Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Motörshed Garage - 245 '91, 245 '86 ja 744 '88 turpo

  • 16 Vastauksia
  • 5669 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Motörshed

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • www.vrcf.fi
Voisinpa tänne ihan esittelyä laittaa tänhetkisestä kartanosta. Vanteita ja keulan madallusta suurempia muutoksia ei ole vielä tullut, pikkuhiljaa etenee tallin rakennuksen ohella.

Mulle tullessaan näytti tältä, lukuunottamatta noita aluja.


Tekniikkana tässä toimii perus B230F+m47, reilut 450tkm ajettuna. Sisältä löytyy kermanväristä nahkapenkkiä ja sähkölasit+peilit.



Jotakin siihen piti saada räpellettyä.. Vanteet kävin lunastamassa jo edelliseen volvoon Lankulta ja ne seisoi tallin perällä odottelemassa inspiraatiota. Se sitten iski ja eteen tuli 8x15" ja taakse 9x15" pellit, tällähetkellä 195/65 kitkoilla. Takana narahtelee kaaren takaosaan hiukan, pitäisi hiukan muokata. Kuvassa tosin 9" edessä ja takana, piti sovitella ennenkuin tein toisen parin.

Takana näkyy myös tuo toinen projekti(ei tuo eukon yaris), mihin tekniikan rakennus vaiheessa. Siitä ei tule enempää kerrottavaa tänne kuitenkaan :)



Ruosteiden korjauksia ja uutta vannesettiä (16") tulossa, kirjoittelen kun joudan koneelle. Kesälomakin loppuu juuri tänään ja talliprojektia joutuu jatkamaan iltaisin, joten voi jäädä päivittäminen vähemmälle.
« Viimeksi muokattu: 25.01.2014, 15:53:47 kirjoittanut Motörshed »

Poissa Motörshed

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • www.vrcf.fi
Vs: Motörshed Garage - 245 '91 & 744 '88
« Vastaus #1 : 10.08.2013, 12:40:16 »
Käyttiksenä toiminut VAG-tuote sai siirtyä turbo-volvoon vaihdossa. Kyseessä siis vuoden 1988 turbo-GLE (?) b200et-koneella ja m47:lla. Joku edellisistä omistajista laittanut kiina-palikkaa huolella ja kyllähän se kieltämättä kiekuu ihan kivasti. Listaa mitä laitettu:
-kopio dumppi
-13mm veivit
-ahtoruuvi
-huono ahtomittari, ei toimi.
-välijäähy
-lastu
-isommat suuttimet
-omatekoinen 3" putkisto, minkä taidan hitsata uusiksi.. ei kestä "ammattilaisen" silmät noita saumoja :D

Muutama kuva mulle tullessa, alut löin alle surkeiden renkaiden ja ooppelin vanteiden tilalle  :idiot2:



Pitää pikkuhiljaa päivittää hiukan parempiin osiin ja siistiä muutenkin, maalattu luultavasti kaljatölkki kädessä ja muutenkin patenttiratkaisuja löytyy. Mikkelin volvomiehet saattavat kyseisen yksilön tietääkkin...
Hitsausta ja kasausta lähinnä vailla, alustaan pitää myös tehdä päivityksiä. Kaverille asennettiin seat leoniin coiloverit ja siinä samalla mittailin niin käyvät melkein suoraan volvoon..  ;)

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Motörshed Garage - 245 '91 & 744 '88
« Vastaus #2 : 17.08.2013, 16:00:26 »
Laita maskiin vinoviiva.  ;)

240 sisusta on asiallinen.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Motörshed

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • www.vrcf.fi
Vs: Motörshed Garage - 245 '91 & 744 '88
« Vastaus #3 : 01.09.2013, 09:54:02 »
Laita maskiin vinoviiva.  ;)

240 sisusta on asiallinen.

Tarvii se muutakin kun maskiin viivan :D ja kiitos.

Mikähän ratkaisu olis tuohon kun 240:ssä vaihdekeppi elää vähän omaa elämäänsä, heiluu samalla tavalla kuin vapaalla ollessa..  :-\ Taka-akselin puslat pitäis kans vaihtaa, "hiukan" paukahtelee kytkintä nostaessa.. Mielessä käynyt jo vaihtaa tuo farkku pois, mutta siihen on taas kiintyny kun veljen muuttokuormia ajanut :D Iso kaasugrilli ja tiskikone takakonttiin heittämällä  :2funny:

Poissa Motörshed

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • www.vrcf.fi
Vs: Motörshed Garage - 245 '91 & 744 '88
« Vastaus #4 : 08.09.2013, 11:42:03 »
Pientä purkuhommaa taas teettänyt tuo turbo.. Pakosarja turbon kera pois ja väänneltävä helicoilit kanteen, edellinen omistaja runnonut kierteitä ihan kiitettävästi. Pysyishän se pakosarja tietty kahdellakin pultilla kiinni..  :idiot2:


Ja ei varmaan kenellekkään tule yllätyksenä, mistä tämä öljyä vuotaa :D

Poissa Motörshed

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • www.vrcf.fi
Vs: Motörshed Garage - 245 '91 & 744 '88
« Vastaus #5 : 21.09.2013, 17:10:53 »
Piti taas vanteita rueta johonkin volvoon väsäilemään, halvalla kun sain niin ostin 16x6,5" Fordin muotopellit.. Leveyttä "hiukan" lisää ja et:n muokkaan sopivaksi kaventamalla vanteen takapuolelta n. tuuman siivun.


Poissa Motörshed

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • www.vrcf.fi
Vs: Motörshed Garage - 245 '91 & 744 '88
« Vastaus #6 : 27.09.2013, 17:24:56 »
Mistä porukka on ostanut noita öljyn paluuputken tiivisteitä? O-renkaat ei oikein toiminut vaikka kuin niitä pyörittelin.. Vai tarviiko ihan sinisen tiskille marssia?

Poissa Motörshed

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • www.vrcf.fi
Vs: Motörshed Garage - 245 '91 & 744 '88
« Vastaus #7 : 06.10.2013, 15:57:59 »
Tein 740:seen tuon öljyn paluulinjan tiivisteen oman kaavan mukaan, ei siitä enempää.

Kartanoon tuli tehtyä pientä syyshuoltoa, rupesi tuo taka-akselin heiluminen ottamaan pannuun niin pahasti. Uudet puslat ylätukivarsiin, niin johan loppui jyske. Peräöljyt ja puolan vaihdoin samalla, nyt kelpaa taas odotella talvea. Eturenkaiden haritusta myös säädin hieman, joutuu kyllä vielä perehtymään hiukan siihekkin.

Vanteille en ole tehnyt oikein mitään, takavanteet hitsattuna ja hiottuna. Väriä en noille ole vielä keksinyt, varmaan perus kiiltävän mustat tai hopeat. Näillä näkymin tulossa taakse 9,5" ja eteen 8,5".

Kuvia en jaksanut räpsiä, varmaan jokainen on väljiä puslia ja mustaa öljyä nähnyt :D

Poissa Motörshed

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • www.vrcf.fi
Vs: Motörshed Garage - 245 '91 & 744 '88
« Vastaus #8 : 28.12.2013, 16:52:15 »
Kirjoitellaanpa välillä tännekkin, turboa kävin näyttämässä leimalla männäviikolla. Hitsasin pari paikkaa ja vakiolastun löin paikalleen, kuitenkin katsari löysi vielä yhden reiän pohjasta. Etujousista tuli myös noottia, joku entinen omistaja hienosti rälläköinyt jouset paikallaan ollessa ja hitsannut vielä ne lautasiin kiinni.. Katsurilta mainio kommentti: "Olisha nää lailliset jos nää olis ees kunnolla hitsattu mut.."  :2funny:

Jos sitä ensi viikolla löis vakioalustan kiinni ja uutta peltiä pienen slaissin niin saisi taas vuodeks ajoaikaa. Myynnissäkin oli pitkään, mutta tosiostajat tuntui olevan vähässä. Ajellaan sitten ite  ;D

Poissa Motörshed

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • www.vrcf.fi
Vs: Motörshed Garage - 245 '91, 245 '86 & 744 turpo '88
« Vastaus #9 : 18.01.2014, 22:01:18 »
Juu, HIGHENDiltä kävin ostamassa itselle lähinnä firman käyttöön '86 kartano-240 perusvarmalla b200k+m47-tekniikalla. Tuo uudempi 245 alkoi näyttämään alustan ja korin osalta siltä, että taidan lyödä lihoiksi ja keksiä b230f:n lohkolle jotain mielenkiintoista ;)
Huonoa ulkokuvaa minkä jo naamakirjaankin läimäsin:


Kesäksi alle nuo aikaisemman postauksen 16" muotopellit, tällä hetkellä kaksi maalausvaiheessa ja kaksi vielä odottelee inspiraatiota alkaa leikellä ja liitellä. Taakse 9,5" ja eteen 8" tai 8,5" jollakin rengastuksella. Alustaan varmaan rakentelen coilit eteen ja taakse pussukat, joutuu kuljettelemaan painavampaa tavaraa välillä.

Alkuun meinasin jotakin tuoreempaa diesel-pakua, mutta tulin järkiini. Hyvin tässäkin kuljetuskapasiteettia on, klapeja tuli kuskattua banaanilaatikoissa ja tasan 20 lodjua meni kyytiin  :2funny:


Poissa Motörshed

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • www.vrcf.fi
Vs: Motörshed Garage - 245 '91, 245 '86 ja 744 '88 turpo
« Vastaus #10 : 25.01.2014, 15:55:57 »


Toinen takavanne pintamaalissa, toinen odottelee pohjamaalissa vielä. Etuvanteet vielä mietintämyssyn alla, tuleeko 8" vai 8,5".

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Motörshed Garage - 245 '91, 245 '86 ja 744 '88 turpo
« Vastaus #11 : 26.01.2014, 11:57:09 »
9" tai 9½" eteen  ;)
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Motörshed

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • www.vrcf.fi
Vs: Motörshed Garage - 245 '91, 245 '86 ja 744 '88 turpo
« Vastaus #12 : 26.01.2014, 18:54:12 »
Nuo takaset on 9,5" niin jos sitten 9" eteen :D Tai olisin erilainen nuori ja eteen leveämmät  :idiot2:

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: Motörshed Garage - 245 '91, 245 '86 ja 744 '88 turpo
« Vastaus #13 : 26.01.2014, 19:00:57 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Toinen takavanne pintamaalissa, toinen odottelee pohjamaalissa vielä. Etuvanteet vielä mietintämyssyn alla, tuleeko 8" vai 8,5".

Oliko nää jonkun ooppelin pellit?  :P

Poissa Motörshed

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • www.vrcf.fi
Vs: Motörshed Garage - 245 '91, 245 '86 ja 744 '88 turpo
« Vastaus #14 : 26.01.2014, 19:03:49 »
Ford noissa lukee, vissiin ooppeleissakin ollut noita.

 

Elekma  Autoracing