Autodiagnoosi  Carcom Oy

Peten 940 d24tic

  • 5 Vastauksia
  • 2854 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
  • www.vrcf.fi
Peten 940 d24tic
« : 31.10.2013, 23:52:03 »
Laitanpa tästä mun romustaki jotain juttua. Ostin auton suunnilleen vuosi sitte täysin vakiokuntosena. Koskaan ei pitäny volvoon sekaantua, mut nyt niitä on jo kaks

Tähän mennessä tehtyä

Madallettu vähän. Edessä jonku mazdan jouset sopivasti lyhennettynä. Takana katkotut vakiot+hiacen iskarit.
Vanteet 8.5 ja 10x18 artec edition l 215/35 ja 225/40 renkailla.

Moottori d24tic jossa kiinni holset hx35, ite tehty pumppu 12mm kiinanpäällä, 3"putki, 300X600X75 cooleri. Laatikkona ydinlatauksen kestävä m46 ja kytkimenä sre.

Penkissäki käytiin joskus keväällä ennakot perseellään ja vakiocoolerilla. http://www.youtube.com/watch?v=gR95HZLPWVY Tehot oli tuollon 274hv 401nm 3bar paineilla. Hukkiksen puutteesta johtuen paineet turhan korkeet.
Vähä oli toi vakio cooleri pullistellu noilla paineilla


Kuukausi sitte laitoin auton seisontaan ku alko tekeen painetta sen verran jäähdytysjärjestelmään ja vaihdelaatikko hajos. Lähiaikoina nostetaan kone pois, ja tehään pientä pintaremonttia. Osia hommattu jo ehjä koneistettu kansi, 50mm hukkis, vaparin imusarja, toinen pakosarja ja peltinen kannentiiviste. Vaihdelaatikolle pitäs kans tehä jotain ku niitä meni 5 tai 6 tänä kesänä. Etutolpat tulee myös vaihtumaan säädettäviin.

Enskesälle jos nyt tehot sais ainaki samassa pidettyä ::)

Muutama kuva raadosta.









Kuvia klikkaamalla pitäs päästä kansioon missä enempi kuvia

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
  • www.vrcf.fi
Vs: Peten 940 d24tic
« Vastaus #1 : 20.12.2013, 22:33:02 »
Tällekki tapahtunu sen verran, että nyt on kone irti ja purettuna. Kaikki kanget mutkalla, kannessa 2 halkeamaa venttiilien välissä ja muutamasta männästä renkaat poikki. Kannentiivisteessä ei ollu mitään vikaa, eikä ollu peltitiiviste  :o

Nyt oon kahden vaiheilla pistetäänkö paaliin vai kasataanko budjettimoottori. Osia tohon ois nyt sen verran ettei tarvis enään ku männänrenkaat ja kk-laakerit, niin sais jonkulaisen koneen kasattua.

Poissa -nikke-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
    • Kuvia
Vs: Peten 940 d24tic
« Vastaus #2 : 21.12.2013, 11:58:45 »
Tekniikka ei oo oikeen omaan mieleen, mutta tyylikäs ysikantti!  O0
Volvo 760 B6304+M90+G80 '85, Volvo 242 '82 B5234T+GS6-37DZ projekti
Chevrolet Camaro Iroc-Z '88 Projekti, Plymouth Valiant '65 2d 318+904, BMW 330d '01

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
  • www.vrcf.fi
Vs: Peten 940 d24tic
« Vastaus #3 : 04.01.2014, 18:24:30 »
Tää sai purkutuomion, ku nistit pisti lasin sisään ja vei soittimet. Tänään kävin katsomassa 240:ä josta sovittiin kaupat. Tekniikka tulee siihen tästä. Onko tuo 940:n taka-akseli mahdollista sovittaa 240? 940 osat myynnissä tekniikkaa lukuun ottamatta.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Peten 940 d24tic
« Vastaus #4 : 04.01.2014, 18:33:12 »
Ei sovi 940 akseli 240:ppiin koska kiinnitykset ovat aivan erilaiset. On myös vähän leveämpi kuin 240 taka-akseli.

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Peten 940 d24tic
« Vastaus #5 : 04.01.2014, 19:35:40 »
Ilmansuodatin taitaa olla jostain traktorista kotoisin? :juhau: Mitoitus lienee riittävä...
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo