Jaa-a, BSR:n Stage 3:n mukaan pitäisi tästä omastanikin (manuaali -97 siis) irrota 315 hv/450 Nm, jotka kyllä kuulostavat turhan optimistiselta. Tuossa paketissa siis 3" dp-cat, 2.5" catback yhdellä tai kahdella ulostulolla, tähän putkisto tuo olevinaan +19 hp/20 Nm. Hintakin suolainen, yhdellä ulostulolla 1500 € ja kahdella 1700 €. Lupasivat joskus -10% kun kysyin viimeistä hintaa, ja pakoputkisto olisi pitänyt itse laittaa sitten kotona tms. paikalleen. Ei viittiny lähtee Helsinkiin sen takia ajamaan, varsinkaan tuolla hinnalla.
Oon nyttemmin ajatellut että käyttäisi jossain mapittamassa pelkän ECU:n E85:lle. Putkiston voisi itse rakennella, jolloin voitaisiin olla ehkä jopa 300 hv, lähellä ehkä ainakin. Pitäis olla osaava ja "idioottivarma" laittaja ja dynolla varmaan varmistua hevosista ja väännöistä. Kulutus lisääntyy, mutta "luontoystävällisempi" polttoaine ja ehkä hivenen halvempi loppupeleissä, kun näyttää taas tuo bensanhinta nousseen parissa viikossa 10 senttiä/litra (98E5, 1.729 €).
Ja jos turbon vaihtamislinjalle lähtee: putkisto 3", TD04HL-19T (vanhasta 16T:stäkin voi sorvauttaa), ECU:n mappaus, H-profiilin veivit ja koneen laakerit. Manuaali kestää, automaatilla ainakin tiukempaa tekee. Näin olen käsittänyt. Hintaa osille noin 2000 €.
Mistäänhän en toistaiseksi mitään tiiä, mutta näin oon about suuntaa antavasti selvitellyt asioita itselleni. Kesän aikana ainakin tuo lastutus jossain, mutta missä. Se on kysymysmerkkinä vielä.