Samppasport  Futurez

Yksityinen pysäköinninvalvonta

  • 266 Vastauksia
  • 99590 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 632
  • www.vrcf.fi
Vs: Yksityinen pysäköinninvalvonta
« Vastaus #165 : 13.11.2014, 18:35:44 »
Oisko tuossa kiekkotapauksessa asiakasystävällisempää katsoa niin, että parkkiajan katsotaan alkaneen klo 9 ja mahdollisen ylityksen mukaan vasta sakko/maksu... Tuo kuitenkin helposti heilahtaa kiekkoa asettaessa.
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6587
  • 1% Hybridi
Vs: Yksityinen pysäköinninvalvonta
« Vastaus #166 : 13.11.2014, 21:14:08 »
Olikos nuo reppanavalvojat provikka palkalla ?  Tiliä pitää tehdä, vaikka mikä olis  :idiot2:
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Yksityinen pysäköinninvalvonta
« Vastaus #167 : 13.11.2014, 21:26:10 »
Olikos nuo reppanavalvojat provikka palkalla ?  Tiliä pitää tehdä, vaikka mikä olis  :idiot2:

Suurin osa ainakin ennen oli.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa TimoV8

  • Kaksonen Sr. - Kuplautunut
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5968
Vs: Yksityinen pysäköinninvalvonta
« Vastaus #168 : 13.11.2014, 21:28:37 »
Olikos nuo reppanavalvojat provikka palkalla ?  Tiliä pitää tehdä, vaikka mikä olis  :idiot2:

Ja perintätoimistolla ja parkkifirmalla yllättäen samat omistajat... :D

Luota minuun -tiedän mitä teen!

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 419
  • www.vrcf.fi
Vs: Yksityinen pysäköinninvalvonta
« Vastaus #169 : 14.11.2014, 07:21:30 »
Ja perintätoimistolla ja parkkifirmalla yllättäen samat omistajat... :D

Se on kaiketi sitä synenergiaa, joka on nykyään niin kovasti muodissa.

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 419
  • www.vrcf.fi
Vs: Yksityinen pysäköinninvalvonta
« Vastaus #170 : 14.11.2014, 07:26:51 »
Itsellä on tietojen luovutuskielto ja jos tuollainen leikkisakko tulee niin ihan piruuttaan menen käräjäoikeuteen asti sen kanssa.

Ei tule postia, koska parkkipate ei saa osoitettasi mistään. Minulla on harvinainen sukunimi eli ei ole kaimoja ja googlaamalla osoitteeni voi päätellä suht helposti. Siitä huolimatta pidän Trafissa osoitekieltoa, eikä ole parkkipatet perään haukkuneet.

Vaikka osoitteen jostakin onkisivatkin, niin eivät haasta käräjille. Aivan liian suuri riski, että häviäisivät. Kun edes puolet maksaa "sakkonsa", niin bisnes pyörii ja samalla siihen toiseen puolikkaaseen ei uhrata paukkuja.

Ne paljon puhutut KKO:n ratkaisut olivat sellaisia tapauksia, joissa toisessa auton omistaja oli myöntänyt pysäköineensä ja kiisti sopimuksen syntyneen. Toisessa tapauksessa taas jantteri oli saanut tukuittain "sakkoja" omalla kotipihallaan eli asui samassa talossa, jolloin KKO katsoi hänen todennäköisesti pysäköineen autonsa itse. Yhdestäkään sellaisesta tapauksesta, jossa lappu olisi annettu satunnaiselle autoilijalle, ei ole KKO:ssa riidelty.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
yksityisen pysäköinnin antamat sakot
« Vastaus #171 : 08.03.2016, 10:58:18 »
mikä on oikea käytäntö tänäpäivänä pitääkö maksaa vai ei? nämä esim julkiset sakottajat tiedän ja ne pitää mutta miten on nämä yksityiset? jos sanon etten itse autoa kuljettanut niin pitääkö minun se todistaa vai tämän yksityisen pysäköintifirman?nyt on kyse vain 60 eurosta,  aika loppui pysäköinti lapusta koska hammaslääkärissä menikin pitempään mitä piti mennä,laitoin q-parkille vastineen mutta hylättynä tuli takaisin perustelivat että pitää ostaa heti riittävästi aikaa lappuun,vitustako minä tiedän mikä on milloinkin riittävästi,nyt meni aika yli noin puolituntia,ensiksi ei vituttanut yhtään koko juttu mutta nyt kun oon lukenut noita juttuja niin vitutuskäyrä kovassa kasvussa,jossain luki että kaikki todistus velvollisuus on heillä, sitten jos on kuvanneet minutkin autoa kuljettamassa niin juttu on tietenkin toinen,tämähän ei ole sakko vaan n.s valvontamaksu  ;)
« Viimeksi muokattu: 08.03.2016, 11:08:04 kirjoittanut jen »
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa moby

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Yksityinen pysäköinninvalvonta
« Vastaus #172 : 08.03.2016, 11:33:04 »
Tuota on ehkä vaikea enää mennä pyörtämään, kun olet jo laittanut ko. firmaan vastineen ja siinä myöntänyt kuljettaneesi autoa.
Mutta oletetaan tilanne, että et ole autoa kuljettanut (tai et halua sitä kertoa), etkä ollut vielä yteydessä ko. firmaan, niin voisit menetellä siten, että laittaisit ko. parkkifirmaan sähköpostin, jonka otsikkona on parkkisakkosi asianumero/laskun numero ja viestinä esim. näin:

Hei,

En ole kuljettanut kyseistä autoa kyseisenä ajankohtana.
Pyydän teitä ottamaan yhteyttä siihen tahoon, jonka kanssa olette väitetyn sopimuksen tehneet.

Terveisin,
Oma nimi

Eli sinulla ei ole velvollisuutta selvittää heille kuka autoa on kyseisenä aikana ajanut. Voit toki tarjota heille selvitystä esim. hintaan 200€, mutta tosiaan todistamisvelvollisuus on heillä.
Kun he vastaavat sähköpostiisi ja vaativat maksamaan sakon ja saattavat uhkata oikeustoimilla tms. niin jatkoneuvottelut on syytä jättää sikseen, koska olet jo ilmoittanut, että et ole autoa kuljettanut, niin väitettyä sopimusta ei ole silloin auton omistajan/haltijan kanssa syntynyt, joten älä vastaa ilmoituksesi jälkeen enää mihinkään sähköpostiin.

Ps. Asiasta on omakohtaista kokemusta vuodelta 2012 Jyväskylästä saadulla yksityisen parkkifirman sakolla, mitä ei ole tarvinnut tähän päivään mennessä maksaa, eikä siitä ole mitään kuulunut lukuunottamatta sitä yhtä sähköpostia, mikä vastaukseni jälkeen tuli ja mihin en koskaan mitään enää vastannut.

Itse ehkä odottaisin, että siitä pysäköinnistä tulee lappu kotiin, niin on vähän uskottavampaa, että et ole autoa kuljettanut, kun saat tiedon pysäköintivirheestä vasta postiluukun kautta. ;)
« Viimeksi muokattu: 08.03.2016, 11:41:04 kirjoittanut moby »
V70 2.4D 2008 ja XC90 D5 2003
ex S60 2.4D 2003 ja 460 1.8 GL 1993
Webasto ja Autocom testerit

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: yksityisen pysäköinnin antamat sakot
« Vastaus #173 : 08.03.2016, 12:05:59 »
Yhdistin, siirsin ja nostin tätä vanhaa topicia, jatketaan tässä näistä yksityisen pysäköinninvalvonnan kiemuroista.

mikä on oikea käytäntö tänäpäivänä pitääkö maksaa vai ei? nämä esim julkiset sakottajat tiedän ja ne pitää mutta miten on nämä yksityiset? jos sanon etten itse autoa kuljettanut niin pitääkö minun se todistaa vai tämän yksityisen pysäköintifirman?nyt on kyse vain 60 eurosta,  aika loppui pysäköinti lapusta koska hammaslääkärissä menikin pitempään mitä piti mennä,laitoin q-parkille vastineen mutta hylättynä tuli takaisin perustelivat että pitää ostaa heti riittävästi aikaa lappuun,vitustako minä tiedän mikä on milloinkin riittävästi,nyt meni aika yli noin puolituntia,ensiksi ei vituttanut yhtään koko juttu mutta nyt kun oon lukenut noita juttuja niin vitutuskäyrä kovassa kasvussa,jossain luki että kaikki todistus velvollisuus on heillä, sitten jos on kuvanneet minutkin autoa kuljettamassa niin juttu on tietenkin toinen,tämähän ei ole sakko vaan n.s valvontamaksu  ;)

Lyhyesti tiivistäen: heillä on velvollisuus näyttää toteen että juuri sinä olet auton pysäköinyt. Jos kiistät, he lähettävät uhkailulta kuulostavan kirjeen, jossa vedotaan korkeimman oikeuden päätöksiin ym. Tuossa ylempänä sjvirt kertoo niistä tapauksista osuvasti:

Ne paljon puhutut KKO:n ratkaisut olivat sellaisia tapauksia, joissa toisessa auton omistaja oli myöntänyt pysäköineensä ja kiisti sopimuksen syntyneen. Toisessa tapauksessa taas jantteri oli saanut tukuittain "sakkoja" omalla kotipihallaan eli asui samassa talossa, jolloin KKO katsoi hänen todennäköisesti pysäköineen autonsa itse. Yhdestäkään sellaisesta tapauksesta, jossa lappu olisi annettu satunnaiselle autoilijalle, ei ole KKO:ssa riidelty.

Jos kiistät ajaneesi autoa ja kiistät tietäväsi kuka autoa ajoi, esim. perusteella "saattoi olla minä, vaimo tai mun kaveri jolle olen autoa lainannut" ja kieltäydyt mitenkään selvittämästä asiaa heidän puolestaan, ei heillä ole muuta vaihtoehtoa käytännössä kuin viedä juttu oikeuteen. Noin 99,9% todennäköisyydellä eivät sitä tee, koska satunnaisen "sakon" kohdalla tietävät häviävänsä oikeudessa ja heille muutenkin riittää, että riittävän moni tuon suojelurahan...korjaan valvontamaksun maksaa.

Pistävät luultavasti vielä perintäyhtiölle tuon maksun, mutta sinne ilmoittaa että on kiistänyt maksun ja vaatii perinnän keskeyttämistä niin tuo ei johda mihinkään.

Kyseisten firmojen bisnesmalli perustuu siis pelotteluun, siihen että riittävän moni vaan kiltisti maksaa.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Yksityinen pysäköinninvalvonta
« Vastaus #174 : 08.03.2016, 12:15:50 »
Kun he vastaavat sähköpostiisi ja vaativat maksamaan sakon ja saattavat uhkata oikeustoimilla tms. niin jatkoneuvottelut on syytä jättää sikseen, koska olet jo ilmoittanut, että et ole autoa kuljettanut, niin väitettyä sopimusta ei ole silloin auton omistajan/haltijan kanssa syntynyt, joten älä vastaa ilmoituksesi jälkeen enää mihinkään sähköpostiin.

Ps. Asiasta on omakohtaista kokemusta vuodelta 2012 Jyväskylästä saadulla yksityisen parkkifirman sakolla, mitä ei ole tarvinnut tähän päivään mennessä maksaa, eikä siitä ole mitään kuulunut lukuunottamatta sitä yhtä sähköpostia, mikä vastaukseni jälkeen tuli ja mihin en koskaan mitään enää vastannut.

Juuri näin.

Minun tapauksessa toki tuli vielä perintäfirmasta karhukirje. Jolloin ilmoitin perintäfirmalle, että olen kiistänyt vaaditun maksun oikeellisuuden enkä aio sitä ilman oikeuden päätöstä maksaa. Perintä keskeytettiin. Ilmoitin vielä parkkifirmalle, että jos lähettelevät uhkailujaan vielä, teen rikosilmoituksen petoksen yrityksestä.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Yksityinen pysäköinninvalvonta
« Vastaus #175 : 08.03.2016, 12:21:35 »
laitoin uutta vastinetta ja kerroin vaan etten itse autoa kuljettanut,vahva lääkitys tramalin,kuljettaja oli joku muu ketä minut sinne vei,soitin vittuuksissani laki puhelimeen ja sanoivat että se ei haittaa mitään että olen kyseisessä autossa ollut matkustajana vaan se ratkaisee ketä sitä autoa on ajanut ja sen siihen jättänyt,edellisen vastineen kun laitoin niin ei ollut kuljettajasta mitään juttua,mielenkiinnolla odotan mitä nyt vastaavat,kerroin myös että en ole auton ainoa omistaja ja sitä myös käyttää moni muu ja voin ihan itse antaa sen kellekkä vaan!
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Yksityinen pysäköinninvalvonta
« Vastaus #176 : 08.03.2016, 12:31:30 »
Liikaa ei kannata selitellä noille ja korostaa sitä että on niiden tehtävä selvittää kuka on ajanut.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Yksityinen pysäköinninvalvonta
« Vastaus #177 : 08.03.2016, 17:13:11 »
Ei kannata selitelä yhtään mitään, kertoo vain ettei ole heidän etsimänsä sopimuskumppani.
Kaikki todistusvelvollisuus on valvontamaksun antaneella taholla.

Oman autoni lasista löytyi tuollainen lappu, itse en silloin autoa ajanut.

Ilmoitin k.o. firmaan että valvontamaksun antamisen aikaan olen todistettavasti ollut kaukana autosta ja paikasta jossa valvontamaksu on annettu.

Koskaan ei kukaan ole kysellyt asiasta mitään, tapahtumasta on jo aikaa viitisen vuotta.


Tuohon näyttövelvollisuuteen nähden on aika hämmästyttävää ettei noilla firmoilla ole itsellä juurikaan intoa selvittää kuka ajoi laputtamiaan autoja.
No joo, vaatisi kytikselle jäämistä tai itse asiassa pitäisi olla näkemässä/kuvaamassa sitä kuka auton tuolle parkkipaikalle ajoi, hän on se sopimuskumppani.
Se, joka autolla parkista lähtee ei välttämättä ole sama henkilö joka auton parkkiin vei ja teki tuon sopimuksen, se kannattaa mainita jos jollekin parkista lähtiessä kuvataan tms.

Mutta nille firmoille näyttäisi riittävän että tarpeeksi moni maksaa kiltisti, vastaan pistävät jätetään heti rauhaan.



Mutta ainoa oikeasti toimiva keino on antaa palautetta niille firmoille jotka käyttävät näiden yksityisten pysäköinninvalvojien palveluksia.
Kannattaa ilmoittaa ettei aio käyttää niiden firmojen palveluksia joiden pijoja valvoo tällainen yksityinen parkkifirma.
Tarpeeksi kun tulee tällaista palautetta niin osaavat nekin laskea 1+1.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475
Vs: Yksityinen pysäköinninvalvonta
« Vastaus #178 : 08.03.2016, 18:49:01 »
Helppo vaihtoehto on myös asettaa auton tiedot salaisiksi. Näkevät muistaakseni auton mallin ja omistajan nimen mutta eivät mitään yhteystietoja. Eipä ole itselle kuulunut kyselyjä lapusta jonka eräpäivä taisi olla 2014 lokakuussa  O:-)
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa TimoV8

  • Kaksonen Sr. - Kuplautunut
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5968
Vs: Yksityinen pysäköinninvalvonta
« Vastaus #179 : 08.03.2016, 18:51:46 »

Luota minuun -tiedän mitä teen!

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo