KL-varaosat  Race.fi

Lukkopulteista juttua

  • 49 Vastauksia
  • 33101 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12503
Vs: Lukkopulteista juttua
« Vastaus #30 : 25.11.2011, 07:49:48 »
Yhdestä xc60:stä oli joku ampunu pyssyllä pultit kiinni ja hampaat oli halkeillu. Ei juurikaan voimaa tarvinnu niin lohkes irti ja piti lähettää sinisen tiskille lukkopulttien irroitukseen. Sininen tekee sen muuten hitsaamalla mutterin siihen päähän ;).
Volvonkin käyttämiä irtokartiolla olevia pultteja ei saisi ampua kiinni pyssyllä oli lukkopultti tai ei  :nohnoh. Itsellä on 3 vuotta ollu huonon näköinen lukkopultin avain autossa ja vielä on kestänyt oikealla käytöllä. Pultit kiinnitetään aina momenttiavaimella ja avataan vain pyssyllä :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkopulteista juttua
« Vastaus #31 : 25.11.2011, 08:03:54 »
Noh, minä laitan pulttipyssyllä kaikki aina kiinni. ::) Mutta en todellakaan kireälle. ;)
Ykkösteholla ja hyvin kevyesti. Tämän jälkeen momenttiavain (ei lukkopulteille, ne jää siihen mihin menee tuolla pyssyllä) ja esim 120Nm kiristettäessä, saa kääntää vielä melkein 45 astetta ennenkuin naksahtaa. :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Lukkopulteista juttua
« Vastaus #32 : 25.11.2011, 08:18:25 »
Näinhän en siis loppuviimein tehnyt vaan ammattitaitoisen rengasliikkeen kautta tilattiin vanteisiin sopivat kapeat pultit. Pyöränpultti puolella tuo 12x1.75  kierre on aika rajoittava tekijä, 1.25 ja 1.50 nousulla löytyis erikoispultteja vaikka kuinka..

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Näissä pulteissa paksuin kohta on 20mm.

Vetäse sitten kuparitahna lieriö osiin, muuten jämähtää kiinni ja kovasti.

Kaverilla on tuollaiset pultit vanteissaan ja meinaa jumia kiinni ja huolella.
Kuparitahna hieman auttaa.
Noikun vielä menee kokonaan vanteen sisään.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa marko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
  • Volvo XC60 D4 2014
Vs: Lukkopulteista juttua
« Vastaus #33 : 06.12.2011, 00:09:57 »
Ja jos minulta kysytään, ei lukkopulteille ole tarvettä ellei autossa ole jotkut erittäin kalliit erikoisvanteet. Normi merkkikohtaiset vanteet on jo niin yleisiä että ei kiinnosta rosvoja

Rengasliikkeen mielipide näistä lukitusvempeleistä oli, että pidä vakuutukset kunnossa. Siinä sivussa katsellessa niin ne lukitusmutterit kauan vastustelleet, kun kaikista renkaista oli lukitusmutterit vaihdettu normaaleihin muttereihin. Mutta kaipa ne pitävät mielen rauhassa, kun on siinä luulossa, että niillä olisi jotakin merkitystä, jos varas todella haluaa vanteet mukaansa.
Volvo XC60 D4 2014
Entiset Volvot:
Volvo S80 D5 2010, Volvo S60 2.5T 2005,Volvo S40 2.4 2004, Volvo S40 1.8i 1998, Volvo 242L 2.0 1975

Poissa KalleKyy

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
Vs: Lukkopulteista juttua
« Vastaus #34 : 06.12.2011, 00:47:09 »
Toi upotettu kanta on ehdottomasti parempi, tai siis vaikeampi avata ilman oikeaa työkalua. Noi ulkopuoliset nyt aukaisee jo pikkasen kekseliäänpi mopopoikakin. Niillä ei estetä kuin harrastuksen aloittajaa tai sit piripäätä pöllimästä vanteita...

Meidän kohdalle sattui varmaan jälkimmäinen, kun -07 yrittivät varastaa 940:stä Bilteman vanteita :idiot2:
Yritykseksi kuitenkin jäi, kun pyörissä oli niin ikään Bilteman lukkomutterit ;D Olivat murtautuneet autoon sisälle ja ottaneet takakontista kaiken irti lähtevän sekä ristikkoavaimen, jolla muut paitsi lukkomutterit oli löysätty.
Varastivat muuten niiden lukkomuttereiden avaimenkin :2funny:
-13 V70 D5 AWD Aut. (-07 V70 2.5T AWD Aut.)
Ex: -91 940 GL 2.3 M47 / -88 740 GL 2.3 Aut. / -96 850 TDI Aut. / -02 S60 D5 Aut. "Facelift" / -98 S70 2.4 10V Man. / -04 S40 2.4i Aut.

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
Vs: Lukkopulteista juttua
« Vastaus #35 : 06.12.2011, 01:00:59 »
Ite olen bilteman lukkomuttereita avannut 19mm hylsylläkin, ei niitä ihan loppuun asti ole suunniteltu. Tosin sellainen sarja omassakin on mutta sen takia että on tummat vanteetki ja se lukkomutterisarja maksaa sen jonkun 5e ja tulee 4 lukkomutteria ja 16 normia. Ja ovat mustat.
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa KalleKyy

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
Vs: Lukkopulteista juttua
« Vastaus #36 : 06.12.2011, 01:12:33 »
Ite olen bilteman lukkomuttereita avannut 19mm hylsylläkin, ei niitä ihan loppuun asti ole suunniteltu. Tosin sellainen sarja omassakin on mutta sen takia että on tummat vanteetki ja se lukkomutterisarja maksaa sen jonkun 5e ja tulee 4 lukkomutteria ja 16 normia. Ja ovat mustat.

Huomasin kanssa, että eihän ne ihan huippulaatua ole, mutta täyttivät tehtävänsä ja nykyään käytössä on hiukan paremmat lukkomutterit.
Sitäpaitsi eihän niille pitänyt olla mitään käyttöä bilteman vanteissa, mutta niin vain kävi, että ilman niitä olisi volvo rojautettu mahalleen ilman pyöriä ja tunkattu ties mistä vahinkoa aiheuttaen.
Joten jatkossakin käytetään hyvillä mielin halpoja lukkoja varsinkin, kun ei ne koskaan ole kiinni jämähtäneet, kun momenttiavaimella pyörät aina tulee kiinnitettyä.

Jälkeenpäin koko juttu lähinnä nauratti, yrittää nyt varastaa bilteman vanteita ja vielä epäonnistua siinä, vaikka oikean työkalunkin olivat tietämättään vieneet ;D

edit, Niin ja niitä bilteman muttereita ei taida kovin monenlaisella avaimella olla. Sen varastetun avaimen tilalle ostettiin nimittäin uusi sarja muttereita ajatuksena ottaa vanhat pois vaikka hitsaamalla tms, mutta uuden sarjan avain sopikin vanhoihin suoraan. Niihin meidän muttereihin ei 19mm hylsy ihan käynyt, mutta lähellä oli.
« Viimeksi muokattu: 06.12.2011, 01:16:15 kirjoittanut KalleKyy »
-13 V70 D5 AWD Aut. (-07 V70 2.5T AWD Aut.)
Ex: -91 940 GL 2.3 M47 / -88 740 GL 2.3 Aut. / -96 850 TDI Aut. / -02 S60 D5 Aut. "Facelift" / -98 S70 2.4 10V Man. / -04 S40 2.4i Aut.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Lukkopulteista juttua
« Vastaus #37 : 26.05.2015, 09:00:56 »
Otetaan vanha aihe ylös.

Mikä/kenen valmistama lukkopulttisetti on hinta-laatusuhteeltaan järkevä? Mikä taas on halpa? Entä mikä on hyvä?

Kokemuksia vaan kehiin.

Itsellä volvon omista lukkopulttisarjoista kokemusta *3. Mitään moitittavaa ei ole, kunhan muistaa että ei kiristä liikaa sitä lukkopulttia.

Tällä kertaa kyseessä olisi 850:n lukkopultit.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkopulteista juttua
« Vastaus #38 : 09.06.2015, 17:37:18 »
Sellaset on ainakin oman kokemuksen mukaan yhtä tyhjän kanssa, mitkä muistuttaa äkkiseltään normaalia pulttia. Kuten nuo alla olevat:



Tein jakohihnaremppaa ja piti saada omasta autosta tuon tapainen lukkopultti pois ilman niihin tarkotettua hylsyä, koska joku oli unohtanu ko. hylsyn 300 kilometrin päähän. Tuollaset lähtee vastakierrehylsyllä irti samassa ajassa kuin normaalikin pultti.

Hyvästä en tiedä. Joku sellanen mihin ei vastakierrehylsyä saa niskaan, eikä esim. torxia lyötyä keskelle. McGard?
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkopulteista juttua
« Vastaus #39 : 09.06.2015, 20:54:33 »
Sellaset on ainakin oman kokemuksen mukaan yhtä tyhjän kanssa, mitkä muistuttaa äkkiseltään normaalia pulttia. Kuten nuo alla olevat:

Tein jakohihnaremppaa ja piti saada omasta autosta tuon tapainen lukkopultti pois ilman niihin tarkotettua hylsyä, koska joku oli unohtanu ko. hylsyn 300 kilometrin päähän. Tuollaset lähtee vastakierrehylsyllä irti samassa ajassa kuin normaalikin pultti.

Hyvästä en tiedä. Joku sellanen mihin ei vastakierrehylsyä saa niskaan, eikä esim. torxia lyötyä keskelle. McGard?

Niinhän se on että jos joku tosissaan haluaa viedä vanteet autosta niin on varmasti varustautunut aukomaan tavanomaiset lukkopultit.

Mutta nuo yksinkertaisimmatkin yleensä karkoittavat pahimmat piripäät joilla ei edes ole kunnollisia työkaluja.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Lukkopulteista juttua
« Vastaus #40 : 12.07.2016, 18:34:25 »
Tarviis jonkun hyvän niksin millä sais vanteet pysymään omassa autossa.

Nimim. Naapuripihassa nissani tiilien päällä ja kiinatinat varkailla.

Lukkopultit löytyy mutta tosiaa nuo tavanomaiset ei paljon pidättele.

Suunnittelin jos noihin standardi lukkopultteihin hitsaisi 3cm pätkät pyöröterästä ja poraisi lukkopulttiavaimeen reijän. Näin meillä ois uniikki lukkopulttisetti.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkopulteista juttua
« Vastaus #41 : 12.07.2016, 18:54:47 »
Volvon omat lukkopultit on hyvät. Huomaamattomat ja vaikeat poistaa ilman oikeaa työkalua.

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkopulteista juttua
« Vastaus #42 : 12.07.2016, 21:33:49 »
Volvon omat lukkopultit on hyvät. Huomaamattomat ja vaikeat poistaa ilman oikeaa työkalua.
Samaa mieltä. Itselläni oli sellaiset, valitettavasti piti myydä pois, kun ei mahtuneet nykyisiin vanteisiin.
Mutta todella luotettavan oloiset pultit.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkopulteista juttua
« Vastaus #43 : 12.07.2016, 23:07:26 »
Mutta käyköhän nuo uudemmat huomaamattomat ja hyvät lukkopultit (kuvio feikki mutterinkannan ulkopuolella) ässäarvan autoon? Ne on aika isoilla kartioilla. Sitten taas ne 2000 luvun alkupäästä olevat McGard lukkopultit (kuvio keskellä pulttia) pitää kyllä hyvin varkaat poissa mutta niin myös omistajankin. Hajoaa tosi herkästi jos liikaa kiristää, käyttää pulttipyssyä tai kierteet pääsee ruostumaan.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa mushinico

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkopulteista juttua
« Vastaus #44 : 23.10.2016, 18:44:07 »
Samaa mieltä. Itselläni oli sellaiset, valitettavasti piti myydä pois, kun ei mahtuneet nykyisiin vanteisiin.
Mutta todella luotettavan oloiset pultit.
Moro. Vanha topikki, mutta käypä. Ei ole aiemmin ollut lukkopultteja itselläni. Nyt huomasin että talvirenkaisiin on vain 4 kpl pultteja ja ne näyttäisi olevan Volvon lukkopultit (??). Köytetäänkö noita siis vain yksi per vanne vaiko unohtiko myyjäliike loput jonnekin huitsiin? Nyt siis vain neljä pulttia. Näyttää olevan kesänakit (joissa ne lukot luulis kuuluvan, niin ilman lukkopultteja. Muuten samanlaiset kartiopultit, mutta lukkopultti on isompi kun siinä on se lukko-osa.

V60 D5 AWD 2014 R-Design (+Polestar)

 

Elekma  Autoracing