Elekma  Autoracing

B5244S2 140hv vs B5244S 170hv moottorien erot

  • 44 Vastauksia
  • 47024 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2126
    • Instagram kuvat
Vs: B5244S2 140hv vs B5244S 170hv moottorien erot
« Vastaus #15 : 13.09.2011, 18:40:42 »
Mitähän mahtaa automaattilaatikko tossa 140hp versiossa sanoa tuosta 170hp päivityksestä? Vai onko sama laatikko molemmissa ja siten toki kestää.. ?

Poissa Niksu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
Vs: B5244S2 140hv vs B5244S 170hv moottorien erot
« Vastaus #16 : 13.09.2011, 18:43:51 »
Mitähän mahtaa automaattilaatikko tossa 140hp versiossa sanoa tuosta 170hp päivityksestä? Vai onko sama laatikko molemmissa ja siten toki kestää.. ?

Tuskinpa sanoo mitään, tehoerokin kun on softalla tehty ja sama laattikkohan noissa on?
Seat Leon Cupra 290 -19

Poissa dera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: B5244S2 140hv vs B5244S 170hv moottorien erot
« Vastaus #17 : 26.09.2011, 00:38:46 »
40Nm väännönkasvu on höpön pöpöä.

ko. moottoreissa ainoa ero on siinä, että 140hp mallin kaasuläppä ei aukea 100% yli 3500rpm. Vääntö kasvaa n. 10Nm, ja tosiaan tuntuva ero tulee sinne 3500rpm paremmalle puolelle.

Toisen auton eculla auto ei lähde käymään käynnistykseneston takia, ja Volvon testerillä tuota toisen auton ecua ei saa naitettua uuteen autoon.

Järkevin vaihtoehto on orkkisecun softaus. Jos autosi on vm. 1999-2002, softa maksaa meillä (www.debil.fi, mainitse landiatarjous varatessasi) 395EUR, 2002-> uudemmalla Denson eculla softaukseen tarvittava työkalu löytyy järkevimmin BSR:ltä.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2126
    • Instagram kuvat
Vs: B5244S2 140hv vs B5244S 170hv moottorien erot
« Vastaus #18 : 26.09.2011, 10:03:06 »
40Nm väännönkasvu on höpön pöpöä.

ko. moottoreissa ainoa ero on siinä, että 140hp mallin kaasuläppä ei aukea 100% yli 3500rpm. Vääntö kasvaa n. 10Nm, ja tosiaan tuntuva ero tulee sinne 3500rpm paremmalle puolelle.

Toisen auton eculla auto ei lähde käymään käynnistykseneston takia, ja Volvon testerillä tuota toisen auton ecua ei saa naitettua uuteen autoon.

Järkevin vaihtoehto on orkkisecun softaus. Jos autosi on vm. 1999-2002, softa maksaa meillä (www.debil.fi, mainitse landiatarjous varatessasi) 395EUR, 2002-> uudemmalla Denson eculla softaukseen tarvittava työkalu löytyy järkevimmin BSR:ltä.

Auto on 2001, joten homma selvä. Pidetään mielessä kun nälkä kasvaa :D

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Vs: B5244S2 140hv vs B5244S 170hv moottorien erot
« Vastaus #19 : 26.03.2012, 13:55:57 »
No enpähän muistanut että tuossa on käynnistyksenesto. Edelliset autot olleet sen verran vanhoja ettei niissä oo ollut oikein mitään hienouksia :D

No täytyy miettiä tuota lastua. putkistonkin teen tuossa kun ilmat lämpiää, alustakin huutaa Heicon tai H&R:n osaa, jotain pientä muutosta olisi kiva saada tuohon koriinkin.. huoh.. :)

Eikö näissä vehkeissä käynnistyksen esto ole koodattu CEMiin eikä ECUun?? Muistaakseni vidalta löytyi ohje että voidaan käyttää myös käytettyä ECUa, kun taisi olla jutun aiheena että turhaan vaihdeltu uusia ECUja...
Tosin voi tietenkin olla että vaatii autokohtaisen ohjelmanlatauksen toimiakseen??

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: B5244S2 140hv vs B5244S 170hv moottorien erot
« Vastaus #20 : 26.03.2012, 22:40:23 »
Eikö näissä vehkeissä käynnistyksen esto ole koodattu CEMiin eikä ECUun?? Muistaakseni vidalta löytyi ohje että voidaan käyttää myös käytettyä ECUa, kun taisi olla jutun aiheena että turhaan vaihdeltu uusia ECUja...
Tosin voi tietenkin olla että vaatii autokohtaisen ohjelmanlatauksen toimiakseen??

Ajoneston koodit on sekä moottorinohjausyksikössä (ECM), että CEM:ssä,  CEM:n ja ECM:n koodien täytyy täsmätä tietyllä tapaa, että käynnistys hyväksytään.

Käytettyä moottoriohjainlaitetta ei saa volvon laitteilla softattua toiseen autoon, joissain volvon moottoriohjauksessa oli mahdollista softan avulla poistaa moottoriohjainlaite autosta ja sen jälkeen sen pystyy asentamaan toiseen autoon, mutta ilman sitä poisto softaa se ei onnistu  (muistaakseni tämä oli jossain diesel mallissa, nyt ei ihan tarkkaan muisti riitä mulla).


(Itseasiassa tässä onkin pieni pätkä tuolta vidalta
"Moottorinohjausyksikössä (ECM) on autokohtainen koodi elektroniselle käynnistyksenestimelle (immobilizer). Keskusohjausyksikkö (CEM) tarkastaa koodin moottorin käynnistyksen yhteydessä. Jos keskusohjausyksikkö (CEM) havaitsee virheellisen käynnistyksenestimen koodin, moottorin ei sallita käynnistyä. Tämän vuoksi moottorinohjausyksikköä (ECM) ei voi siirtää autosta toiseen.")

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Vs: B5244S2 140hv vs B5244S 170hv moottorien erot
« Vastaus #21 : 27.03.2012, 01:07:02 »
Otsikko   ECM:n käyttäminen uudelleen, P1 ja P2   Tila   Released
Viitenro   SE7871.7.0 fi-FI   Julkaisu päivämäärä   2010-12-06
Julkaisut     -     Julkaisupäivä   2010-12-06
Yhteistyökumppani   3 SE 0062 Volvo Personbilar Sverige AB   Viite   
Toim. alue  2850
Toim. kuv.  combined control system
 
Liite   
Autotyyppi   
Tyyppi   Moott.   Moott. kuv.   Myynti   Kori   Vaihde   Ohjaus   Vuosimalli   Tehdas   Alustanumeroalue   Valm.viikkoalue
184                     1999-9999   21   0000580-9999999   199815-999999
275                     2003-9999   21   0000690-9999999   200232-999999
285                     2000-9999   21   0000257-9999999   199943-999999
285                     2001-9999   22   0028000-9999999   200020-999999
295                     2001-9999   21   0000160-9999999   200005-999999
384                     2001-9999   22   0000148-9999999   200032-999999
533                     2007-9999   22   0000001-9999999   200637-999999
542                     2006-9999   38   0000001-9999999   200540-999999
544                     2004-9999   22   0000001-9999999   200338-999999
545                     2004-9999   22   0000001-9999999   200338-999999
CSC      Asiakkaan vikaoirekoodi   
Koodi   Nimitys
2V   Tiedot asentajalle/Ohjelmisto/Auton tiedonsiirto/Ei takuukäyttöön
Vikakoodi   Vikakoodit   
Teksti
* MOOTTORITYYPIN RAJOITUS:
* Tämä TJ EI sovellu autoille, joissa on GGDS-diagnostiikkaprotokolla.

* Mallissa XC90 EI ole mahdollista vaihtaa ECM:ää moottorityypin mukaan:
* B8444S, moottorikoodi 85
* B6324S, moottorikoodi 98

* Mallissa C30/C70/S40/V50 EI ole mahdollista vaihtaa ECM:ää moottorityypin mukaan:
*D5204T, moottorikoodi 50
* D5204T5, moottorikoodi 58
* D4162T, moottorikoodi 84

 SELOSTUS: Nyt on mahdollista käyttää ohjelmoitu ECM (moottorinohjausyksikkö) uudelleen. Tämä oli aiemmin mahdotonta johtuen auton ainutlaatuisista toiminnanestokoodeista. Tästä ominaisuudesta on useita hyötyjä:

 - Ajan säästö. ECM voidaan vaihtaa vianetsinnän aikana ilman, että se on tämän jälkeen käyttökelvoton.
jos ECM ei ollut perussyy, hävitä vain toiminnanestokoodit. Korjaamoilla voi nyt olla ECM-yksiköitä
varastossa vianetsintää varten.

 - Ei uusintakorjauksia. Koska nyt on mahdollista vaihtaa epäilty viallinen ECM ehjään hyvin
tunnetuista samanlaisista autoista. Jos vika seuraa ECM:ää, eikä autoa, tapaus on selvä ja korjattu oikein ensimmäisellä
kerralla.
- Rajoittaa virheettömien, hylättyjen moottorinohjausyksiköiden (ECM) määrää markkinoilta TMA-virrassa.
- Asiakastyytyväisyys. Ohjelmoimattomat moottorinohjausyksiköt (EMC) aiheuttavat pidentyneen korjausajan.
- Pienentää takuukustannuksia. Moottorinohjausyksikköä (ECM) ei vaihdeta tarpeettomasti.

 TUOTANTOMUUTOS: Tämä ominaisuus otettiin käyttöön vuonna 2004 ja sitä voidaan käyttää
kaikissa otsikkokentän mukaisissa autoissa.

 MATERIAALIN PALAUTUS: Ei sovellettavissa.

 TEKNINEN RAPORTTI: Tämän ongelman esiintyessä lähetä SR-raportti, joka sisältää VIDA-lokin. Jos ECM havaitaan vialliseksi, esitä ajoneuvoraportti.

 HUOLTO: HUOM! Ajonestokoodit voidaan hävittää vain VIDA-järjestelmällä samassa autossa, johon ECM
ohjelmoitiin. Hävittäminen, noudata seuraavia kohtia:
- Kytke auto VIDA-järjestelmään ja valitse ohjelmistonhallinta.
- Tilaa ohjelmistotuote, osanro 8691406 P2-autoihin
- Tilaa ohjelmistotuote, osanro 8691430 P1-autoihin
- Kun ohjelmisto on saatavissa, lataa se autoon.
ECM on nyt "koskematon" ja se voidaan vaihtaa toiseen autoon tai käyttää myöhemmin.

 HUOM! Joskus auto voi käynnistyä, vaikka "hävittämisohjelmisto" on ladattu. Tämä ei tarkoita virhettä ja ECM voidaan edelleen ladata uudelleen toiseen autoon.

 VSTG-TOIMENPIDENUMERO: 36004-2.

Löytyi jotain tietoa noista ECM koodauksista... Ja juu oikeassahan olit sen koodintarkistuksen kanssa...  ;D
« Viimeksi muokattu: 27.03.2012, 01:16:08 kirjoittanut jussin78 »

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2130
  • Tampere - Pori
Vs: B5244S2 140hv vs B5244S 170hv moottorien erot
« Vastaus #22 : 11.04.2012, 10:46:46 »

Järkevin vaihtoehto on orkkisecun softaus. Jos autosi on vm. 1999-2002, softa maksaa meillä (www.debil.fi, mainitse landiatarjous varatessasi) 395EUR, 2002-> uudemmalla Denson eculla softaukseen tarvittava työkalu löytyy järkevimmin BSR:ltä.

2002 ja uudemmat pystyy myös meillä tekemään obd-portin kautta!
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Antsa90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: B5244S2 140hv vs B5244S 170hv moottorien erot
« Vastaus #23 : 11.05.2012, 18:18:43 »
Itse tilasin ensi keskiviikoks ajan It´s fun:ilta. Voin kertoa kokemuksia, miten auto muuttui. Varsinaista todistusta auton tehomuutoksesta en kuitenkaan voi luvata, kun ei tullut puheeksi auton dynottaminen.
S60 -01

Poissa Antsa90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: B5244S2 140hv vs B5244S 170hv moottorien erot
« Vastaus #24 : 11.05.2012, 18:19:52 »
Itse tilasin ensi keskiviikoks ajan It´s fun:ilta. Voin kertoa kokemuksia, miten auto muuttui. Varsinaista todistusta auton tehomuutoksesta en kuitenkaan voi luvata, kun ei tullut puheeksi auton dynottaminen.

Ja auto on siis 2,4  140hp
S60 -01

Poissa Niksu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
Vs: B5244S2 140hv vs B5244S 170hv moottorien erot
« Vastaus #25 : 13.05.2012, 13:01:44 »
Itse tilasin ensi keskiviikoks ajan It´s fun:ilta. Voin kertoa kokemuksia, miten auto muuttui. Varsinaista todistusta auton tehomuutoksesta en kuitenkaan voi luvata, kun ei tullut puheeksi auton dynottaminen.

Kyllähän sinne ainakin pitäisi saada se ~170 kaakkia, tosin voivat tulla aika ylärekisteriin. :)

Ota vaikka 80-120 km/h ajat ennen ja jälkeen lastutuksen, jos mahdollista. Sais vähän osviittaa miten tuo tehomuutos näkyy yhdessä autossa.
Seat Leon Cupra 290 -19

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: B5244S2 140hv vs B5244S 170hv moottorien erot
« Vastaus #26 : 13.05.2012, 14:09:43 »
Kokeile tuota kiihdytystä isollavaihteella ja pienellä vaihteella. Isolla vaihteella kiihdytykseen tuksin tulee mitään eroa, mutta mielenkiinnosta.

Poissa Antsa90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: B5244S2 140hv vs B5244S 170hv moottorien erot
« Vastaus #27 : 13.05.2012, 19:59:37 »
Oikea käsi on tällä hetkellä kyynerpäähän asti paketissa, mutta yritän saada ajat ylös. ;D
S60 -01

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: B5244S2 140hv vs B5244S 170hv moottorien erot
« Vastaus #28 : 14.05.2012, 09:16:02 »
Ei tarvii vaihtaa, vaan kolmosella ja vitosella noi ajat 8)

Poissa volvo v70 legend

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi xc60 vm2010 ja s80 vm2008
Vs: B5244S2 140hv vs B5244S 170hv moottorien erot
« Vastaus #29 : 14.05.2012, 19:06:51 »
Mielenkiinnolla odottelen tuloksia miten vaikutti tuo ohjelmointi. Onko sinulla minkä mallinen Volvo? Itselläni v70 ja olen myös miettinyt tuota ohjelmointia. :)

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo