Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

HIF6

  • 3 Vastauksia
  • 2256 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvo123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
HIF6
« : 14.04.2013, 11:37:33 »
Ostin HIF6 kaasuttimet ja heti alkuun tuli "tuomio" kaveri harrastajalta huonosta ostoksesta  >:(

Tätä mallia on ilmeisestikin ollut vai 140 sarjan volvoissa, ostamani kaasuttimet ovat peräisin vuosimallista 1971 -
American vienti mallista   :)

No, ostettu mikä ostettu  :o

Onko kokemuksia tästä kaasutin mallista ja sen toimivuudesta, saako näihin vielä hyvin osia ja kuka suomen maalla osaa näitä
säätää ? Tiukat ovat mutta onko jotain muuta mitä on syytä tarkistaa ennen asennusta ? Vai kokeillaanko ja sit ihmetellään  :-\

Kaasuttimet asennetaan volvo amazoniin jossa on B20 moottori.


Poissa joneee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • Amazon b20 -68
Vs: HIF6
« Vastaus #1 : 14.04.2013, 15:49:51 »
Kyllähän noihin osia saa vielä varmasti monestakin paikkaa esim. http://sucarb.co.uk/

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=26768.0 Tuolta voisi löytyä juttua säätämisestä.

Ja oma käsitys SU kaasareista on se että jos on kunnostettu ja säädöissä, niin on ihan hyvät vehkeet vähä kovempaakin virittämiseen ja normaali ajoon. Mutta ihan makuasioitahan nuo taitaa olla. Toiset tykkäät porkkanoista ja toiset perunoista.. ::)

http://www.youtube.com/watch?v=60Bj_2cZQnc&feature=relmfu   Tuonkin papparaisen videoihin kannattaa perehtyä, vaikka ei välttämättä juuri kyseiseen malliin oliskaan vinkkejä, taitaa noissa aikalailla kaikissa SU vehkeissä päteä melkein samat säätö tavat..

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=239.0  Nuokin sivut kannattaa selailla läpi.  :)
« Viimeksi muokattu: 14.04.2013, 15:51:50 kirjoittanut joneee »

Poissa volvo123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: HIF6
« Vastaus #2 : 14.04.2013, 16:11:32 »
kiitos ;)

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: HIF6
« Vastaus #3 : 14.04.2013, 18:40:05 »
Kaikkee saa uutena paitsi runkoa.

Mäntien putoomisajat kannattaa tarkastaa kaasuttimista sekä onko putoamisajat keskenään minkälaiset, ja yleinen puhtaus.
Neulat ja suutinputket kuluu noista väistämättä kun on jousikuormitteiset neulat
mitkä laahaa suutinputkeen koko ajan ( HIF:eissä pitäisi mielestäni olla vain jousikuormitteisille
neuloille soveltuvia mäntiä)

Vanhempi ( HS-sarja) malli on yksinkertasempi, ja HIF on " state of the art" juuttuvakurkkunen
integroidulla tyhjäkäyntipiirillä ja polttoaineen lämpötilan mukaan säätyvällä seoksella, sekä
tietysti integroidulla uimurikammiolla.
« Viimeksi muokattu: 14.04.2013, 18:56:05 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

 

RallyBaron  Samppasport