/IMG_5886.JPG

Tuli myös tajuttua kuinka hämärää pihalla on ja kuvaaminen pakkasessa täristen käsivaralla on tuskaa :D

Mutta tuli myös vedettyä ctekille kaapelit helppoa kytkemistä varten kabiiniin apukuskin jalkotilaan, tosin tommonen oikea calixin laturikin voisi olla aika näppärä keksintö joka olisi kiinteästi kiinni.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Masentavan tavallisen ÖKYMALLIN 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #251 : 28.12.2014, 12:58:32 »
Mulla oli kans ajatuksena laittaa merikonttiin tuollanen Caliksin laturi, sellanen kun löytyy varastoista. Mutta nyt kun tuosta tuleekin kesä/harraste auto niin taidan raksia kaikki tollaset hilppeet pois, paitsi vastusta ja siirrän ne tohon V70:iin.
Ja aika tyyris oli toi laturi Motonetissakin, mä kun en omastani maksanu mitään.  :D

Mulla olis tavallaan ylimääräisenä Multi-X:t. Toki nuo Asevitkin saattaa vaihtaa omistajaa. Jommat kummat myyn pois tieltä.  ;)

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Masentavan tavallisen ÖKYMALLIN 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #252 : 28.12.2014, 13:12:26 »
Mulla oli kans ajatuksena laittaa merikonttiin tuollanen Caliksin laturi, sellanen kun löytyy varastoista. Mutta nyt kun tuosta tuleekin kesä/harraste auto niin taidan raksia kaikki tollaset hilppeet pois, paitsi vastusta ja siirrän ne tohon V70:iin.
Ja aika tyyris oli toi laturi Motonetissakin, mä kun en omastani maksanu mitään.  :D

Mulla olis tavallaan ylimääräisenä Multi-X:t. Toki nuo Asevitkin saattaa vaihtaa omistajaa. Jommat kummat myyn pois tieltä.  ;)

Tänne kanssa ilmaisia latureita :D

Multi-X:t on vähän liian pienet, galaxyjä oon haaveillut talveksi kyllä. Tosin 245:n vanteetkin ovat 16":sia joten hätätapauksessa voisi siitä sosialisoida yhden sarjan vanteita ysiin talveksi.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Masentavan tavallisen ÖKYMALLIN 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #253 : 28.12.2014, 13:17:43 »
Tänne kanssa ilmaisia latureita :D

Multi-X:t on vähän liian pienet, galaxyjä oon haaveillut talveksi kyllä. Tosin 245:n vanteetkin ovat 16":sia joten hätätapauksessa voisi siitä sosialisoida yhden sarjan vanteita ysiin talveksi.
Tuurilla osu sellanen eteen ja korjasin talteen.

No ne on vaan 15". Sosialisoi siitä vaan.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Masentavan tavallisen ÖKYMALLIN 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #254 : 15.01.2015, 09:29:08 »
Eilen päivä alkoi moottorin häiriövalolla ja vikakoodinlukijan rikkomisella.

 

KL-varaosat  Race.fi