Futurez  Kulkukoira

Volvo 850 t5 legendaarinen abs-valo

  • 26 Vastauksia
  • 42166 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa laatikkovika

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4956
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: Volvo 850 t5 legendaarinen abs-valo
« Vastaus #15 : 21.09.2015, 13:54:13 »
Itsellä tämä halpislukija http://www.e-ville.com/fi/16-obd-vikakoodinlukijat/3742-cas0804-obd2-vikakoodinlukija.html jolla luen -96 T-5 koodeja.
Rampille ajettaessa veto päällä pääsi automaatti sutaisemaan ja abs valo syttyi.(oli jarrulla samaan aikaan jalka ettei karkaa rampista yli)
Valo sammui kun nopeus nousi yli 30kmh mutta auton käydessä paikoillaan syttyi uudestaan.
Taas syttyi ajossa eikä sammutus ja käynnistys sammuttanut valoa. Sammui kun nopeus nousi yli tarkistusrajan.
Jarrulevyjä vaihdoin, olisiko joku kökkö mennyt kehän väliin?

Luin kyseisellä lukijalla koodit, ilmoitti että yksi vika on mutta ei pystynyt nimeämään sitä (abs?) vain että 1 code, erase?
Tarjosi vaihtoehtoa erase code, no sen tein eikä ole enää syttynyt, ainakaan vielä. Ajettu useampi sata kilometriä. 8)

Samanlaista herjaa tuli joskus kun testasin käsijarrua, takapyörät meni lukkoon vedättäessä ja abs loistaa taas...
Poistui tosin nopeuden noustessa eikä palannut.

Ehkä näillä halpislukijoilla siis pystyy joitakin haamuvikoja poistamaan, jos eivät uusi!
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa lutikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 t5 legendaarinen abs-valo
« Vastaus #16 : 28.09.2015, 22:14:33 »
Millään lukijalla ei pysty vikoja poistamaan. Oli kallis taikka halpa.

Vika poistetaan vain ja ainoastaan korjaamalla viallinen osa.

Poissa laatikkovika

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4956
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: Volvo 850 t5 legendaarinen abs-valo
« Vastaus #17 : 29.09.2015, 21:56:28 »
Millään lukijalla ei pysty vikoja poistamaan. Oli kallis taikka halpa.

Vika poistetaan vain ja ainoastaan korjaamalla viallinen osa.
Niinpäniin. Puhuinkin näistä haamuvioista joissa ei välttämättä vikaa ole mutta valo kummittelee.
Esim. alhaisen akkujännitteen seurauksena.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: Volvo 850 t5 legendaarinen abs-valo
« Vastaus #18 : 29.12.2015, 16:03:15 »
Vikakoodit ilmottaa että apparin etukulmassa ois häikkää. Toisesta piuhasta löytykin juuresta katkos. Katkasin muutaman sentin pois ja nyt näyttää yleismittarikin arvoja piuhasta mitattaessa. Ootteko uusinu koko matkalta piuhan...tai onko siellä toisessa päässä ees mitään järkevää liitosta? Vai pitäskö miun jostain järkevästä kohtaa poikkasta johto ja liittää siihen uus johto missä on ehjät liitospäät? Miten te muut ootte noita hoitanu että tulee hyvä ja toimiva  :P
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa lutikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 t5 legendaarinen abs-valo
« Vastaus #19 : 18.04.2016, 09:26:10 »
Vikakoodit ilmottaa että apparin etukulmassa ois häikkää. Toisesta piuhasta löytykin juuresta katkos. Katkasin muutaman sentin pois ja nyt näyttää yleismittarikin arvoja piuhasta mitattaessa. Ootteko uusinu koko matkalta piuhan...tai onko siellä toisessa päässä ees mitään järkevää liitosta? Vai pitäskö miun jostain järkevästä kohtaa poikkasta johto ja liittää siihen uus johto missä on ehjät liitospäät? Miten te muut ootte noita hoitanu että tulee hyvä ja toimiva  :P

En ole johtoja vaihtamalla korjannut, mutta jos se kerran sillä lähtee toimimaan, niin mikä ettei?

Pätkäset sopivasta kohtaa poikki ja sujautat toiseen kaapeleista kutistesukan (miel. liimalla). Puristusliittimellä johtojen päät yhteen ja sukka päälle varmistamaan vesitiiveys.

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: Volvo 850 t5 legendaarinen abs-valo
« Vastaus #20 : 18.04.2016, 13:31:01 »
Juu en lähteny koko johtoo vaihtaa. Pätkäsin johdon vaan semmosesta kohtaa poikki että liitos jää konehuoneen puolelle.

Tinasin johdot ja molempien johtojen päälle kutistesukat. Sit päälle yhteinen sukka. Lopuks vielä suojasukka päälle. Luulis liitoksen olevan suojassa  :)



874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa VolvoClassic

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • 855 2.0 T-5R
Vs: Volvo 850 t5 legendaarinen abs-valo
« Vastaus #21 : 30.06.2016, 08:54:28 »
Itsellä antoi kaikki vikakoodit oikealle eturenkaalle ja niinhän sieltä oli johto murtunut paristakin kohtaa. Pätkä pois ja uutta johtoa tilalle. Valot sammui ja absikin potki vastaan kun soratiellä polki jarrua.

Poissa PeePee2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 t5 legendaarinen abs-valo
« Vastaus #22 : 21.09.2016, 13:45:13 »
The Moose & myös muut Vrc-läiset! APUA!

Alkoi taas tuo ABS ja ja "jarru-huutomerkki-valo" palaa! Lisäksi välillä nopeus- ja matkamittarit putoavat pois pelistä, mutta saattavat hetken päästä taas toimia, tai ei!

3 vuotta sitten samat ongelmat sain korjattua puhdistamalla ABS-poxsin, linkku-liittimen kontaktinastat  Motip'in elektroniikka kontaktispraylla, ja  liuottelemalla liitintä edestakaisin.

Vahinko vain että liittimen sulkuliukujen mekanismi vaurioitui niin, että jouduin sulkukiilat "varnistamaan" nippusiteillä.

Olen vaihtamassa liittimen runkoa, sekä muita tarpeellisiä tilpehöörejä, eli vastapiikkien liittimiä ja tiivisteitä.
Ongelmana minulla on kuitenkin, että miten saisin johdot irti vanhasta liittimestä, kun tuntuu ettei ne nouse ylös vanhastax) "töpselistä", ja johtojen katkaisu saattaisi tehdä johtonipun liian lyhyeksi.
Mielellään tietysti myös näkisi, että jokaisessa johdossa on oikean mallinen liitin.

Joku "asiantuntija" moitiskeli kontaksisprayn käyttöäni, se kuulemma aiheuttaa oikosulkuja! Miten on?

Autoni on Volvo V70, bensa, 10 venttiiliä, vm. 1999, rekisteröity marraskuu 1998.

x) minulla on purkuauton samannäköinen osa
« Viimeksi muokattu: 26.09.2016, 23:22:49 kirjoittanut PeePee2 »

Poissa jyrkiboy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 115
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 t5 legendaarinen abs-valo
« Vastaus #23 : 30.07.2017, 13:31:02 »
Omassa V70 R MY97 oli satunnainen abs valo ongelma joka syttyi kun konehuone lämpesi normaaliin lämpöön. Tuli ja meni miten sattui. Vein auton Samppasportille jossa korjasivat ABS yksikön ja nyt toimii jarrut kuten pitääkin. Kiitos heille eikä kustantanut kuin 150 eur.

Ja eikun seuraavan ongelman kimppuun.
Olen Jyrki ja ajan V70 R awd. Autoa piristetty tarralla.

Poissa laatikkovika

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4956
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: Volvo 850 t5 legendaarinen abs-valo
« Vastaus #24 : 15.06.2018, 12:28:42 »
Pojan ässästä alkoi yhtäkkiä abs valo palamaan, no nohevana äijänä vaihdoin varmasti ehjän boksin kun noita autoja tuossa pihassa lojuu.
Ei apua. Ounastelinkin niin kun ei mitenkään ensin vihjaillut.

Liitin irti boksista ja vastusmittauksella mittaamaan anturit.
Haa! Vasen taka pimeänä.

Uudet anturit kaupasta, ei jaksa pujotella johtoja joten pyörän läheltä johdot poikki ja vanha anturi lekalla ulos ja uusi paikalleen, johto vain poikki uudesta haarasta.
Vähän tinaa ja eristettä ja taas toimii.

Tarkennuksena että jos päätyy puukottamaan johtoja niin vasenta taka-anturi vaihtaessa kannattaa katkoa johdot keskeltä taka-akselin alta.
On helpointa tehdä uusi liitos...
Johdot kun tulee auton alle sieltä repsikan puolelta niin se vasen taka on siitä helppo.
« Viimeksi muokattu: 17.06.2018, 11:27:05 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa lutikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 t5 legendaarinen abs-valo
« Vastaus #25 : 18.06.2018, 11:31:37 »
Muistakaa aluksi aina sekataa se takana olevat ABS anturien kunto samoin että ne ABS-renkaat ovat puhtaat, jos ABS valo silloin tällöin vilkkuu eli ei ole pysyvä vika.
Suljettu tila jonne käsijarruhihnoita tuleva pöly jää .Samalla kun käsijarruhihnat vaihtaa niihin alkuperäisiin.
Putsaatte kehän ja anturin paineilmalla ja vaikka jarrujenpuhdistus aineella.
Itse tein tuossa tuon hommaan kyllä sitä pölyä oli aika paljon.
Helppo homma tehdä ja pystyy säätämään samalla sen kässsärin niin että pitää eteen ja taakse.
Muistakaa että alkuperäisissä kasijarruhihnoissa on n.3 senttiä pitempi jarruhihna jos vertaa tarvike eli parempi tartunta.

Viisaita neuvoja. Eikä tosiaan sen boksin kimppuun vain sen vuoksi, että ABS valo syttyi.

Tässä talossa vanha Volle se vaan edelleen palvelee. Neidillä on ikää jo 21 vuotta.

Aikoinaan ABS-valo syttyi tuohonkin (ks. vanhat viestini tässä ketjussa). Vika oli ihan takapyörän anturissa. Se vaihtamalla kaikki vaivat korjaantuivat!  Ei ole ABS-boksiin koskettu eikä tinauksia herkistelty!

Edelleen uudistan teoriani, että voisiko se AJOTYYLI vaikuttaa vähän siihenkin koska tinaukset ritisee poikki (ja paikat tippuu hampaista kuskilla)?

Katsokaapa mitenkä se elektroniikkaboksi on oikein laitettu Volleen: Suoraan ABS:n pääyksikön päälle. No aina kun ABS joutuu oikeasti toimimaan eli vetelee hydraulisia paineta pyörältä pois, se pääyksikkö ottaa aikamoisia iskuja vastaan. Jotka välittyy tietysti siihen elektroniikkaboksiin!  Onko ihme, jos tulee ennenpitkää murtumia jne?

Minusta tuo on idioottimainen paikka tuolle boksille minkä suunnittelija on valinnut. Olis ny edes jottain tärinänvaimennusta laittanut jos ei muutakaan paikkaa ollu.

Poissa MLAINE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 t5 legendaarinen abs-valo
« Vastaus #26 : 21.06.2018, 00:46:44 »
Samaa ongelmaa täällä, mutta vikakoodeja kertyy muistiin varmaan kaikki mahdolliset abs liittyvät kun ne lukee kerta vuoteen. Minulla ondelma katoaa joksikin aikaa kun painaa boxin liitintä tiettyyn asentoon/lukitsee sen siihen nippusiteellä  (suojakuori/sulkumekanismi otettu jo pois), mikä viittaisi siihen että liittimet ovat väljät. Toisaalta syksyllä abs valo syttyi täsmälleen tietyssä kohtaa työmatkaan kun kone lämpeni/lämmitti boxia, mikö viittaisi taas boxin juotoksiin. Boxi on joskus jo avattu kun on massattu takaisin kiinni.

Kysymykset, kuinka ne yksittäiset johdot/metalliliittimet tosiaan irtoavat vanhasta liitinrungosta? (jos sen haluaa purkaa ja rakentaa uusista osista)
Ja toiseksi purkaamolta jäi käsiin 4WD+tracks boxi, mutta itsellä normi etuveto+tracks, mahtaako käydä tuo 4WD omaan?

 

Autoracing  KL-varaosat