Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...

  • 886 Vastauksia
  • 437436 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #690 : 18.10.2017, 20:53:12 »
Ei se 531 tai 405 kansi mikää pakollinen oo. Jos k-jetin laitat ja sulla on joku kansi mis on valmiit reijät nii käytä sitä vaan.
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #691 : 18.10.2017, 21:00:34 »
Kannella ei pahemmin merkitystä ole jos kjetin meinaat jättää. 3k budjetilla tulis helpommaks kyllä fk/ft (myös FB?) + 20t ahdin, LH2.4 vois jopa ymmärtää tuohon 300 asti  ::) Ois jopa saatavissa toimivaksi...

Poissa Jani1997t

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #692 : 18.10.2017, 22:18:39 »
Ahdinta en viitsis vaihtaa, kun käyttämätön hx35 odottelee kiinni laittoa. Enkä viitsis budjettiakaan ylittää tonnilla siks että saa sähkösen ruiskun :/ Katotaan nyt mitä tosta tulee, melkein mielummin ostan toisen valmiin koneen/auton kyseisillä vehkeillä kun alan tohon enempää survomaan tonneja ja työtunteja sen sähkösen ruutan kanssa!

Poissa Jani1997t

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #693 : 18.10.2017, 22:26:51 »
Ihan mielenkiinnosta ja tietämättömyyttä kysyn että mikä siitä kjetistä tekee niin paskan viritykseen tai muutenkin kun suurimmalle osalle se tuntuu olevan oikein kirosana? Muutakun sen säätö, jos sekin on 80luvulla vai millonlie keksitty laite niin eikai sekään voi ihan rakettitiedettä olla, tai näin vois maalaisjärjellä olettaa?

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #694 : 18.10.2017, 22:57:49 »
Jossain amerikkalaisella VW-foorumilla oli mitattu 240 Turbo K-Jetin tuotto, tai se oli Boschilta saatu arvo. Jotain 220 heppaan tähtäävä virtausmäärä se oli.
Suuttimet ei vaikuta K-Jetin tuottoon. Lisää tuottoa saadaan kipinätyöstämällä jakajamännän bensauraa leveämmäksi. Jonka jälkeen seossuhde korjataan ohjauspaineen säädöllä, jonka jälkeen sorvataan uusi (uusia) mittakartioita, niin saadaan osakuormien seossuhteen kohdilleen. Jonka jälkeen tarvitaan isompi mittakartio kun pienemmällä ohjauspaineella mittalautanen nousee "yli".
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #695 : 19.10.2017, 14:29:58 »
Ei se K-jetti sinällään mikään paska vehjes ole,kaiken ollessa kunnossa ja säädöt kohdillaan toimii ihan ok,siis vakio vehkeessä tai ihan kevyesti viritetyssä.
Mutta jos oikeesti virittämään rupeaa niin kannattaa kyllä kyseinen värkki unohtaa laakista,määränsäätimen muokkaaminen isompi tuottoiseksi ja toimivaksi joka alueella ei tosiaan oo ihan näppihommia ja Lampdan ja etenkin nakutustunnistuksen puute säätövaiheessa tai jonkin vian sattuessa rikkoo äkkiä moottorin.
LH 2.4 kikkareet(Boxit,rele,vauhtipyörä,anturit,imusarja jne.) + isommat suuttimet ja 3"imm ei paljoa maksa ja riittää hyvinkin tavoitteisiisi ja jos vielä löytää jostain ehyen 240:pin LH:n johtosarjan niin kytkentään ei ainakaan montaa tuntia mene.
Sit vaan säädättää ja poltattaa soppelit lastut siehen jollain sen osaavalla,kun tuskin millään valmiilla esim.230FT(vakio tai viri) kartoilla toimii kunnolla kun tuo 19ET eroaa niin paljon tilavuudeltaan ja puristuksiltaan jne. ...
« Viimeksi muokattu: 19.10.2017, 14:32:55 kirjoittanut tuomee »
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa Jani1997t

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #696 : 19.10.2017, 22:20:28 »
Jees! Kiitoksia hyvästä ja ytimekkäästä vastauksesta, saa nyt nähdä meneeko yöunet ihan kokonaan ton projun kanssa... täytyy jotain järkevää yrittää keksiä! Päivittelen tänne lisää kunhan saan hommaa eteenpäin, intti syö projektilta aikaa niin että hirvittää :D onneksi on viikonloput ja valtion hurja palkka!

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #697 : 19.10.2017, 23:47:49 »
Onko muuten miten hurjia vehkeitä k-jetillä kaveripiirissä tai ylipäätään kokemusta säätämisestä?  Siis muutakin kuin tyhjäkäyntiruuvin kiertämisestä?

Poissa Jani1997t

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #698 : 20.10.2017, 07:07:55 »
Jos multa kysyt niin eipä oo kaveripiirissä kun siellä ollaan jo 2000 luvulla noiden romujen kanssa, niinkun ollu tähän asti itekin. Nyt teki mieli jotain yksinkertasta ni hainpa saatanan vanhan volvon! Työsuhteiden kautta yksi vanhempi herra ketä vanhojen autojen ja kjetin parissa pelannut noin 30v

Poissa Jani1997t

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #699 : 20.10.2017, 07:11:35 »
Ja kyllähän sitä itekkin oppi kääntämään kun vakiona tota autoo sääteli, ja se oli aivan sekasin jo ostettaessa. Eipä tuntunu olevan ihan ylilentosta ydinfysiikkaa kun vähän tajus ja sai vinkkejä mitä tekee miten tekee

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #700 : 20.10.2017, 18:14:31 »
Ei se ydinfysiikkaa ole, enemmänkin kellosepän hommaa. Bensan jälkeen saa miettiä sytkän ajoitusta, sekin taitolaji ahdetuissa vehkeissä. Keskipakolimppujen ja vietereiden hyväilyä.

Helpommalla pääsee parempaan lopputulokseen oikealla moottorinohjauksella. 240 Turbon ruiskulla ja jakajalla on vähintään 30 vuotta ikää. Jätä ne museomiehille. Lh:t voi ostaa jos hahmottaa kengännumeron helpommin binäärikoodisena.

1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #701 : 21.10.2017, 22:15:44 »
Ei se ydinfysiikkaa ole, enemmänkin kellosepän hommaa. Bensan jälkeen saa miettiä sytkän ajoitusta, sekin taitolaji ahdetuissa vehkeissä. Keskipakolimppujen ja vietereiden hyväilyä.

Helpommalla pääsee parempaan lopputulokseen oikealla moottorinohjauksella. 240 Turbon ruiskulla ja jakajalla on vähintään 30 vuotta ikää. Jätä ne museomiehille. Lh:t voi ostaa jos hahmottaa kengännumeron helpommin binäärikoodisena.

Varmaan 50 kertaa sen saakelin määränjakajan purkaneena, paineita ruuvaten, tyhjäkäyntisäätö ruuvia, sekä KE-Jetin sähkösäätimen sinetin takaista määräruuvia säätäneenä sanon, että pääsee n. 100x helpommalla säätämisellä sähköruiskulla. Sekä tarkempaan ja riittää varmasti sinne minne haluaa.

Mutta nostan komeasti hattua jos K-Jetillä saat 300hp, eikä sen puoleen että olisi mahdotonta, vaan se kaikki vaiva, raha ja aika.

LH ehkä halvin vaihtoehto, tosin kiina -012 immut on aika roskiskamaa ja orkkikset suht kivenalla järkevään hintaan. Mega tai mm. Ecumaster taitaa olla järkevämpi.

Museomiehillä alkaa seisomaan 300hp k-jet haaveiluista vielä.  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Jani1997t

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #702 : 22.10.2017, 20:11:01 »
Jos ajatellaan että tuon kjetin myisi, niin mitä siitä voi pyytää ja saisi todellisudessa rahaa? ainakin uutena saatanan kallis järjestelmä, olisiko järkeä myydä tuo jos sillä rahalla saisi esim lh tilalle?

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #703 : 22.10.2017, 21:23:44 »
Jos ajatellaan että tuon kjetin myisi, niin mitä siitä voi pyytää ja saisi todellisudessa rahaa? ainakin uutena saatanan kallis järjestelmä, olisiko järkeä myydä tuo jos sillä rahalla saisi esim lh tilalle?

Muutaman kympin jos joku sellasta haluaa. Korjatkaa jos olen väärässä.  :(
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #704 : 22.10.2017, 21:26:56 »
Muutaman kympin jos joku sellasta haluaa. Korjatkaa jos olen väärässä.  :(
Vain jos sellasen joku väkisin haluaa  ;) LH:n hinnat (boxit, Johtosarjat, imusarja yms,) varmaan parin sadan luokkaa?  ???

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo