Carcom Oy  Ateho

V70 T5 -97 ei vielä kulje tarpeeksi

  • 10 Vastauksia
  • 4601 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

heartagramm

  • Vieras
V70 T5 -97 ei vielä kulje tarpeeksi
« : 30.03.2012, 22:02:31 »
Noniin. Tuli se mietintämyssyyn joskos voisi sittenkin olla muutama kaakki pellin alla enempi... Vakio T5:seen pitäisi siis saada enempi kulkua. Mitä kaikkea kannattaisi lähteä vaihtelemaan? Tarkoitus olisi päästä 300 hevosen paremmalle puolelle ja väännöissä, mitä tollainen nyt vakiokaluilla kestää. Auto on manuaalilaatikolla, ajettu 294 tkm. Mitään älytöntä 10000 € sijoitusta ei olisi kuiteskaan tarkoitus lähteä tekemään.

(Ainakin) Mitsun 19T:stä olen kuullut laitettavan näihin, jotenka jos tollaisen jostain hommaa, niin meneekö ohjelmisto uusiksi yms. jne.

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 -97 ei vielä kulje tarpeeksi
« Vastaus #1 : 31.03.2012, 09:23:05 »
Noin paljon ajettuun ite laittaisin vain lastun ja putken ehkä. Noilla kyllä ei mennä mitenkään 300hp...
raw d

Poissa vannesuhari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 -97 ei vielä kulje tarpeeksi
« Vastaus #2 : 05.05.2012, 16:43:54 »
Moro!

Itsellä kanssa v70. Mulla on kanssa T5, mulla on isommat suuttimet, 2.5 tuumanen putkisto alusta loppuun, lastu, Ahtopaineet 1.3-1.4 välillä, Vapaa virtaussuodatin, dumppi. Mulla on 320hv itsellä ja riittää kyllä tuohon kippoon hyvin.
940 classic
360 GL
+ Paljon muita volvoja

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
Vs: V70 T5 -97 ei vielä kulje tarpeeksi
« Vastaus #3 : 05.05.2012, 17:36:03 »
Moro!

Itsellä kanssa v70. Mulla on kanssa T5, mulla on isommat suuttimet, 2.5 tuumanen putkisto alusta loppuun, lastu, Ahtopaineet 1.3-1.4 välillä, Vapaa virtaussuodatin, dumppi. Mulla on 320hv itsellä ja riittää kyllä tuohon kippoon hyvin.
vakioturbolla? downpipe siis kans 2,5"?

heartagramm

  • Vieras
Vs: V70 T5 -97 ei vielä kulje tarpeeksi
« Vastaus #4 : 05.05.2012, 18:20:59 »
Itseänikin kiinnostaisi juuri samat jutut! Kun niin monesta paikasta on sanottu ettei pääse lähellekään 300 hevosta lastulla ja putkella... :D Eikös tässä vakio 16T:ssä ole ahdot jotain 0.9 luokkaa?

Putkiston vaihto kyllä olisi kesällä ainakin edessä alkuun, on alkanut vuotaa joistain kohden joten voisi väsätä sinne tee-se-itse -rosteriputkiston, mieluusti 3" koko matkalta...

Ja korjatkaa nyt jos olen väärässä mutta eikös tuo T5 vakioputkisto ole 2.5" vai? Ei oo tullut mitattua... :D

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3087
Vs: V70 T5 -97 ei vielä kulje tarpeeksi
« Vastaus #5 : 29.05.2012, 09:07:57 »


Ja korjatkaa nyt jos olen väärässä mutta eikös tuo T5 vakioputkisto ole 2.5" vai? Ei oo tullut mitattua... :D

Voin olla väärässäkin mutta olisko tuo alkup.  2.25".

Poissa volovomiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 -97 ei vielä kulje tarpeeksi
« Vastaus #6 : 12.04.2013, 17:11:55 »
Jatketaas tätä kun nyt itekkin tuli hommattua v70 T5 -98 mallia joka on nyt vakio, niin mitä ja mistä pitäs laittaa et pääsis yli 300hv?

Tässä olikin juttua että suuttimet vaihtoon, mut minkälaiset tilalle?
Putkisto, riittääkö pelkkä downpipe ja minkä kokoinen vai pitääkö muuttaa koko rööri?
Ahdinta nyt en hirveen mielellään lähtis uusimaan mut vissiin sit 19T olis se seuraava koko..
Visioita?
Laitetaan tähän jotain kunhan ensin keksitään....

heartagramm

  • Vieras
Vs: V70 T5 -97 ei vielä kulje tarpeeksi
« Vastaus #7 : 12.04.2013, 17:54:46 »
Jaa-a, BSR:n Stage 3:n mukaan pitäisi tästä omastanikin (manuaali -97 siis) irrota 315 hv/450 Nm, jotka kyllä kuulostavat turhan optimistiselta. Tuossa paketissa siis 3" dp-cat, 2.5" catback yhdellä tai kahdella ulostulolla, tähän putkisto tuo olevinaan +19 hp/20 Nm. Hintakin suolainen, yhdellä ulostulolla 1500 € ja kahdella 1700 €. Lupasivat joskus -10% kun kysyin viimeistä hintaa, ja pakoputkisto olisi pitänyt itse laittaa sitten kotona tms. paikalleen. Ei viittiny lähtee Helsinkiin sen takia ajamaan, varsinkaan tuolla hinnalla.

Oon nyttemmin ajatellut että käyttäisi jossain mapittamassa pelkän ECU:n E85:lle. Putkiston voisi itse rakennella, jolloin voitaisiin olla ehkä jopa 300 hv, lähellä ehkä ainakin. Pitäis olla osaava ja "idioottivarma" laittaja ja dynolla varmaan varmistua hevosista ja väännöistä. Kulutus lisääntyy, mutta "luontoystävällisempi" polttoaine ja ehkä hivenen halvempi loppupeleissä, kun näyttää taas tuo bensanhinta nousseen parissa viikossa 10 senttiä/litra (98E5, 1.729 €).

Ja jos turbon vaihtamislinjalle lähtee: putkisto 3", TD04HL-19T (vanhasta 16T:stäkin voi sorvauttaa), ECU:n mappaus, H-profiilin veivit ja koneen laakerit. Manuaali kestää, automaatilla ainakin tiukempaa tekee. Näin olen käsittänyt. Hintaa osille noin 2000 €.

Mistäänhän en toistaiseksi mitään tiiä, mutta näin oon about suuntaa antavasti selvitellyt asioita itselleni. Kesän aikana ainakin tuo lastutus jossain, mutta missä. Se on kysymysmerkkinä vielä.
« Viimeksi muokattu: 12.04.2013, 17:57:13 kirjoittanut heartagramm »

Poissa volovomiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 -97 ei vielä kulje tarpeeksi
« Vastaus #8 : 12.04.2013, 23:20:30 »
Hmmm... ai että alakerta rupeis antautumaan näistäkin kun yli 300 mennään että pitäs sinne helyjä vaihtaa... =/

Mulla ollu vaan ajatuksena että putkella ja suuttimilla mentäis jopa yli 300 mut en kyllä tiedä.
Mitä suuttimia ne muuten näihin vaihtaa jos vaihtaa?
Laitetaan tähän jotain kunhan ensin keksitään....

heartagramm

  • Vieras
Vs: V70 T5 -97 ei vielä kulje tarpeeksi
« Vastaus #9 : 12.04.2013, 23:33:42 »
Vihreitä ärrän suuttimia kuulemma. Oliskohan ittellä valkoiset (ei voi varmaksi muistaa, pitää katsoa huomenna) ja pitäis olevinaan riittää ihan hyvin noille 19T tuottamille lukemille... Jossain täällä vrcf:n sivuilla on parempi thread näitä asioita ajatellen. Pitää huomenna koettaa kaivella jos ehtii ja linkata sitten.

Lainaus
The green Bosch 0 280 155 968 465cc@3,8bar, high impedance 12,6 ohm

heartagramm

  • Vieras
Vs: V70 T5 -97 ei vielä kulje tarpeeksi
« Vastaus #10 : 21.04.2013, 02:27:20 »
Mjaha. Löysinpäs tuolta KLRacingin sivuilta tällaisen. Millainen operaatio laittaa paikalleen, hinta ei olisi ainakaan älytön. Kokemuksia?

Ja sitten jos tuo linkki jätetään omaan arvoonsa, onko näille T5:lle tehty jo lastuja joissa on mahdollisuus ajella E85 ja 98E5?

Parin kuukauden sisällä pitäisi jotakin autolle tehdä.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron