RallyBaron  Samppasport

S40/V50 04-> ja C30, C70 vm.06-> alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 170 Vastauksia
  • 123218 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6812
  • Kaikkee sitä...
Löysin jotain vanhoja viestejäsi niin niissä oli mitat edes 365mm ja takana 375mm.
5mm ois laskenut tai mittaus tapa vähän vaihtunut.

Volvo tulee nyt omalla sport alustalla. Toivotaan että on hyvä :)

Löysit nuo Landian puolelta...?
Mietinkin että paljonko oli uutena eli on sitten laskenut tuon 5 mm vajaassa kahdessa vuodessa koska mittaus on tehty samalla tavalla kummallakin kertaa. :juhau:

On se ainakin parempi kuin vakio alusta, vertailukohtana S40 T5 -04. ;)
« Viimeksi muokattu: 04.05.2011, 16:08:37 kirjoittanut VäLKKy »
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Jyrki87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Löysit nuo Landian puolelta...?
Mietinkin että paljonko oli uutena eli on sitten laskenut tuon 5 mm vajaassa kahdessa vuodessa koska mittaus on tehty samalla tavalla kummallakin kertaa. :juhau:

On se ainakin parempi kuin vakio alusta, vertailukohtana S40 T5 -04. ;)

Joo sieltä löysin. Yllättävän vähän on tippunut. Volvon alusta pysyy ryhdissä vissiin hyvin. Edellisessä volvossa ko oli h&r jouset niin löystyivät koko ajan. Ajoin jotain 100 tkm niin olivat todella pehmeät.

Eipä tässä enää muu auto kuin alkaa odottelemaan volvoa ja miettimään mitä muuta siihen laittaa :)
Volvo s40 d3 classic 2012
(entiset: Mb c220 cdi avantgarde, Volvo s40 2.0d -07, Seat ibiza 1.9 tdi sport -03 ja Toyota corolla -89)

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6812
  • Kaikkee sitä...
Joo sieltä löysin. Yllättävän vähän on tippunut. Volvon alusta pysyy ryhdissä vissiin hyvin. Edellisessä volvossa ko oli h&r jouset niin löystyivät koko ajan. Ajoin jotain 100 tkm niin olivat todella pehmeät.

Noilla ajettu nyt noin 50 tkm.
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Molle

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Tarkoitus on hankkia uudet vanteet ja kesäkumit V50 t5:een. Olen ajatellut laittaa 18":set. Sitä ennen pitäisi kuitenkin vähän madaltaa koslaa ja olenkin katsellut Eibach Pro-Kit:iä sillä silmällä. Itseltä kun en usko jousien vaihdon onnistuvan, niin kysynkin asiantuntijoilta jotain hyvää ja kohtuuhintaista pajaa Pääkaupunkiseudulla, joka kyseisen jousien vaihdon voisi suorittaa.
Volvo V50 T5 -05 Summum Geartronic + BSR Stage 2

Poissa Pietilä

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Onkos kukaan laittanut nuita TA-Technix alustasarjaa volvoonsa?  Melko halvat on ainakin, että miten on sitten laadunlaita? Pelkät heicon jouset maksaa jo melkeen tuon verran.  Itsellä nyt siis vakioiskarit ja heicon -30mm.

http://www.mstuonti.fi/?page=tuotteet&group=2&merkki=7&malli=S40/V50&item=148


Oli muutamassa muussakin putiikissa nuita.

Paikalla remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3461
Mä olen kahdessa autossa testannut noita halpissarjoja (FK, Supersport coilover), kummatkin menivät vaihtoon myöhemmin ja homma tuli maksamaan tietenkin paljon enemmän kuin oli tarkoitus... Varsinkin kun jälkimmäisistä odottelen edelleenkin rahoja takaisin vaikka kuluttajariitalautakunnan päätös on tullut viikkoja sitten.
Kai sitä halvallakin voi jonkun ok sarjan saada, mut riski se aina on.
Pistä siihen nelikymppiseen KW:n Variante 1 niin ei tarvii leikkiä, on mun mielipide  8)
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa weisto

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 520
  • V60 D4
Mä olen kahdessa autossa testannut noita halpissarjoja (FK, Supersport coilover), kummatkin menivät vaihtoon myöhemmin ja homma tuli maksamaan tietenkin paljon enemmän kuin oli tarkoitus... Varsinkin kun jälkimmäisistä odottelen edelleenkin rahoja takaisin vaikka kuluttajariitalautakunnan päätös on tullut viikkoja sitten.
Kai sitä halvallakin voi jonkun ok sarjan saada, mut riski se aina on.
Pistä siihen nelikymppiseen KW:n Variante 1 niin ei tarvii leikkiä, on mun mielipide  8)

Valaisetko nyt vähän, että mikä näissä halvoissa sarjoissa sitten mätti?

Paikalla remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3461
- FK toimi just kuten ei pitänyt, eli helvetin pintakova ja taas kun yritti vähän mutkanopeutta ottaa niin kallisteli aivan liikaa (V70 mk1).
- Supersportin takaiskareiden suojamuovit takertuivat iskarin varteen ja peräpää oli löysä vaikka ruuvattiin ala-asentoon. Lisäksi etucoili korkkas alle 3:n kuukauden katukäytön jälkeen.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa plagve

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
V50 T5 vm. 2004. Ohjauskulmien säädöissä kävi tänään ja camberit takana päin honkia. Säätöä ei vakiona ole, joten millä kitillä/mitä suosittellaan taakse että saataisiin camberia muutettua. Autoa laskettu 30mm.

Tekeekö esim. tällä mitään:

http://www.redlinemotive.com/part-number/eibach/5.81310k.asp


Poissa slaizzi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Itse asentelen pari päivää sitten alustasarjan kiinni. Nyt kuuluu että jouset paukkus ja kitisis kovastikin aina rattia kääntäessä, suoraan ja töyssyihin ajettaessa ei mitään. Ei tuota luulis väärin voivan tuonne alle laittaa. Ite sain nitinät ja natinat kaupan päälle. Jos joku tietäs onko se vaan alku jäykkyyttä vai mistähän johtuu? Tämä kaikki siis vain etupäässä.
Ja auton on V50 T5

Paikalla remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3461
Kai ne istuu jousilautasissa oikeilla kohdilla?
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa slaizzi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Kai ne istuu jousilautasissa oikeilla kohdilla?
Kyllä luulis istuvan, voikohan se olla sitten syynä. Ei muuta ku auki ja katsomaan.

Poissa JM77

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Kai ne istuu jousilautasissa oikeilla kohdilla?

Mulla on kanssa samoja ongelmia madallussarjan kanssa. kw variante 1 kolisee ja jousista kolina lähtee. Auton ollessa paikallaan ja hieman rattia kääntää, niin kuuluu jo selkeä kolina, kolinaa tosin kuuluu myös töyssyjen yli ajettaessa varsinkin hitaalla vauhdilla. Alustaa on tutkittu ja kaikki puslat on ehjiä eikä välyksiä löydy. Jouset siis elää jousilautasissa. Autolla on nyt ajettu 95500km ja madallussarja on ilmeisesti ollut n.55000km. Remes varmaan tietää, kun on hänen toimesta asennettu :) Kolinaa ei kuulunut silloin, kun auton ostin vaan alkoi viime kesänä. Onhan tuon kanssa jo reilun vuoden tullut toimeen, mutta jos jotain olisi tehtävissä, niin mielenkiinnolla odotan kommentteja.

Paikalla remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3461
Mulla on kanssa samoja ongelmia madallussarjan kanssa. kw variante 1 kolisee ja jousista kolina lähtee. Auton ollessa paikallaan ja hieman rattia kääntää, niin kuuluu jo selkeä kolina, kolinaa tosin kuuluu myös töyssyjen yli ajettaessa varsinkin hitaalla vauhdilla. Alustaa on tutkittu ja kaikki puslat on ehjiä eikä välyksiä löydy. Jouset siis elää jousilautasissa. Autolla on nyt ajettu 95500km ja madallussarja on ilmeisesti ollut n.55000km. Remes varmaan tietää, kun on hänen toimesta asennettu :) Kolinaa ei kuulunut silloin, kun auton ostin vaan alkoi viime kesänä. Onhan tuon kanssa jo reilun vuoden tullut toimeen, mutta jos jotain olisi tehtävissä, niin mielenkiinnolla odotan kommentteja.
Ai niin se siirtyi sulle toi mun vanha peli. Oletko kokeillut säätää etupään korkeutta ylöspäin? Lähinnä että onko jousi liian löysällä jousilautasessa... Kuuluuko molemmilta puolilta vai vain toiselta, ettei apujousen (vaimikäsenniminyton) lukitus ole päässyt löysälle ja silloin myös jousi päässyt pikkuhiljaa löysemmäksi. Eipä äkkiseltään tule muuta mieleen jos ei kerran kolina kuulu töyssyissä että yläpään laakeri olis entinen.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa JM77

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Ai niin se siirtyi sulle toi mun vanha peli. Oletko kokeillut säätää etupään korkeutta ylöspäin? Lähinnä että onko jousi liian löysällä jousilautasessa... Kuuluuko molemmilta puolilta vai vain toiselta, ettei apujousen (vaimikäsenniminyton) lukitus ole päässyt löysälle ja silloin myös jousi päässyt pikkuhiljaa löysemmäksi. Eipä äkkiseltään tule muuta mieleen jos ei kerran kolina kuulu töyssyissä että yläpään laakeri olis entinen.

Kyllä tuo töyssyissäkin kolisee jonkin verran, mutta parhaiten kolinan kuulee, kun auton ollessa paikallaan rattia kääntelee. Tuota että kuulooko kolina molemmilta puolilta en ole tarkkaan tutkinut. Ajon aikana vasemmalle käännyttäessä kylläkin kolahtaa, eli vasemmalle puolelle tuota voisi enemmän pistää. Sellaisen olen huomannut, että kun ajaa joitain satoja kilsoja matka-ajoa(motaria ja 80-100 km/h rajotuksella) niin että on kuormaa myös kyydissä muutaman ihmisen verran kolina hieman lievenee joksikin aikaa. Tuo etupään korkeuden säätö on käynyt mielessä, eli sitä en vielä ole tehnyt. Ilmeisesti nyt on 60/40 madallus.

 

Samppasport  Futurez