KL-varaosat  Race.fi

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T", muut 245 puuhastelut ja D5

  • 1445 Vastauksia
  • 599281 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #960 : 14.04.2018, 20:53:58 »
Hienolta näyttää!
144-70

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 514
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #961 : 14.04.2018, 22:22:11 »
Jos ei listoja löydy niin täällä autossa kiinni sellaiset, itse irrottaen erittäin halvat.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #962 : 15.04.2018, 18:51:11 »
Eiköhän ne löydy aika läheltä kunhan vaan kysyy.

Näpräystä sisustan kanssa ja alkaa olemaan loppusiivousta vaille. Kaarien pehmusteet ois kiinnitettävä ja värjättävä mustaksi kun nykyinen oli lähimpänä mustaa mitä sai(ilmoitetaan mustana). Takapenkin istuinosan kohdalle laitoin paksumpaa äänieristemattoa ja on tullut hahmoteltua väliseinää takapenkinselkänojan korvikkeeksi.





Ajellut vähän lisää ja mutulla ajotuntuma sekä alustan toiminta on parempaa kuin oli ilman kaaria.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #963 : 18.04.2018, 21:43:32 »
Pesin ja öljysin ilmansuodattimen. Lähtihän siitä kuonaa, mutta voisi silti kokeilla vähän vahvemmalla pesuaineella. Nyt oli Pipercrossin pesuainetta ja öljyä.

Töiden jälkeen kävin tankin täyteen, otin ylös ja suihkasin kiveniskumassan helmoihin, painoin etupuskurin keskimmäisen päälilistan paikalleen, tarkastin aurauksen sekä kävin alustaa tarkemmin läpi. Uusia kuvia turha ottaa ennen kuin nurkkalistatkin on paikallaan. Näköjään vasemman reaktiotangon taaempi hela on haljennut. Etummaisille taisi käydä aiemmin samalla tavalla. Ei vaan tuo kovuus(violetti) kestä pidemmän päälle kunnon kuritusta tuossa paikassa, pitäisi varmaan olla kovemmat.

Jo aiemmin huomasin sellaisenkin, että jarrujen kuumuus radalla oli liikaa vasemman raidetangonpäänsuojakumille ja siihen on sulanut lukkorenkaan viereen railo. Uudehkon nivelen läpikuultava kumi ei kestä läheskään samaa mitä vanha peruskumi. Oikealla puolella ei ole edes oireita liiasta lämmöstä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3422
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #964 : 19.04.2018, 12:52:04 »
Mä oon pessyt pinelinen tehopesulla noita suodattimia, vahva liuos sankkoon kuumaan veteen ja likoomaan joitamaksi tunniksi ja huudellut sitten puhtaaksi. Hyvin puhdistuu.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa -Ketko-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #965 : 21.04.2018, 18:20:59 »
Fairykin on kova sana ilmansuodattimen pesussa.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #966 : 05.05.2018, 21:51:47 »
Tarvinnee ennen Ahvenistoa pestä suodatin uudestaan(jos viitsii :P). Sekin ois jo viikon päästä yhdistyksen jäsenille yhdessä Cosworth-klubin kanssa. Kävisi muutaman kierroksen ottamassa tuntumaa jos selviäisi ehjänä Motoparkkiin.

Eilen suoritin "katsastustarkastuksen" ja vaihdoin uuden laturinhihnan. Vanha olikin jo yllättävän huonossa kunnossa.

Tänään käytin katsastuksessa, eikä teknisesti ollut mitään sanomista. Vasemman puolen iskaritkin olivat kunnossa. Ei ollutkaan edellisen katsastuksen jälkeen tullut kuin reilu 2400km, josta jo tänä keväänä yli kolmannes. Viime kesä menikin aika pitkälti 242:lla ajellessa. Muutosjuttuja ei ollut aikaa tehdä auton tietoihin asti joten ne katseltiin vain läpi ja paperihommat on alkuviikosta. Muutoksia on kaaret, väri, paikkaluku ja omamassa kun katsuri halusi kaarien takia punnita uusiksi. Samalla selvisi miten läski tuo on nykykuosissa. Punnitustulos oli 1570kg(790/780kg), mutta tankki oli vajaa joten se on noin 1590kg ilman kuskia :2funny: Alkaa suurin sallittu etuakselimassa lähestymään uhkaavasti.

Pienet muutosjutut alkoikin heti. Putsasin etutolpista pintaruosteet ja vedin uutta maalia päälle, maalasin Kaplhenken ohjausvarret ja asensin ne. Laitoin raidetangonpäät keskimmäiseen reikään jotta ohjausta saa hieman nopeammaksi. Sen verran heittoa on noiden mitoituksessa, että ulompien tolpanpuoleisten kiinnityspulttien reikäjako on ihan pikkaisen väärä. Pultit saa kyllä paikalleen, mutta jos kiertää kolme pulttia melkein kiinni, ei yhtä enää saa syötettyä paikalleen ilman voimaa. Jos kiertää ulommat ensin osittain kiinni, niin silloin menevät hieman nahkeasti perille asti.

Ajellut vähän mutkaisemmilla pätkillä nyt kun tukivarret ovat lähempänä oikeaa asentoa ja onhan se selvästi parempi. Tuntuu taittuvan mutkissa ja töyssyissä paljon nätimmin sekä nopeampi ohjauskin auttaa. Raidetangonpää keskimmäisessä reiässä tekee ohjauksesta myös hieman raskaamman ja voisi joskus ajatella tehostimenpumpun asennusta. Tai sitten tehostamaton tanko nopean ohjauksen osilla ja sähköinen tehostin.





Radalle ei kuitenkaan ole asiaa ennen kuin vaihdan uudet etupalat. Otin jarrut pois ohjausvarsien asennuksen ajaksi ja kaikista paloista on alkanut pinta irtoamaan. Osassa suoraan rungosta, osassa näkyy railoja aika lähellä runkoa eli kitkapinta itsessään ois alkanut hajoamaan. Tiedä sitten onko tavallista EBC Redstuffeissa kun saavat tarpeeksi lämpöä. Positiivisella puolella turbo tuntuu toimivan kivasti.
« Viimeksi muokattu: 05.05.2018, 22:37:20 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #967 : 06.05.2018, 02:21:39 »
Aika normaalia halvalla valmistetuissa paloissa että liimapinnat pettää. Itsellä Greenstuffeista irtosi pinnat varttimailipäivien jälkeen. Ongelma korostuu jos auto seisoo yhtään ja jarrut pääsevät edes vähän tarraamaan kiinni.
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #968 : 09.05.2018, 23:52:32 »
Onhan noilla nyt taidettu kahden kesän ajot ajaa ja ehkä jonkun 30(?) kierrosta radalla. Pintaa on toki vielä yli puolet jäljellä. Samanlaiset joutui tällä aikataululla ja budjetilla tilaamaan tilalle, eiköhän niillä taasen ainakin sen kaksi kesää pääse.

Aamulla töihin lähtiessä käynnistyi ja sammui melkein heti. Virtojen päällekääntämisen jälkeen pumput pyörivät hetken hyvin ja sen jälkeen huonosti ihan kuin jännite tippuisi. Vaihdoin releet ja testasin onko väliä yrittääkö käyttää vain toista pumppua. V90:llä töihin, töiden jälkeen mittasin sulakerasialta jännitteet ja möngin alle katsomaan painepumppujen liitoksia. Toisen pumpun maajohdon nasta oli aivan ruosteessa ja molempien maapisteessä hapettumaa. Pitäisi vissiin voidella paikkoja joskus, vaikka pumpun liittimet onkin alkuperäiset. Kumma että on toiminut niinkin hyvin tänne asti.

Vaihdoin uuden pumpun ja uusin molempien pumppujen maajohdot, mutta tilannepa ei korjaantunutkaan. Paluulinjaa auki eikä sieltä tule pisaraakaan eli paineensäädin aivan jumissa. Kävin hakemassa töistä "uuden" säätimen ja samalla kampesin uudet etusemisliksit vanteille. Nyt toimii bensapuoli jälleen normaalisti. Renkaiksi hommasin tällä kertaa Nankang NS-2R mediumit.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #969 : 11.05.2018, 23:20:34 »
Töiden jälkeen olikin hieman ohjelmaa jos meinaa huomenna käydä eksymässä Ahvenistolla.
 
Paisari oli hikoillut muutamasta nurkasta, hioin kaikki saumat paljaaksi, hitsasin läpeensä uusiksi ja maalasin. Loppui hikoilu koeajon perusteella. Reaktiotankojen taaemmat helat korvasin Rallyracen suosituksesta Cosworth Sierran heloilla(halvatkin oli :D). Aika kovaa punaista uretaania, muttei ainakaan pitäisi halkeilla kuten vakiokokoisen ja pehmeän violetin. Joutui vaan tekemään lisäholkin helan mukana tulleen kuoren ja vakion pesän väliin, 10mm eroa halkaisijoissa. Korin puolelle jätän vakiokokoiset, jotta on jossain vähän joustoa. Vaihtelee niitä sitten ajastaan, nytkin näkyy toisessa helassa alkavaa halkeamaa.

Etupalat vaihdoin ja poljintuntuma parani huimasti. Mitenköhän pitkään kitkapinnat on jo irvistelleet :-[ Etuhuulta taoin eilen suoremmaksi kaadon jäljiltä. Tänään jatkui sama operaatio, laitoin vähän väriä päälle ja kampesin sen paikalleen. Kyllä se sinne vielä jotensakin istuu, uusi pitäisi tehdä. Semisliksejä alle laittaessa huomasin vasta nyt katsoa, että oikean takarenkaan ja vanteen välissä on aika kasa hiekkaa. Kumi irti vanteelta ja hiekat pois.

Semmonen se hämärässä, etukulmalistat vielä:
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #970 : 12.05.2018, 23:03:33 »
Olikohan tarpeeksi lämmintä Ahvenistolla. Kahvion katolla oleva lämpömittari näytti vain 39 astetta. Kaiteiden välissä pysyi, joku Taunus sen sijaan kuulemma laski aika huolellisesti katolleen.

Ei ollut ongelmia mennessä, radalla tai kotimatkalla. Nesteet pysyi siellä missä pitääkin, jne. Mitä nyt vähän oli tosiaan lämmin ajella. Olisiko tullut vain noin 14 kierrosta ajettua kaikkiaan, mutta saipa jonkinlaisen ensiratailun tehtyä. Kääntyy paljon paremmin ja on helpompi ohjata kuten oli oletuskin. 2-3 kertaa tiputin arviolta rengaspaineita ja koko ajan pito vaan parani. Täytyy kylmällä renkaalla katsoa mikä oli lopullinen tulos. Välitykset ja turbohan ei vieläkään sovellu tuonne ollenkaan

Palat käyttäytyy ihan samalla tavalla kuin aiemmatkin eli vaatii todella lyhyitä ja kovia jarrutuksia. Heti kun niihin saa vähän lämpöä, alkaa yhtään pidemmällä jarrutuksella pito häviämään todella nopeasti, mutta seuraavaan mutkaan mennessä on jo palautunut. Tilanne ei muutaman kierroksen perusteella edes muutu kovin paljoa mihinkään suuntaan. Ei ole vaan niin paljoa luottoa noihin, että uskaltaisi jättää jarrutuksen niin myöhälle kuin pitäisi. Tiedä sitten saisko tilannetta parannettua uritetulla levyllä. Katsottava josko saisi ostettua jotkut muut palat ennen Motoparkkia.

Tuolla jotain videontapaista: https://youtu.be/wg2h_5e1f64

Jos ei jaksa kokonaan katsoa, niin lopussa on lyhyt ohiajo ;) Pitää vissiin tuo Waspcam hylätä jossain vaiheessa, äänessä oleva rätinä tulee siitä kun piirilevyjen välissä pyörii joku pieni hilu irrallaan. Oli pieni ääni jo uutenakin, on vaan koventunut ajan myötä.

Katon poikkisaumakin päätti ilmaantua näkyville aivan hienoisesti. Ei tuntunut edes sormeen ja näkyy vain oikealla tavalla katsomalla. Oisko ollut rata-ajon rasitukset ja korkea lämpötila.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1714
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #971 : 12.05.2018, 23:21:54 »
No, kyllä uritetuilla levyillä saisi "palamiskaasut" poistumaan ihan erimalliin, itse ehkä suosisin porattuja?

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #972 : 14.05.2018, 10:47:13 »
Hyvin vähäisesti näkyy katossa se sauma jos tietystä kulmasta katsoo. Hyvin olet saanut auton parsittua kokoon! :)
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3463
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #973 : 14.05.2018, 18:50:25 »
Et kuitenkaan lähtenyt kokeilemaan yellowstuff-paloja, vai onko noille levyille edes saatavilla? Mulla on 240:iin yellowstuffit odottamassa turbogroove levyillä vakiokokoisina mutta sattuneesta syystä ( :-[) ei ole kokemuksia. Redstuffien kanssa voin olla samaa mieltä minkälaista jarrutustapaa pitää käyttää mitä 70:llä hieman radalla tuli ajeltua.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #974 : 14.05.2018, 20:35:13 »
Kyllä Yellow:ta saa, mutta sitä ei ole Autoracingilla hyllykamana(sieltä saa työpaikan alella). Ja tuntuu olevan erittäin herkät sisäänajolle. Tässä taisi yksistä etupaloista häipyä pito 305mm levyillä jo toisella ~200km/h nopeudesta liki pysähdyksiin tehdyllä jarrutuksella. 142:ssa lasittui kaikki levyt heti ensimmäisellä ratakerralla, vaikka mielestäni ajelin jonkin aikaa ennen kovia jarrutuksia. Punaiset on olleet toiminnallisesti parhaat, mutta eiköhän EBC:tä ole tullut ihan tarpeeksi jo kokeiltua ja voi siirtyä muihin merkkeihin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron