Race.fi  Puotilan autokorjaamo

945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)

  • 464 Vastauksia
  • 196770 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #330 : 21.10.2017, 17:14:42 »
Nojjoo. Eilen vaihtelin männänrenkaat uusiin ja annoin kevyttä akkuporakonehoonia pytyille, lähinnä saadakseni sylinterin yläpäästä nokirapun pois. Muuten en nyt tiedä oliko siitä enemmän haittaa vai hyötyä.



Tänään vaihdoin runkolaakeripukkien pultit vahvempiin. Työjärjestyksessä pukki kerrallaan; pultit auki, pukki irti, bräkleeniä pultinreikiin ja paineilmalla puhallus (öljyt pois jotta liima tarttuu), liimaa pultteihin, öljyä laakeriin ja kasaan 65Nm kireyteen. Muuten meni ilman mitään ihmeitä, mutta pukin numero 5 kiristys teki kampuran pyörittämisestä aika nihkeää. Irti ja takaisin useampaan kertaan josko ois menny jotenkin vinosti, mutta ei. Annoin sitten varovasti hiomapaperia laakerin nurjalle puolelle sekä sen pukin vastinpinnalle. Tilanne parani, mutta kampura on silti oleellisesti nihkeämpi pyörittää kuin ennen pulttien vaihtoa. :-\ Vitospukin pultit löysäämällä tilanne normalisoituu.

Tiiä nyt sitten mitä tuolle tekis. Puolen metrin varren kanssa jaksaa kyllä peukalolla nytkäyttää kampuran liikkeelle, että eihän se ole mikään mahdoton, mutta häiritsee kun se aiemmin oli paljon herkempi. Samat laakerit kuitenkin. Sama ongelma oli sillon muutama vuos sitten deekun kanssa, mutta siihen tulikin uudet laakerit ja pukit ei ollu alkuperäisiä. Edelleen sekin moottori on kuulemma ajossa. :buck2:
« Viimeksi muokattu: 29.10.2019, 20:14:53 kirjoittanut anone »
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #331 : 30.10.2017, 11:28:56 »
Kansi on valmiina ja matkalla kotia kohti. Mitä mieltä ihmiset on hylomarin käytöstä peltikannentiviisteen kanssa? Deeku ei ikinä lakannut vuotamasta kannen välistä öljyä ulospäin vaikka kansi oikaistiin, oisko siinä ollu sitten lohkon tiivistepinta kiero... Oisko paperinohut kerros hylomaria hyvä idea tähän?
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #332 : 30.10.2017, 12:06:31 »
Mulla olis tohon tarkotettua liimaa jos ei kauhea hoppu ole.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #333 : 30.10.2017, 12:55:13 »
Vht copper gasket tai esim. permatexin vastaava toimii hyvin peltitiivisteen kanssa.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #334 : 31.10.2017, 06:40:42 »
Yleinen ongelma on peltitiivisteiden kanssa että pinnanlaatu on liian karkea.  Plaanauksien jälkeen jollain konstilla hiomapaperilla loppu sipasu jotta saa harjat alas.  Ongelmiahan on ollut myös että vuotaa paineet vesitilaan ja tuo liima ei taida sitä pelastaa ainakaan lopullisesti.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #335 : 31.10.2017, 18:09:55 »
Vht copper gasket tai esim. permatexin vastaava toimii hyvin peltitiivisteen kanssa.

Dodgelta eli autokeskuksesta saa Moparin kuparisprayta kansipahveihin.
Ei OLLUT kalliskaan n.5v sitten, mutta autokeskuksen tietäen niin hinnat nousee vuosittain +100%.  ;D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 553
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #336 : 01.11.2017, 08:23:40 »
Vht copper gasket tai esim. permatexin vastaava toimii hyvin peltitiivisteen kanssa.

Dodgelta eli autokeskuksesta saa Moparin kuparisprayta kansipahveihin.
Ei OLLUT kalliskaan n.5v sitten, mutta autokeskuksen tietäen niin hinnat nousee vuosittain +100%.  ;D

hieman OT:ta, mutta VHT ja nyt viimeisimpänä nuo Permatexin kuparisprayt loppuneet alan liikkeistä eikä kuulemma uusia eriä saa ottaa myyntiin... :(
Moparin tavaran saatavuudesta en osaa sanoa
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #337 : 01.11.2017, 08:53:23 »
hieman OT:ta, mutta VHT ja nyt viimeisimpänä nuo Permatexin kuparisprayt loppuneet alan liikkeistä eikä kuulemma uusia eriä saa ottaa myyntiin... :(
Moparin tavaran saatavuudesta en osaa sanoa

Ad mainostaa tuota uutuutena:
http://varaosaexpert.fi/verkkokauppa/kupari-spray-tiivisteliima-uutuus/

Jos ei suomesta löydy niin ebaystä löytyy molempia.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #339 : 01.11.2017, 23:08:19 »
Aikaisemmin noiden myynti jouduttiin lopettamaan jonkun nykyisin kielletyn aineen takia, ilmeisesti nyt korvaavat tuotteet kehitetty. *taavih->
Permatexin spray näyttäs videon perusteella vaativan jatkuvaa sekoittamista, ilmeisesti peruja tuosta.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #340 : 02.11.2017, 00:14:24 »
Hylomar käyttäisin ehkä vielä venakopassa tms ei tuli, kovan paineen tilassa.
Muualla kyllä vois tiivisteen asennuksessa paikallaan pysymisen takia käytellä ohuelti.
Mutten kanstiivisteen kanssa :) Jotenkin ko aineen lämmönkesto pelottaa, ainakin yhtä astraa rempanneena venakopan tiivisteeseen pakotettiin moista laittamaan kaveriksi.
Voip olla että pelkäilen turhia, tiiä sitte..
« Viimeksi muokattu: 02.11.2017, 00:21:30 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #341 : 13.11.2017, 16:13:45 »
Motti on kasassa ja kuparisprayta sinne kannentiivisteeseen sitte laitettiin.



Kansi ja nokka kävivät siis Kansisilla, budjetiksi annoin tonnin ja kansihommista mitään tietämättömänä sanoin vähän siihen malliin, että voimaa pitäisi saada lisää. Kanavat on siloiteltu valujäljistä, pakokanavia on näköjään viilattu koko matkalta isommaksi, laitettu tuplaventtiilinjouset, nokan hionta ulkoistettiin R-koneistukselle. Sitten perus kunnostus eli uudet ohjurit ja kumit, sekä tiivistepinnan oikasu. Virtaa 157hv. Ennen viilaamista ei lukemia oltu otettu, koska haluttu käyttää rajallinen budjetti varsinaiseen tekemiseen. Odotettu parannus on kuitenkin 15-20%.

Alakertaan ei tehty sitten muuta kuin ne 12.9 runkolaakeripukkien pultit, sekä uudet männänrenkaat. Öljypohja kävi tasopinnan oikaisussa, josko se tällä kertaa pitäisi.

Taitaa tuo HE221 jäädä melko pieneksi, mutta se sinne nyt on kuitenkin menossa paikalleen. Saiskohan sillä 300hv rikki?
« Viimeksi muokattu: 29.10.2019, 20:13:13 kirjoittanut anone »
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #342 : 13.11.2017, 19:20:05 »
Turbon voi vaihtaa jälkeenpäinkin jos alkaa taas nälkä kasvaa. Eiköhän se he221 pitäisi juuri 300 hv riittää. Käy penkittämässa kun saat nippuun niin siitähän se selviää  :)

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #343 : 20.11.2017, 10:56:21 »
Kone on paikallaan ja on sitä jo vähän käytettykin. Venttiilikoneistosta kuuluu vähän erilaista meteliä kuin aiemmin ja ilmanputsarista terävämmät imuäänet, eli jotain eroa vanhaan on.

Vaan onko tullut noiden viilattujen nokkien kanssa vastaan sellaista, että ruiskuennakkoa täytyy olla paljon enemmän mitä vakiona? Vakioennakolla eli pumpun merkki kohdallaan on yleensä aiemmin lähtenyt käymään normaalisti pikku sahaamisen jälkeen, ja sen jälkeen sitten hihnapyörästä säätö. Nyt merkki kohdallaan lähtee just ja just ennen akun loppumista tulille, hirveellä kitkerällä savulla ja humppaavalla tyhjäkäynnillä. Ihan samat oireet kuin pumppu 180 astetta pielessä. Tästä pisteestä pumppua hammas-pari aikaistamalla alkoi käyntiinlähtö kylmänä parantua, ja vol-fcr:n mukaan ennakkoa oli noin 1 - 1,5 astetta. Kuumana sai kuitenkin vielä sahata hieman, eli tuosta täytyy vissiin aikaistaa sitten vielä lisää.

Nokkaanhan ei ole nyt hitsattu lisää tavaraa, vaan siitä on hiottu sitä pois. Imuventtiili siis aukeaa myöhemmin, mutta menee aiemmin kiinni. Siihenkö tuo nyt jotenkin liittyy?
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #344 : 20.11.2017, 11:16:39 »
Kone on paikallaan ja on sitä jo vähän käytettykin. Venttiilikoneistosta kuuluu vähän erilaista meteliä kuin aiemmin ja ilmanputsarista terävämmät imuäänet, eli jotain eroa vanhaan on.

Vaan onko tullut noiden viilattujen nokkien kanssa vastaan sellaista, että ruiskuennakkoa täytyy olla paljon enemmän mitä vakiona? Vakioennakolla eli pumpun merkki kohdallaan on yleensä aiemmin lähtenyt käymään normaalisti pikku sahaamisen jälkeen, ja sen jälkeen sitten hihnapyörästä säätö. Nyt merkki kohdallaan lähtee just ja just ennen akun loppumista tulille, hirveellä kitkerällä savulla ja humppaavalla tyhjäkäynnillä. Ihan samat oireet kuin pumppu 180 astetta pielessä. Tästä pisteestä pumppua hammas-pari aikaistamalla alkoi käyntiinlähtö kylmänä parantua, ja vol-fcr:n mukaan ennakkoa oli noin 1 - 1,5 astetta. Kuumana sai kuitenkin vielä sahata hieman, eli tuosta täytyy vissiin aikaistaa sitten vielä lisää.

Nokkaanhan ei ole nyt hitsattu lisää tavaraa, vaan siitä on hiottu sitä pois. Imuventtiili siis aukeaa myöhemmin, mutta menee aiemmin kiinni. Siihenkö tuo nyt jotenkin liittyy?

Mulla säädetty ennakko niin aikaiselle, että ennakkonsäätösolenoidin asento(?) Vol-Fcr:stä katsottuna ~85 %. Ei tule vikakoodia ja lähtee nätisti tulille kelistä kuin kelistä. Ns. nollakohta-asetuksilla lähti kylmästä käyntiin kuvailemallasi tavalla. Joku väitti, että liittyisi kilometrien mukanaan tuomiin ominaisuuksiin. Toki virinokallakin vaikutuksensa
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

 

Ateho  Elekma