RallyBaron  Samppasport

850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta

  • 669 Vastauksia
  • 280055 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 850, V/S70 (vm.&lt;-00) ja C70 (vm.&lt;-05) hankinta
« Vastaus #645 : 12.04.2017, 01:06:01 »
Ai niin. Jos tuo on early 98 niin siinä ei oo sähköistä kaasuläppää. Jos late 98 niin sit siinä on.

Sent from my SM-G930F


Poissa dislokaatio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #646 : 05.10.2017, 16:18:56 »
Moro. Tarkoituksena olisi siis hankkia 850/S70. En millään jaksanut alkaa lukemaan 44 sivua läpi, joten päätin pistää kokonaan uuden postauksen asioista jotka minua askarruttaa.

Eli olen lukenut että aikaisemmissa vuosimalleissa (<-1995) olisi enemmän vikoja kun noissa 95-00 malleissa. Varmasti vanhemmissa on enemmän vikoja, mutta onko merkittävää eroa uudempiin? Onko siis mitään järkeä edes katsoa esim. 91-94 vuoden malleja jos kilsat ovat luokkaa 200k-300k, ja leimaa löytyy? Luin ainakin että 1992 mallissa olisi ongelmana huohottimen kautta moottorin syömä hiekka, päteekö sama myös 91 malliin? Onko 92 mallia edes kannattavaa ostaa tämän takia?

Hintahaarukkani pyörii tuossa 500-2000e, joten mitään täydellisiä malleja tuskin tällä summalla saa.

Sitten tuo kulutus. Kuluttaako tuo oikeasti niin paljon kun sanotaan? Että ei pääsisi alle 10L/100 juuri mitenkään? Omalla kohdallani ajaminen sijoittuu pääsäännöllisesti Kehälle, motareille ja satunnaiselle kaupunkiajolle, harvemmin helsingin keskustassa.

Autoista en käytännössä tiedä yhtään mitään, joten onko jotain asioita mitä tietämätön pystyisi tarkastamaan autosta kun on koeajamassa tätä?

Sitten vielä bensa, käykö 95 bensa yhtä hyvin kuin 98? Onko näissä merkittäviä eroja, paitsi että 98 on täällä Suomessa aika p*rkeleen kallista  :-\

Suurkiitokset kaikille jotka vaivautuvat vastaamaan!

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #647 : 05.10.2017, 21:14:55 »
Jos tuohon hinta haarukkaan niin sillähän saa jo V70 viimeisen vuosimallin -00 MK1 koppasen. Varmasti on pellit paremmassa iskussa kuun jonkun n. 10v vanhemman.

Itselläni tuo 00 classic 170hv vapari ja kulutus on varsin maltillinen seka ajossakin 9 pintaan ja maantiellä paljon vähemmän. Syö 95 oktaanista.

Tän ikäisiä kun ostelee pitää aina varautua pieniin ja joskus vähän isompiinkin remppoihin. Osat on halpoja, mut jos ei niitä pysty ite vaihtaan tai tuttavapiirissä ei oo edullista korjaajaa niin aika kalliiks tulee.

Tuon omani kohdalla oon päässy tosi halvalla, mutta kyllä siihenkin takajarrurempan joutui heti tuoreeltaan tekeen.

Etanolimuutos on harkitsemisen arvoinen juttu.

Poissa dislokaatio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #648 : 05.10.2017, 23:33:00 »
Jos tuohon hinta haarukkaan niin sillähän saa jo V70 viimeisen vuosimallin -00 MK1 koppasen. Varmasti on pellit paremmassa iskussa kuun jonkun n. 10v vanhemman.

Itselläni tuo 00 classic 170hv vapari ja kulutus on varsin maltillinen seka ajossakin 9 pintaan ja maantiellä paljon vähemmän. Syö 95 oktaanista.

Tän ikäisiä kun ostelee pitää aina varautua pieniin ja joskus vähän isompiinkin remppoihin. Osat on halpoja, mut jos ei niitä pysty ite vaihtaan tai tuttavapiirissä ei oo edullista korjaajaa niin aika kalliiks tulee.

Tuon omani kohdalla oon päässy tosi halvalla, mutta kyllä siihenkin takajarrurempan joutui heti tuoreeltaan tekeen.

Etanolimuutos on harkitsemisen arvoinen juttu.


Moi. Ei ole tarvetta farkulle tällä hetkellä, sedania siis olen ajatellut.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #649 : 06.10.2017, 00:34:13 »

Moi. Ei ole tarvetta farkulle tällä hetkellä, sedania siis olen ajatellut.
Löytyyhän noita vastaavia S70 mallejakin melko paljon tohon hintaan.

Poissa justsejoni

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
850 TR5
« Vastaus #650 : 24.11.2017, 20:03:11 »
Hola! Meille ois tulossa taloon ensimmäinen Volvo. Kyseessä siis on Volvo 850 TR5 2.3 SW, vuosmalli samaa luokkaa kuin itsekkin eli -96. Eli kysymys kuuluukiin, mitään erityistä mitä pitäis tietää kyseisestä autosta?

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #651 : 31.12.2017, 10:06:35 »
Olisi kiikarissa 1/99 V70 2.4 20v automaatti, jossa kilsoja vähän vajaa 400tkm.
Onko jotain mitä kannattaa huomioida tai olla huolissaan?
Laatikkoöljyt oli parisen tonnia sitten vaihdettu, sitä aiemmasta vaihdosta ei tuntunut olevan tietoa.
Loota kuitenkin kuulemma toimii normaalisti, oiskohan ongelmia tiedossa? Auto on parinsadan kilsan päässä, niin en vielä lähtenyt katsomaan kun myyjä sanoi sen ensiviikolla katsastavan vielä..

Onkos noissa samaa kaasuläppäongelmaa vaivana mitä mk2:ssa?

Kilsoja nuo korin puolesta taitavat kestää aikahyvin, kertokaa kokeneemmat vieläkö tolla tekniikan puolesta olisi pitkäänkin huolettomia ja suht edullisia kilsoja edessä?
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #652 : 31.12.2017, 10:35:58 »
Siis näissä niitä kaasuläppä ongelmia on juurikin enemmän, kuin MK2:ssa. Selvitä koska se on vaihdettu, ettei heti tule sitä rumbaa.

Tsekkaa, että ei töksähdä isommin kun laittaa vaihteen P:ltä pois ja muutenkin vaihtaa töksäyttelemättä. Jos paukauttaa niin jättäisin ostamatta.

Nosta auton käydessä lämpimänä öljytikku pois, ei saa huohottaa tikun reiästä. Jos niin huohotin tukossa, tai väljä kone.

Katso, ettei vuoda koneen ja laatikon välisestä reiästä öljyä, tai jakopään tienoilta, jos niin on tiedossa työläs stefaremppa.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #653 : 31.12.2017, 15:31:57 »
Siis näissä niitä kaasuläppä ongelmia on juurikin enemmän, kuin MK2:ssa. Selvitä koska se on vaihdettu, ettei heti tule sitä rumbaa.

Tsekkaa, että ei töksähdä isommin kun laittaa vaihteen P:ltä pois ja muutenkin vaihtaa töksäyttelemättä. Jos paukauttaa niin jättäisin ostamatta.

Nosta auton käydessä lämpimänä öljytikku pois, ei saa huohottaa tikun reiästä. Jos niin huohotin tukossa, tai väljä kone.

Katso, ettei vuoda koneen ja laatikon välisestä reiästä öljyä, tai jakopään tienoilta, jos niin on tiedossa työläs stefaremppa.
Vaihdelaatikon mittatikku löytyy coolerin putken alta, se kannattaa nostaa ja tarkistaa öljyn väri ja haju. Jos on mustaa ja haisee palaneelle jättäisin ostamatta. Edit kun ei ole turboa, niin se keltaisella vetorinkulalla varustettu mittatikku
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #654 : 01.01.2018, 10:22:22 »
Noihin kaasuläppiin saa ilmeisesti sitä pelkkää anturiakin, johdot juottamalla saa vaihdettua?
Vaatiiko sellaisen operaation jälestä sopeutuksen merkkiliikkeessä?

Eli siis tiivistettynä kaasuläppä olisi hyvä olla vaihdettu ainakin kerran ja jos laatikko toimii pehmeästi eikä öljyt haise palaneelle, ei heti ainakaan ongelmia pitäisi olla?

Onkos tossa 1/99:ssä jo sama 5-vaihteinen laatikko kuin mk2:ssa? Myyjän mukaan kepin juuressa ei ole muita nappuloita kuin W ::)

Edit: kyseinen yksilö on myyjällä ollut kuulemma puolisen vuotta, oli jalkansa särkenyt silloin ja sentakia tarvinnut automaattivaihteista.
Ei varmasti kaikkea osaa autosta sanoa, mutta esim. Öljynkulutus aika kohtuullinen, n.8tkm jälkeen oli litran verran joutunut lisäämään.
« Viimeksi muokattu: 01.01.2018, 10:26:20 kirjoittanut 1st »
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #655 : 02.01.2018, 11:33:45 »
Noihin kaasuläppiin saa ilmeisesti sitä pelkkää anturiakin, johdot juottamalla saa vaihdettua?
Vaatiiko sellaisen operaation jälestä sopeutuksen merkkiliikkeessä?

Eli siis tiivistettynä kaasuläppä olisi hyvä olla vaihdettu ainakin kerran ja jos laatikko toimii pehmeästi eikä öljyt haise palaneelle, ei heti ainakaan ongelmia pitäisi olla?

Onkos tossa 1/99:ssä jo sama 5-vaihteinen laatikko kuin mk2:ssa? Myyjän mukaan kepin juuressa ei ole muita nappuloita kuin W ::)

Edit: kyseinen yksilö on myyjällä ollut kuulemma puolisen vuotta, oli jalkansa särkenyt silloin ja sentakia tarvinnut automaattivaihteista.
Ei varmasti kaikkea osaa autosta sanoa, mutta esim. Öljynkulutus aika kohtuullinen, n.8tkm jälkeen oli litran verran joutunut lisäämään.
Saa siihen vaihdettua hall anturin, mutta ei se mikään plug and play vaihto ole.
Itellä on ajossa muistaakseni jo neljäs läppäkotelo tossa C:ssä. Eka kesti sen 160kkm muut vähemmän, mittarissa on nyt n.370kkm

Vapareissa saattaa olla jo 5 vaihteinen? Veikkaan kuitenkin neljä vaihteista. Mutta turboissa on vielä varmasti 4 vaihteinen toosa.
Omasta mielestäni se on parempi laatikko kuin tuo vitonen.

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #656 : 02.01.2018, 21:04:24 »
Minkäs ikäisiin se tuo sähköinen kaasupoljin tuli, juurikin 99:iin?
Oli näemmä se kyselemäni yksilö hävinnyt myynnistä, no eipä tässä kiirettä ole onneksi kun vanha ruosteinen 440 kuljettaa hyvin :)
« Viimeksi muokattu: 02.01.2018, 21:06:55 kirjoittanut 1st »
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #657 : 02.01.2018, 21:12:51 »
-99 CAN- väylä-> sähköinen kaaaupoljin-> sähköinen kaasuläppä.
Mutta mallivuosihan alkaa ja edellisen vuoden syksyllä, eli -98 käyttöönotetuissa -99 malleissa siis tuo.

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #658 : 02.01.2018, 21:43:59 »
-99 CAN- väylä-> sähköinen kaaaupoljin-> sähköinen kaasuläppä.
Mutta mallivuosihan alkaa ja edellisen vuoden syksyllä, eli -98 käyttöönotetuissa -99 malleissa siis tuo.

Okei, olen elänyt siinä luulossa että can-väylä tuli vasta '00 malliin. No tulipahan tämäkin selväksi :)
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #659 : 17.01.2018, 21:41:33 »
No nyt ois kiikarissa(jos ei taas ehdi mennä, niinkuin pari edellistä kun olen jäänyt harkitsemaan :D) 12/98 V70 20v manuaali.
Onkos noissa manuaaleissa se kaksoismassapyörä yleensä millaisilla kilsoilla mennyt vaihtoon?
Huoltokirjassa ei tuntunut olevan asiasta mainintaa, muttei kuulemma ylimääräisiä ääniäkään kuulunut.. Kilsoja n.400k.

Edittiä: ja lisätäkseni kysymykseen, jos noissa on kaksoismassapyörä, niin onko jossain mallissa kiinteä pyörä, jolla saisi edullisesti korvattua mahdollisesti ääntelevän kaksoismassan?
Olen koittanut googlailla, mutta aika huonosti tuntuu löytyvän tietoa ko. asiasta ::)
« Viimeksi muokattu: 22.01.2018, 19:10:28 kirjoittanut 1st »
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

 

Proturbo  Autodiagnoosi