Autoracing  KL-varaosat

b200et ahtojen nostaminen

  • 7 Vastauksia
  • 2950 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jepe95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
b200et ahtojen nostaminen
« : 23.05.2013, 14:58:33 »
Juu elikkäs uskaltaako tolla koneella nostaa yhteen baariin ahdot ja mihin asti ne linnunluukanget kestää? Tuolla on joku lastu kiinni ja vapaavirtaussuodatin ja siellä on imusarjaa avarrettu?

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: b200et ahtojen nostaminen
« Vastaus #1 : 23.05.2013, 15:00:24 »
Itse en nostaisi noin korkealle. Joku 0.8 voisi olla sopiva.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa jepe95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: b200et ahtojen nostaminen
« Vastaus #2 : 23.05.2013, 15:22:31 »
Ookei kun laitan sen kuulajousi venttiilin eli ahtopaineensäätimen kiinni niin onko se näin että mitä kiinnimmäksi sitä ruuvaa nii enemmän ahtaa vai onko toistepäin.

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: b200et ahtojen nostaminen
« Vastaus #3 : 24.05.2013, 00:26:50 »
Kyllä se alakerta 1bar ahdot kestää. Laajakaista seosmittari kannattaa hankkia, niin näkee pysyykö seos hyvänä. Taka-akselin ylitys ja takapönttö kannattaa päivittää 2,5" tai 3", toki samalla vaivalla rakentaa jo koko putkiston uusiksi. Vakio Garretilla ei saa niin paljon tehoa, että alakerta antautuu, toki kaiken saa rikki halutessaan. 3bar bensanpaineensäädin kannattaa vaihtaa sen vakion 2,5bar tilalle, niin ei tule ongelmaa sopan riittävyyden suhteen. Vääntö jää tolla pienellä alakerralla sen verran maltilliseksi, että alakerta ja voimansiirto pysyy nipussa.  :hello:

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: b200et ahtojen nostaminen
« Vastaus #4 : 24.05.2013, 07:18:11 »
Mulla b230ft vuosimaali 90. Joten SAATTAA olla linnunluilla.
Nyt tämmöinen kokoonpano:
-2,5" putkisto alusta loppuun.
-3,5bar bensanpaine.
-Viikingin lastu.
-0,85bar ahtopainetta.
-Ilmansaanti on toistaiseksi vakio.

Hyvin on kestänyt tekniikka tuolla kokoon panolla! Kytkin joskus hieman luistaa, mutta sillä alkaa oleen kilometrejä jo aika paljon..
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

hevonen

  • Vieras
Vs: b200et ahtojen nostaminen
« Vastaus #5 : 24.05.2013, 07:37:57 »
Vakio Garretilla ei saa niin paljon tehoa, että alakerta antautuu, toki kaiken saa rikki halutessaan.
Kyllä muuten saa. :)
Vakiogarretti, kovat bensanpaineet, putkisto iso ja ilmanotto parannettu.
Kanki poikki ja kolme mutkalla. :o Paineita oli joku 1.2 bar.
Eikä mennyt laihalle.

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: b200et ahtojen nostaminen
« Vastaus #6 : 24.05.2013, 09:29:24 »
Kyllä muuten saa. :)
Vakiogarretti, kovat bensanpaineet, putkisto iso ja ilmanotto parannettu.
Kanki poikki ja kolme mutkalla. :o Paineita oli joku 1.2 bar.
Eikä mennyt laihalle.

 :o
Mulla kesti kone hyvin nipussa neljä kesää 1bar paineella, tosin ajotyyli on aika maltillinen. Perus "virit" eli putkisto ja lastu, sekä yhtenä kesänä kireämpi nokka.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: b200et ahtojen nostaminen
« Vastaus #7 : 25.05.2013, 09:02:35 »
Kaverilla katkesi linnunluu 0 bar ahdoilla 2litraisessa k-jetti volvossa.
Olikohan se vapaavirtaussuodatin liikaa  :2funny: :2funny:

Ainiin järvisellä taisi olla kuvakin täällä kun ihan b230 vaparista, mitä ei oltu viritetty juuri ollenkaan oli linnunluu mennyt s kirjaimen muotoiseksi. Joten taitaa olla aika tuurista kiinni miten ne kestää. Pienikin virhetapahtuma taitaa tuhota ne.
« Viimeksi muokattu: 25.05.2013, 09:11:50 kirjoittanut miikel »

 

Futurez  Kulkukoira