Proturbo  Autodiagnoosi

S60 2.4D -08 Lastutus ja hiukkasboksi

  • 6 Vastauksia
  • 4419 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tnord

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
S60 2.4D -08 Lastutus ja hiukkasboksi
« : 22.07.2014, 22:44:36 »
Pihaan hankin otsikon mukaisen auton, kilometrejä on 93tkm ja huoltohistoria on hyvä.   :)
Moottorin lastuttaminen alkoi kiinnostamaan kulutuksen vähentämisen ja alaväännön lisäämisen toivossa.
Kuinka paljon kulutusta saa laskettua ohjelmalla ja lisääntyykö väännöt mitenkä paljon?
Toisena kysymyksenä hiukkasloukun poisto / tyhjäys, mitä hyötyjä taikka haittoja tämä tuo?
Kolmantena kysymyksenä, onko tietoja kuka tekee pohjois-savon alueella volvoihin näitä ohjelmointeja ja minkä hintaisia nämä olisivat?

EDIT : Ja 5v manuaalilootalla
« Viimeksi muokattu: 22.07.2014, 22:46:13 kirjoittanut Tnord »

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2.4D -08 Lastutus ja hiukkasboksi
« Vastaus #1 : 23.07.2014, 10:54:32 »
Minä en poistaisi hiukkasloukkua. Värkki on varsin luotettava ja huoleton softatuissakin ja on aivan varmaa, että poistotsta tulee harmia tulevaisuuden katsastuksissa. Eikä vähän puhtaammasta ilmasta ole mitään haittaa.

Jos ja kun softaa valitset, ota sellainen, joka ei heti ensimmäisenä ehdota tuon hiukkassuodattimen poistoa. Ilmeisesti joidenkin pienenmpien tarjoajien softien kanssa on odotettavissa ongelmia kun varsin hanakasti ovat poistoa ajamassa....  Ns. tehobokseja ei kannattane edes harkita. Itsellä on / on ollut vuodesta 2008 Rican softat, jotka ovat toimineet moitteetta ja hiukkassuodatinkin on edelleen käytössä ongelmitta. Rica tuntuu Volvojen suhteen olevan muutoinkin kehityksen kärjessä.

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1695
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2.4D -08 Lastutus ja hiukkasboksi
« Vastaus #2 : 23.07.2014, 11:42:42 »
Mulla Optimoiautosi softa. Ekalla ohjelmoinnilla sanottiin että ei kannata poistaa suodatinta. Otin sen pois kun laitatin lisää tehoa. Kyllähän tuon pöntön poisto vähentää kulutusta ainakin siltä osin mitä menisi puhtaaksipolttoon.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2.4D -08 Lastutus ja hiukkasboksi
« Vastaus #3 : 23.07.2014, 12:18:26 »
Enemmän polttoainetta säästää kun käyttää 10 min uusien renkaiden valintaan. Ja hyvä puoli on, että maailma pelastuu kun hiukkassuodatin puhdistaa pakokaasuja ja kulutus laskee paremmin rullaavien renkaiden ansiosta.  ;D

Yksi noista "optimoi"-fränkkäreistä puhuu kovin innostuneesti poiston suhteen ja on maalaillut kaikennnäköisiä ongelmia. Pienempien koodaajien tuotosten kanssa ongelmat ovat todennäköisempiä. Polestarin kanssa riski on pienin, kun takuu jne. säilyy ja muutoskatsastus onnistuu.

Poissa Tnord

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2.4D -08 Lastutus ja hiukkasboksi
« Vastaus #4 : 28.07.2014, 22:21:03 »
Findiiselistä tarjosivat, 210hp ja 470 nm vääntöjä. Miltähän kuulostaa foorumilaisten mielestä? Meneekö jo hieman yli ja mitä alkaa ensimmäisenä särkymään jos moisen laitattaisi?

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2.4D -08 Lastutus ja hiukkasboksi
« Vastaus #5 : 28.07.2014, 22:34:07 »
Manuaalin yhteydessä noilla väännöillä kaksoismassa vauhtipyörä taitaa olla helisemässä...  Näistä on melkoisesti tarinaa mm. - d5 lastutus -topikissa

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: S60 2.4D -08 Lastutus ja hiukkasboksi
« Vastaus #6 : 28.07.2014, 22:44:35 »
Eipä toimivaa hiukkaspönttöä kannata poistaa.

Monesti ohjelmalla ollaan elvytelty noita, eli egr pois käytöstä ja lisää vetoja. Viime viikolla Honda CR-V tuli dpf-pesuun. Pönttö toisesta päästä auki ja pestiin tuhka pois kennosta ja asennettiin takaisin autoon lisävetojen kera. Pakokaasujen paineet tippui merkittävästi ja matka jatkuu alkuperäisellä hiukkasloukulla. :)

Findieselin ohjelma ei ole yliampuva ja kyllä tuossa on vielä hieman kiristelyn varaakin. Kunnossa oleva kaksoismassa kestää kyllä nuo väännöt.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

 

Ateho  Elekma