Ateho  Elekma

Volvo 740 vm 88 tekniikan vaihto mahdollista?

  • 16 Vastauksia
  • 5544 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hakkis91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Oliskohan mahdollista saada leima kyseisen tekniikan kanssa  koneena olisi B6254f moottori ja tarkoitus olisi ahtaa kone ?

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 vm 88 tekniikan vaihto mahdollista?
« Vastaus #1 : 09.12.2013, 16:17:23 »
Kyllä jos 740 ei ole vähäpäästöinen. Dynolappu vaan 224hv tehoista + normi jarru/ alusta muutokset ja leimalle. +50hv turbolla ei kuulosta edes mitenkään liian pieneltä.
Löytyy juttua varmasti täältä jo valmiiksi, vaikkapa tästä:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29427.0
« Viimeksi muokattu: 09.12.2013, 16:19:24 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa hakkis91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 vm 88 tekniikan vaihto mahdollista?
« Vastaus #2 : 09.12.2013, 16:57:50 »
Okeii tartteeko noista alusta/jarru  jutuista jonkun vastaavuus todistuksen ? onkohan vapari 740 ja turbon alustassa suuria eroja ? ja moottorin vaihdostahan vissiin tarveis olla jokin vertailu kohde vai ?

Poissa hakkis91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 vm 88 tekniikan vaihto mahdollista?
« Vastaus #3 : 10.12.2013, 21:43:40 »
 onko tuo B6254f  moottori hyvä turbo käyttöön ? tähän vois laittaa jos tietoa näistä volvon koneista et mitkä olisi varteenotettavia vaihtoehtoja turbo koneeksi?

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 vm 88 tekniikan vaihto mahdollista?
« Vastaus #4 : 14.12.2013, 14:51:18 »
Jokainen kone on varmaanki jollain tavalla hyvä turbokäyttöö.Kerro jotain tehotavotetta ni jotku osaa auttaa paremmin ;)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 740 vm 88 tekniikan vaihto mahdollista?
« Vastaus #5 : 14.12.2013, 20:36:14 »
Muutososat turbon alustalle maksaa parisen sataa korkeintaan, jotenka tee ihan huoleti se kone ja tekniikkapaketti valmiiksi niin ykllä sen etuvakaajan ja etujarrusetin sitten kaivaa jostakin.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa hakkis91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 vm 88 tekniikan vaihto mahdollista?
« Vastaus #6 : 18.12.2013, 06:23:34 »
Okeii no aika pienellä muutoksella pääsee alustan suhteen   8) no siis teho haarukka olisi siinä 300-500 hp välillä ??

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: Volvo 740 vm 88 tekniikan vaihto mahdollista?
« Vastaus #7 : 18.12.2013, 06:28:21 »
itelle sanottiin ainakin tuosta mootorin vaihdosta kun meniasin laittaa B5254S mootorin ei vähäpäästöiseen 740 koriin että kannataa laittaa sitten se katalysaatori, siihen ei olis tarvinnu hakea edes erikseen mitään lupaa, lista vaan vaihdetuista osista ja muutoskatsastus. ilmesesti ilman katalysaatoria olis täytynyt hakea erkiseen jotain lupia mootorin vaihtoon. vio olla että ymmärsin väärinkin inssin puheet.
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 vm 88 tekniikan vaihto mahdollista?
« Vastaus #8 : 18.12.2013, 06:34:46 »
Saman olen kuullut. Ja riittää pelkät katin kuoret.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa hakkis91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 vm 88 tekniikan vaihto mahdollista?
« Vastaus #9 : 18.12.2013, 17:45:53 »
mutta sit kun on turbo kyljessä niin  homma on varmastikkin eri ? ;D onko tietoa että mitä koneen alakerta kestää tehoissa?? ::)

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: Volvo 740 vm 88 tekniikan vaihto mahdollista?
« Vastaus #10 : 19.12.2013, 05:58:29 »
sellainen muistikuva olisi että olisin lukenut täältä että alakerta kestäisi tuossa vapari kuutosessa jonkun 400hv eikä ilmeisesti noilla lukemilla ole pelkoa että kampura pettäis vaan syliknteriputket halkee kun alkaa liikaa ahtamaan, joku paremmin asiasta perillä oleva varmaan kertoo jos muistikuvani ovat ihan väärässä. mutta kampura näissä kaiketi on mallia tako.

edit http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=27141.0;wap2 tässä jotain tietoa B6254 mootorin virityspotentiaalista
« Viimeksi muokattu: 19.12.2013, 06:01:31 kirjoittanut -JaniR- »
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Volvo 740 vm 88 tekniikan vaihto mahdollista?
« Vastaus #11 : 19.12.2013, 07:28:40 »
Niin toi B5254S on 83mm porauksella vissiinki? Ni sylinteriseinämät ei kovin paljon painetta kestä. Kun taas 2.3l, 2.0l 5cyl ja 2.5l 6cyl ja 1.9l 4 cyl on 81mm porauksella ni ne kestää paremmin. Näin oon ymmärtäny..
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa hakkis91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 vm 88 tekniikan vaihto mahdollista?
« Vastaus #12 : 20.12.2013, 06:38:42 »
juu no hyvä tietää :D pitäs nyt valita vaan minkä tekniikan sinne oikeen tekisi:D

Poissa hakkis91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 vm 88 tekniikan vaihto mahdollista?
« Vastaus #13 : 20.12.2013, 18:50:57 »
joo nyt kun oon tutkaillut asiaa niin oon ruvennut kallistua tuohon volvon t5 koneeseen :D

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Volvo 740 vm 88 tekniikan vaihto mahdollista?
« Vastaus #14 : 23.12.2013, 19:06:48 »
Se nyt on lähinnä makuasia ja kustannuskysymys minkä moottorin sinne laittaa.

4 pyttysessä on pieni iskutilavuus ja pieni polttoainekulutus, ja suuttimia, sytkäpuolia, tulppia, kankia, laakereita menee 4kpl kutakin.

5 pyttysessä kivemmat soundit, ja yksi kutakin osaa enemmän, samaten painoa.

6 koneessa sitten toisten mielestä taas kivemmat soundit, ja taas yksi kutakin osaa enemmän, painoa siten lisää, mutta toisaalta kuutioita ja polttoainekulutustakin. Isolla ahtimella tästa saa tottakai enemmän ruutia.

Tehoahan esim. 81mm porauksella olevista saa ihan tarpeeksi, "T4" koneestakin revitty varmaan lähemmäs 1000hv, T5 koneesta jo yli 1200hv ja T6 koneesta saa kanssa varmaan tarpeeksi.

Alukoneitahan on tosiaan 2 eri porauksella, 81mm ja 83mm, jos nyt puhutaan 1991-2006 välissä ainakin. Vaparikoneet ovat yleensä 83mm porauksella ja esim. 960/S/v90 B6304 koneesta hajoaa pytyt reilu 400hv, eli about 65-70hv/pytty, kanget kestävät samanverran. 81mm porauksella olevissa taas kestää pytyt hyvin, kanget samaten ongelma, kun ovat heikkoa kamaa.

Siitä valkkaamaan oman budjetin mukaan. :)

Kaikki on mahdollista kun tekijä on oikea.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron