Kulkukoira  Proturbo

eekoneen nokipuimuri - V70 TDI A '99 *värinäpohdinta jatkuu*

  • 50 Vastauksia
  • 14261 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Kyllä siellä VINissä X lymyää strategisella paikalla... Tuo on kyllä yllättävää että EGR vaikuttaa noinkin. Niin no, pakokaasu on lämmintä...

Ok. Siltähän tuo vähän vaikuttikin että täytyy vähän tehdä tilaa vaikka joustava jatkovarsi oliskin, ettei vahingossakaan väännä hylsy vinossa. Ei ole tosin edes semmosta joustavaa vartta, siksipä juuri jätin toiseen kertaan. Kohta on, varmasti löytyy muutakin käyttöä...
No mistäs mä mitään tiedän kun mä kokeilin tulpata oikeen, ja valo sytty.

Tarkkana vaan niin onnistuu, jos ei tulppa oo ihan juntturassa.

Poissa eekone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • "Hippi-Eero"
No mistäs mä mitään tiedän kun mä kokeilin tulpata oikeen, ja valo sytty.

Tarkkana vaan niin onnistuu, jos ei tulppa oo ihan juntturassa.

Ei sitten olisi mahdollista, että -99 voisi olla päässyt tehtaalta myös MSA 15.7:lla tuotannon alkupäässä? Nojuu, ehkäpä tarpeetonta arvuuttelua. Kaivan ECUn kolostaan jossain vaiheessa joka tapauksessa, sittenpä selviää.

Ne muutkin tulpat oli melkosen kireällä, otan varman päälle.
V40 2.0T A Classic '03 "Pieno"

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Ei sitten olisi mahdollista, että -99 voisi olla päässyt tehtaalta myös MSA 15.7:lla tuotannon alkupäässä? Nojuu, ehkäpä tarpeetonta arvuuttelua. Kaivan ECUn kolostaan jossain vaiheessa joka tapauksessa, sittenpä selviää.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9106.0

Onko ilmamäärä- vai ilmamassamittari? Siitähän tuo selviää ihan konetilaan vilkaisemalla?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa eekone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • "Hippi-Eero"
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9106.0

Onko ilmamäärä- vai ilmamassamittari? Siitähän tuo selviää ihan konetilaan vilkaisemalla?

Juma. Pidin itsestäänselvyytenä että tässä on MSA 15.8, joten on tyystin jäänyt tämä huomaamatta. Eikös tämä ole... Eh... :o

V40 2.0T A Classic '03 "Pieno"

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Kunnolla crc:tä tms. monena päivänä ennen tulppien irroitusta, auttaa kovasti.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Juma. Pidin itsestäänselvyytenä että tässä on MSA 15.8, joten on tyystin jäänyt tämä huomaamatta. Eikös tämä ole... Eh... :o

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Niin tuota. Tuossa 15.8. Joten kyllä sulla on vielä 15.7.

Poissa eekone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • "Hippi-Eero"
VOL-FCR ja VAG-KKL piuha. Uusimmalla VOL-FCR:n versiolla saa livedataakin pihalle. Maksaa parin vikakoodinluvun verran...

 *taavih->
V40 2.0T A Classic '03 "Pieno"

Poissa eekone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • "Hippi-Eero"
Hain auton Kantaselta just. Oli pumpun ajoitus myöhäisellä. Tuli muuten alavääntöä, ja kaasuun vastaa ihan ei tavalla. :) Värinä tyhmäkäynnillä ei poistunut, mutta on se inhimillisemmällä tasolla. Ylimääräisen tuntuiset värinät alle 2000 rpm alueelta poistuivat kylläkin nyt kokonaan. Ei kuulemma välttämättä kannata lähteä mihinkään isoihin operaatioihin tuon takia, on näillä kilometreillä jo laskettavissa ihan normaaliksi.

Mikä parasta, kehui nokipuimuria oikein hyväksi yksilöksi kilometreihin ja ikään nähden...  :pomo:

Vielä kun saisi varmuuden tohon jäähdytysnesteen tyyppiin niin ois bueno. :-[ Ehkä pitäs vaan luottaa intuitioon (ja hajuaistiin) ja kaataa vihreetä sinne.
V40 2.0T A Classic '03 "Pieno"

Poissa nigrton

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Mulla oli itellä kans vähä sama ongelma tuon jäähdytysnesteen värin selvityksessä. Sattu kuitenki olemaan tämmönen http://www.motonet.fi/fi/tuote/481905/Pakkasnestemittari-Action käden ulottuvilla. Tuohon ku otti vähän nestettä niin näki heti että vihreetähän se on.

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Niin, ja saahan tuolta vaikka sopivalla tikulla (esim. nippusidettä voisin kuvitella käyttäväni) napattua tipan puhtaalle paperille, siitähän sen värin erottanee.

Poissa eekone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • "Hippi-Eero"
Mulla oli itellä kans vähä sama ongelma tuon jäähdytysnesteen värin selvityksessä. Sattu kuitenki olemaan tämmönen http://www.motonet.fi/fi/tuote/481905/Pakkasnestemittari-Action käden ulottuvilla. Tuohon ku otti vähän nestettä niin näki heti että vihreetähän se on.

Ei hitto. Onkohan mulla muuten joku ton tyyppinen vekotin jossain... 245:ssa aikanaan pidin kaikenlaista rojua matkassa, mutta edelliseen (Primeraan, hyi) kun ei oikeen mitään mahtunut järkevästi mukaan niin suurin osa harvemmin tarvituista on ripoteltu Mikkeliin, treenikämpälle, kellarivarastoon ja työhuoneen kaappiin. ::)

Kiitti vinkeistä, eipä taas tuokaan tullut mieleen että saahan sieltä näytteen noukittua.  :facepalm: Kyllä näkee aivotoiminnasta että kohta on 30 lasissa ja elämä ehtoopuolella. :D
V40 2.0T A Classic '03 "Pieno"

Poissa eekone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • "Hippi-Eero"
Vs: eekoneen nokipuimuri - V70 TDI A '99 *kylmä ja kylmän syy*
« Vastaus #41 : 24.01.2014, 18:26:26 »
Noni, perkules, selvisipä miksi aamut on olleet kylmiä ja kolisevia vielä kilometrien päässä kotoa... Kokeilin töistä lähtiessä lohkolämmitintä, ja se oli jääkylmä 2 h piuhassa olon jälkeen. *ttu. No, tulipahan hyvä syy nopeuttaa jäähdytysnesteen ja termarin vaihdon ajankohtaa. ::)
V40 2.0T A Classic '03 "Pieno"

Poissa eekone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • "Hippi-Eero"
Vs: eekoneen nokipuimuri - V70 TDI A '99 *kylmä ja kylmän syy*
« Vastaus #42 : 26.01.2014, 16:38:31 »
En kestänyt enää, oli pakko käydä suihkussa:



Ensimmäistä kertaa näin auton puhtaana. Maalipinta ja pellit muutenkin on paremmassa kunnossa kuin odotin! 8) Kolme virhettä löysin pikaisella kierroksella auton ympäri:

1. Konepellin etureunassa kiveniskemä joka ruostunut.
2. Vasemmassa etulokarissa on lommo. Ei ruostunut, mutta pintamaalia hieman kadonnut.
3. Takaluukussa kahvan vieressä pieni ruskea piste.

Voi harmi kun tuli ostettua tuontiauto. ;D

On muuten käynti pehmentynyt huomattavasti pakkasen hellittäessä. Eikä käynyt noin pehmeästi plussakeleilläkään silloin kun auton ostin... Se pumpun säätö, ei sen merkitystä näissä turhaan korosteta.

Jack ei viihtynyt Primerassa. Nyt kun on taas Volvo, se pääsi takaisin paikalleen:

« Viimeksi muokattu: 26.01.2014, 16:41:05 kirjoittanut eekone »
V40 2.0T A Classic '03 "Pieno"

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: eekoneen nokipuimuri - V70 TDI A '99 *kylmä ja kylmän syy*
« Vastaus #43 : 26.01.2014, 19:28:03 »
Ne takaluukun ruostekukkasethan tuli jo auton mukana, kun se oli uusi. :2funny: :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa eekone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • "Hippi-Eero"
Vs: eekoneen nokipuimuri - V70 TDI A '99 *kylmä ja kylmän syy*
« Vastaus #44 : 26.01.2014, 19:58:05 »
Kuuluu varustukseen? ;D
V40 2.0T A Classic '03 "Pieno"

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo