Carcom Oy  Ateho

amazoni asiaa

  • 50 Vastauksia
  • 11337 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nipperi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: amazoni asiaa
« Vastaus #30 : 05.05.2013, 20:19:21 »
tutkin tänään tuota virtahommaa. laturin johdoista yksi oli hapettunut melkein irti joten tein uudet johdot. hetken toimi melko hyvin ja latasi vielä melki 16v mutta sitten taas lakkasi hetken jälkeen lataamasta mittaristojen mukaan. eli kaikki sähkölaitteet lakkas pelaamasta. yleismittarilla katoin laturin perästä niin näytti yli 17v.. eli onko laturissa jotain häikkää vai jännitteen säätäjässä? ja missä jännitteensäätäjä sijaitsee? vissiinkin kojetaulun takana?
240,360,240,740,340,amazon

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: amazoni asiaa
« Vastaus #31 : 05.05.2013, 21:33:03 »
Toivottavasti paloi vain 25A pääsulake eli se sulakerasian lyhyempi sulake.
Jos laturi on alkuperäismallia niin lataussäädin sijatsee apparin puolella sisälokasuojassa eli laturista johtoja seuraten ensimmäinen mötikkä.
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa nipperi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: amazoni asiaa
« Vastaus #32 : 06.05.2013, 07:18:17 »
piuhoja siinä kun seurailin niin näyttäisi menevän piuhat suoraa vaan sisälle ison johtosarjan suojissa.. pitää vissiin melki vaan repia kaikki muovit auki ja katsoa mihkä menee........ eihän noista vanhoista autoista koskaan tiedä millälailla niitä on rakennettu ja kuka poropeukalo niitä on tehny. kun eilen uusin sitä johtosarjaa niin tein jokasuojan keskeltä asti uuden, kun oli silmään pistävä teippimöykky jonka avasin.. puolikiloa kylmäjuotosta ja piuhat tarttunu toisiinsa parista karvasta.. viisainta varmaan olisi vaan katsoa kaikki sähköt läpi ???
240,360,240,740,340,amazon

Poissa nipperi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: amazoni asiaa
« Vastaus #33 : 06.05.2013, 22:33:06 »
uusi säädin laitettu ja pelittää(olin sokea). tein loput hommat leimalle ja auto toimi kunnes..... tyhjäkäynniltä sammui kuin seinään. ajattelin bensan olevan loppu kun suodatin kipossa ei ollut mitään. imin imurilla tankin suusta tuli bensaa ja putkesta imin imurilla. noh pärähti käymään. kävin taas lyhyellä koelenkillä ja annoin käydä pihalla, huomasin öljyläikän auton alla. näyttäs kampuran stefa vuotaa aika pahasti, roiski öljyä pitkin konehuonetta. noh putsasin jarruputsilla ja käytin taas pitkänaikaa että tuleeko varmasti stefalta, noh öljyä ei ilmennyt 10min käytön jälkeen joten olin iloinen, sammutin auton ja rupesin säätämään valoja. sen kun sain tehtyä niin auto ei enään edes lupaillut käymään lähtemisestä.. ajattelin että on kaasarissa roska kun noilla kuravesillä olen käytellyt, annoin paineilmaa bensantuloreijästä ja yritin käymään. ei onnistu.. tulppa ei saanut kipinää. virranjakaja auki, ja startatessa kärjet oli jatkuvasti kiinni! kärjet aukastiin perstuntumalla ja lähti pöriseen kolmella tulpalla, tässä vaiheessa startti pyöritti todella epätasaisesti ja hitaasti (oli buusterissa kiinni) noh ajattelin että ehkä startti vain ylikuumeni mutta kyllä sitä kesti paljaalla kädellä koskea.. no kaikki vehkeet kiinni ja ei lähtenny. sen siaan savua rupesi hieman nousemaan konehuoneesta! se tuli öljyntäyttökorkin välistä ja starttailtiin sitten ilman korkkia ja lähti käymään, korkki kiinni ja ihmeteltiin. tyhjäkäynnillä kävi tosi epätasaisesti melkein kuin kolmella muttei ihan, kierroksia otti hyvin, jos tyhjäkäyntiä ei auttanut välillä niin sammui.  :-\

eli kysymykset tiivistettynä:
-onko kampuranstefan vaihto muutakun kampuran siimapyörä irti ja uus lätkästä tilalle?
-mistä johtuu että kärjet jäi kiinni?
JA HUOMENA PITI LEIMALLE MENNÄ! >:(
240,360,240,740,340,amazon

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 353
  • www.vrcf.fi
Vs: amazoni asiaa
« Vastaus #34 : 07.05.2013, 07:32:41 »
Siimapyörä vain pois ja tiiviste vaihtoon. Mutta siellä tuskin on steva, vaan huopa tiiviste näissä veteraaneissa. Koppaan saa koneistettua paikan "stevalle".
Sytkästä en muuta arvaile kuin olisiko kondensaattori viallinen, tekee piikin.

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: amazoni asiaa
« Vastaus #35 : 07.05.2013, 08:47:35 »
Huopativistettä veikkailen myös kampuran päähän. Joskus, jos auto on pitkään seissyt niin se on saattanut kuivua ja vertyy jonkin verran käyttämällä. Ei kuitenkaan uuden veroiseksi.
Lieköhän kärkien säätöruuvi vain ollut löysällä?
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa nipperi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: amazoni asiaa
« Vastaus #36 : 07.05.2013, 19:53:40 »
tänä aamuna taas kokkeilin käyntiin ja kyllähän se lähti! joutokäynnilläkin pysyi ilman apukaasua. yksi kaveri veikkasi huohottimien olevan tukossa kun sylki kampuralta öljyä joten ne puhalsi paineilmalla läpi. pistin rotiskon käymään ja hurautin konttorille! kovasti kehui ja sai katsurillekkin hymynhuulille :D ainoa maininta oli toimimattomasta rattilukosta:) nyt vaan orotellaan 2viikkoa kilpiä että pääsee ajelemaan kun en tajunnut niitä ennakkoon tilata.. startti häikkää siinä vielä on, mahtasko johtua moottorin ja korin välisestä maajohdosta kun sitä ei ole tullut vielä katsottuakaan... ::)
240,360,240,740,340,amazon

Poissa nipperi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: amazoni asiaa
« Vastaus #37 : 13.05.2013, 21:09:05 »
nyt on selvinnyt suuntaa antavaa tietoa volvosta. kun kondensaattorin piuhan repäsee irti konetta pyörittäessä niin kone alkaa pyörimään normaalisti eikä vouaa ja kun lykkäät takasin kiinni niin toistepäin. konkan vaihdoin muttei auttanut. virranjakaja rikki? ???
240,360,240,740,340,amazon

Poissa nipperi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: amazoni asiaa
« Vastaus #38 : 14.05.2013, 20:53:27 »
taidan kirjotella itselleni täälä.. mutta kirjotampa kumminkin!
tänään nyppäsin strömberin irti ja otin kohokammion auki. millin kerros ruostepaskaa pohjalla, suutin jossa on suodatin verkko oli paskassa, ja nää öljyt mitkä löytyy kaasarin päältä niin oli ruskeeta vesi liejua. en pahemmin purkanu palasiks kaasaria kun oli hoppu, niin suihkin vaan jarruputsia ja puhaltelin paineilmalla sieltätäältä. ja pistin uuret oljyt sinne myös. rupes käymään mielestäni tasasemmin. mutta tää sytkä robleemahan löytyy vielä! voisiko johtua huonosta virran saannista? laturikaan anna kuin 12,8v.... noh mutta olisi mukava jos kertoisitte jotain omia näkemyksiä jos jottain ois itteltä jääny ajattelematta.
240,360,240,740,340,amazon

Poissa Ilari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 494
  • www.vrcf.fi
Vs: amazoni asiaa
« Vastaus #39 : 15.05.2013, 09:40:45 »
Kokeile piruuttas nouseeko lataus kun annat kierroksia. Lataus riippuu pääasiallisesti latausreleestä ja en huomannut oliko sulla vaihtovirta vai tasavirtalaite. Tasavirtarelettä saa ainakin säädettyä.

Poissa nipperi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: amazoni asiaa
« Vastaus #40 : 15.05.2013, 18:33:22 »
vaihtovirta laturi. rupesin taas katselemaan tuota sytkä hässäkkää. lainasin kaverilta volvo 140 korjausoppaan kun niiden moottorit ja sytkät sun muut on aikalailla samanlaisia. siinä neuvotaan kokeilemaan konkan toiminta näin
- virrat päälle ja irrottaa kärjet käsin toisistaan, jos lyö sinistä kipinää niin konkka rikki. tein tuon uudella alle viikon vanhalla konkalla ja kipunoi. sitten tein vanhalla konkalla ja sekin kipunoi. hain hyllystä jonkun ooppelin konkan ja sekin teki samat. rupesin puolaa miettimään.
-testasin virtalukon koetin kynällä + navasta tuli virtaa (virrat päällä ollessa) ja kärjet auki.
-puola oli lämmin käteen vaikka virrat ollut päällä varmaan kun 5min. sitten kokeilin ihan uudella jollain tarvike puolalla samat testit ja vieläkin kärkien välissä kipinöi... :-\ ja sekin lämpeni vähän en tosin tiedä onko sillä mitään väliä.. mikähän hässäkkä tässä nyt on.

elikkä voiko virranjakajan sisällä sitten olla joku oikosulku nämä kaikki oireet tulee? :idiot2:
240,360,240,740,340,amazon

Poissa nipperi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: amazoni asiaa
« Vastaus #41 : 15.05.2013, 18:34:11 »
niin ja ilarin kysymykseen että kyllä lataus nousee juu vähän kun antaa hanaa.
240,360,240,740,340,amazon

Poissa Ilari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 494
  • www.vrcf.fi
Vs: amazoni asiaa
« Vastaus #42 : 16.05.2013, 10:11:49 »
Kunhan se nouseminen lakkaa johonkin 14+ tienoille niin rele on ok, jos taas ei nouse ja lataa vaan 12 tienoilla niin ekana kokeilisin vaihtaa sen releen toiseen.

Poissa nipperi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: amazoni asiaa
« Vastaus #43 : 18.05.2013, 16:11:46 »
suoraa laturin perseeestä tulee 12,8
240,360,240,740,340,amazon

Poissa mikkis83

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 949
  • SVK #02580
Vs: amazoni asiaa
« Vastaus #44 : 18.05.2013, 20:38:30 »
suoraa laturin perseeestä tulee 12,8

Eiks tuo oo liian vähän?
-V940T-97/-VV70-99/VV70-98/V242-80/VA122S-67/FF500-63/C1508GT-79/VWJ-91/VWJ-91/E-59
Tappikoneella olisit jo perillä
Tappikoneen ääni sekoitti mun pääni

 

Elekma  Autoracing