Race.fi  Puotilan autokorjaamo

IPD:n virinokat

  • 19 Vastauksia
  • 14285 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: IPD:n virinokat
« Vastaus #15 : 27.01.2014, 10:22:54 »
Nyt on viimein nokka kiinni. Samalla vaihtui 531 ja kl-racingin modelpassande cooleri.

Auton luonne muuttui täysin. Turbon "potkua" ei ole enää ollenkaan, veto alkaa heti, ja vetää tasaisesti 1.5 x moottoritienopeuteen asti...

Tyhjäkäynti muuttui epätasaisen humppaavaksi, mutta pysyy nyt käynnissä itsekseen, kunhan lh sai hieman haistella tilannetta.  Kaverin viriviri mantassa oli aikanaan samanlainen tyhjäkäynti, kun oli jyrkin nokka mitä löytyy.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: IPD:n virinokat
« Vastaus #16 : 27.01.2014, 21:13:57 »
Nyt on viimein nokka kiinni. Samalla vaihtui 531 ja kl-racingin modelpassande cooleri.

Auton luonne muuttui täysin. Turbon "potkua" ei ole enää ollenkaan, veto alkaa heti, ja vetää tasaisesti 1.5 x moottoritienopeuteen asti...

Tyhjäkäynti muuttui epätasaisen humppaavaksi, mutta pysyy nyt käynnissä itsekseen, kunhan lh sai hieman haistella tilannetta.  Kaverin viriviri mantassa oli aikanaan samanlainen tyhjäkäynti, kun oli jyrkin nokka mitä löytyy.

Onko sulla ihan 0 ennakko siinä nokassa? Itte koitin 0, 2, 4, ja nyt 6 astetta aikasemmalla. Toi 0 oli niin laiska heräilee, 6 astetta nostaa kolmosel paineet 0.5bar jotain 1800rpm ja täys rähinä 3000rpm-> Pikkusen ennen rajotinta (about 5800rpm ->) huomaa että alkaa hyytymään vs 0 ennakolla (missä oli kyl vitun miehekäs veto 3500-6250rpm).

Nämä kesärenkailla ja huonoilla lastuilla koitettuna... Nyt 1.5bar ja sutii motarillakin. Vielä kun jaksais rakentaa sleeper putkiston pappamutkalla  ;)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: IPD:n virinokat
« Vastaus #17 : 27.01.2014, 21:23:00 »
Onko sulla ihan 0 ennakko siinä nokassa? Itte koitin 0, 2, 4, ja nyt 6 astetta aikasemmalla. Toi 0 oli niin laiska heräilee, 6 astetta nostaa kolmosel paineet 0.5bar jotain 1800rpm ja täys rähinä 3000rpm-> Pikkusen ennen rajotinta (about 5800rpm ->) huomaa että alkaa hyytymään vs 0 ennakolla (missä oli kyl vitun miehekäs veto 3500-6250rpm).

Nämä kesärenkailla ja huonoilla lastuilla koitettuna... Nyt 1.5bar ja sutii motarillakin. Vielä kun jaksais rakentaa sleeper putkiston pappamutkalla  ;)

Ennakot on ihan vakiot vielä.
Mulla on yksi td05-16g rempattuna kaapissa, ja toinen td04-18jotain kiikarissa. Jompikumpi tulee tulevaisuudessa kiinni, niin sitten viilataan lastut kohilleen. Säädettävä nokkapyörä, isompia suuttimia ym muuta lisäkivaa.

The moose

  • Vieras
Vs: IPD:n virinokat
« Vastaus #18 : 04.08.2017, 18:00:32 »
Helkatin vanha topikki mut on kysyttävä et säilyykö ipd turbo nokalla koneen vapaastipyörivyys eli ei haittaa vaikka remmi poikkeis tai jako hyppäis pahasti.

100% varma en ole onko autossa edelleen ipd nokka mutta huoltokirjassa on moinen merkintä sen asennuksesta debilissä muutaman vuoden takaa.

Vetoalue on juuri tuon kuvatun lainen eli potkua ei tule takaraivoon vaan vääntää tasasesti tosin ei mene tukkoon... koittanut 3. Lukittuna kiihdytyksen 5000 rpm josta vapautus ja ahtoja tuli vaan lisää.

Polttoainetta tuo ei hirveitä vie 9-10 seka ajossa ja 12 kaupunkissa. Pelkkää maantieajoo 8-9 litraa sataselle jos ajaa turbiini lukittuna eli 98kmh yli muttei yli 105 kmh.

The moose

  • Vieras
Vs: IPD:n virinokat
« Vastaus #19 : 11.08.2017, 22:11:34 »
Helkatin vanha topikki mut on kysyttävä et säilyykö ipd turbo nokalla koneen vapaastipyörivyys eli ei haittaa vaikka remmi poikkeis tai jako hyppäis pahasti.

100% varma en ole onko autossa edelleen ipd nokka mutta huoltokirjassa on moinen merkintä sen asennuksesta debilissä muutaman vuoden takaa.

Vetoalue on juuri tuon kuvatun lainen eli potkua ei tule takaraivoon vaan vääntää tasasesti tosin ei mene tukkoon... koittanut 3. Lukittuna kiihdytyksen 5000 rpm josta vapautus ja ahtoja tuli vaan lisää.

Polttoainetta tuo ei hirveitä vie 9-10 seka ajossa ja 12 kaupunkissa. Pelkkää maantieajoo 8-9 litraa sataselle jos ajaa turbiini lukittuna eli 98kmh yli muttei yli 105 kmh.

Onko mitään tietoa?

 

Elekma  Autoracing