KL-varaosat  Race.fi

volvo b20 k-nokka

  • 14 Vastauksia
  • 12177 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvo 929

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
volvo b20 k-nokka
« : 07.11.2013, 11:59:44 »
Tere. onko k-nokka  riittävän hyvä (kun sattuu itsellä olemaan) jos koneeseen laittaa tupla SU.t  , marteliuksen 4-2-1 pakosarjan,  2,5" putkisto ja venttiilin jouset. paljonko kannesta kannattaisi ottaa pois? onko vinkkejä / kuvia minkälaiseksi olette tehneet imu/pakokanavat?
Volvo 242 vm74   Volvo 745 vm92

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo b20 k-nokka
« Vastaus #1 : 07.11.2013, 12:11:43 »
Hyvä on nokka. Älä kaiva imukanavaa. Kaiva pakokanavaa, aukon mitat 27x39 mm(Vakio 24x35 mm) . Pako-ohjurin kohdalta kaiva se  kukkula pois ja ohjuria saa lyhentää saman verran.

SU:n neuloiksi KD tai KN.

Kannen paksuus n. 85 mm

Virranjakajan ennakkokäyräksi 085 alujakajasta (240 B20).

Kannattaa satsata kärjettömään sytykseen tai hommata vaikkapa MSD:n kipinänvahvistaja.






1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa volvo 929

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo b20 k-nokka
« Vastaus #2 : 07.11.2013, 12:20:41 »
kiitos vastauksista onko tietoa että olisi varmasi K-nokka kun nokassa on kaksi numerosarjaa 1000074 ja MC 25148 ja kytkimestäpäin katsottuna ensimmäisten nostojen välissä selkeä K kirjain kyljessä ei akselin päässä?
Volvo 242 vm74   Volvo 745 vm92

Poissa volvo 929

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo b20 k-nokka
« Vastaus #3 : 07.11.2013, 12:27:22 »
onko kansi vakiona 85mm ja jos ei niin minkä paksuinen? kannateeko imukanavista ottaa kuiten rypylät pois?
Volvo 242 vm74   Volvo 745 vm92

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo b20 k-nokka
« Vastaus #4 : 07.11.2013, 12:40:34 »
Mittaa siitä nokasta nosto eli perusympyrän ja nokan kärjestä perusympyrään erotuksen, pitäisi olla yli 7 mm.

Vakio kannen paksuus n. 88 mm, mutta nämä on jo 40 vuotiaita vehkeitä, niin mihinkään ei voi luottaa.

Imupuolen voi siistiä, vähän lyhentää ohjuria, ja tietysti venttiilityöt pitää tehdä virityskäyttöön soveltuviksi.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa volvo 929

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo b20 k-nokka
« Vastaus #5 : 07.11.2013, 12:48:42 »
kiitos vastauksista
« Viimeksi muokattu: 07.11.2013, 13:17:42 kirjoittanut volvo 929 »
Volvo 242 vm74   Volvo 745 vm92

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 266
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo b20 k-nokka
« Vastaus #6 : 07.11.2013, 14:32:30 »
Vaikkai tuolleen







Imupuolelta vaan vähän kaivettu, sovitettu imusarjaan. Pakoaukko levitetty ylhäältä ja muutenkin suurennettu ja tosiaan se ohjurin kohta pienemmäksi. Venttiileihin lisäviiste olikos se 30 ast, auttaa virtauksiin. K nokassa pitäisi olla stanssi 'K' siellä päädyssä

Poissa Kivinjuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo b20 k-nokka
« Vastaus #7 : 07.11.2013, 15:48:17 »
Kannen vahvuudet. ;)
B20 A  head  3.41"   86.61 mm  --   head gasket  .055 ( 1.4 mm ) unloaded --- .047  ( 1.2 mm ) loaded

B20 B  head  3.39 "  86,11 mm --  head gasket  .031" ( .8 mm ) unloaded --- .028  ( .7 mm )  loaded

B20 E  head  3.34 "  84,84 mm --  head  gasket  .031" ( .8 mm ) unloaded --- .028  ( .7 mm ) loaded

B20 F head   3.42"   86,87 mm  --  head  gasket  .047" ( 1.2 mm ) unloaded  -  .039 ( 1 mm ) loaded

http://www.v-performance.com/articles/volvo_b20_head_identification.html
Nyt XC70 D5 -06,+Esikoisen 850 sedan-95,kuopuksen 850 sedan-95 Joskus ollut 760GLE-86,960stw-95 V70-97,S80 T5-00, 242 R-sport-78, Amazon-70.

Poissa volvo 929

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo b20 k-nokka
« Vastaus #8 : 07.11.2013, 15:52:08 »
itsellä on K kirjain kahden viimisen / ensimmäisen noston välissä päädyssä ei ole mitään
Volvo 242 vm74   Volvo 745 vm92

Poissa Kivinjuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo b20 k-nokka
« Vastaus #9 : 07.11.2013, 16:07:48 »
Ohuimman ja korkeimman kohdan erotus nokka-akselilla pitäisi olla 7,2millimetriä jos kyse on
K tai D nokka-akselista. Työntömitalla kävin juuri tarkastamassa. ;) Molemmat on ruiskun vakio akseleita ja vain kolmen asteen on ero näiden välillä.
Nyt XC70 D5 -06,+Esikoisen 850 sedan-95,kuopuksen 850 sedan-95 Joskus ollut 760GLE-86,960stw-95 V70-97,S80 T5-00, 242 R-sport-78, Amazon-70.

Poissa volvo 929

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo b20 k-nokka
« Vastaus #10 : 07.11.2013, 20:12:07 »
onko volvo b20a vakiona männät yläkuolossa lohonkans tasalla?
Volvo 242 vm74   Volvo 745 vm92

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: volvo b20 k-nokka
« Vastaus #11 : 07.11.2013, 20:28:30 »
onko volvo b20a vakiona männät yläkuolossa lohonkans tasalla?
Muistaakseni jää 0,4 tai 0,5mm alle dekin.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa volvo 929

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo b20 k-nokka
« Vastaus #12 : 08.11.2013, 08:13:25 »
juu kiitoksia vastauksista. Itse vein kannen koneistamolle jossa selvisi että sitä on laskettu joskus n.1mm, käski käydä kattomassa että onko lohkoa koskaan tasohiottu (että tietää paljonko ottaa kannesta pois jos ottaa) ja muisteli että mäntä ylhäällä pitäisi vakiona jäädä lohkon ja männän väliin n.0,8mm. omassa koneessa juuri tunsi sormella pikku pykälän lohkoon kun mäntä oli ylhäällä (melkein tasalla) voikohan olla hiottu ym?
Volvo 242 vm74   Volvo 745 vm92

Poissa volvo 929

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo b20 k-nokka
« Vastaus #13 : 08.11.2013, 09:05:13 »
Mistä mahtaa saada tappikoneeseen tupla tai orginaalia jäykemmät venttiili jouset?
Volvo 242 vm74   Volvo 745 vm92

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo b20 k-nokka
« Vastaus #14 : 08.11.2013, 09:49:19 »
K-nokka menee hyvin vakiojousilla, ns. Gul-märkta. Asennusmitta 39 mm ja 30 kg. Tarkistan tuon vielä.

KG-Trimning on hyvä paikka hankkia osia.

Kannattaa koneistaa lohkotaso alas niin että männät tulee lohkon tasoon.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

RallyBaron  Samppasport