Futurez  Kulkukoira

200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 877 Vastauksia
  • 370333 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JAMH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 200 -sarjan coiloverit
« Vastaus #15 : 22.01.2011, 10:41:29 »
Mulla on holkkisarjalla tehdyt kynätolpat edessä ja konin säädettävät iskarit niissä.
Mulla sorvattiin niiden kierreholkkien sisähalkaisijaa vähän isommaksi.
Jouset mulla on muistaakseni 10" pitkät ja 180lbs jäykkyys.
Autolla ei ole vielä ajettu kun on koneprojekti vieläkin meneillään :-[
eli käyttökokemuksia ei tolpista vielä ole.
www.mammuttimotorsport.com tekee myös kynätolppia, mutta budjetti kyllä
kasvaa jos kunnon tolpat tehdään.
Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2115
    • Instagram kuvat
Vs: 200 -sarjan coiloverit
« Vastaus #16 : 22.01.2011, 10:48:41 »
Eräällä vartilla ja radalla viihtyneellä 240 harrastajalla on:
edessä 300 lbs kynäjouset säädettävillä yläpäillä, takana lesjöt..

Jos asianomainen lukee niin pahoittelen lainausta ilman lupaa.

Eli etupää noilla holkeilla a' 60,- x 2 ja takapäähän vaikka fordin valmis coiloverpaketti. 500e/2kpl. Rallyracelta molemmat. tero84:lla on ainakin nuo fordin takacoiloverit ja hiukan kuviakin projektissaan miten on toteutettu. Siitä saa vinkkiä ja voi kehitellä oman tapansa.

Turbobrikseillä tosiaan käyttivät saabin patruunoita sisällä, koska olivat sen tuuman lyhyemmät. Alle ei laitettu holkkeja vaan tolpasta poistettiin samanmittainen soiro, jotta iskari sopisi oikein sisään. Tällä saatiin jos auto tuuman alemmas niin ei tarvits jousta pyöritellä alimpaan asentoon. Volvossa kun tuota korkeutta vakiona riittää. Kuviakin aiheesta löytyi ainakin viimeksi googlen kuvahaulla.
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=85793
« Viimeksi muokattu: 22.01.2011, 10:53:54 kirjoittanut mista »

Poissa JAMH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 200 -sarjan coiloverit
« Vastaus #17 : 22.01.2011, 10:58:36 »
Löysin pikku miettimisen jälkeen Dave Bartonin sivulta sen kynätolppa-specsit.
Edessä 200lb. ja takana 175lb. R-sport(aika jäykät) iskareiden kanssa.
http://personal.linkline.com/dbarton/SpecSheet.html#rsportshocks
Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: 200 -sarjan coiloverit
« Vastaus #18 : 22.01.2011, 11:24:49 »
tuo saabin patruuna oli toisena vaihtoehtona, mutta satuin kyselemään rallyracelta niin epäili tuon cortinan patruunan olevan lähempänä volvoa simmitykseltään. saabbaassa melkoisen raskas keula.. ite en tehny sen kummempia holkkeja vaan muokkasin niitä ylä muttereita että sain pyöritettyä niitä syvempään ja alas jätin alkuperäiset korokeholkit mitkä oli 86 mallin tolpan sisällä.
LH&ostrich

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 200 -sarjan alusta
« Vastaus #19 : 27.01.2011, 15:07:42 »
Onko kellään lankussa noita Bilsteinin B4:a?

Mulla on 240:ssä edessä lesjön madallusjouset ja Lip Gas-merkkiset iskarit(+gt-ylä/alatuet) ja kuten vanhalla foorumillaki päivittelin, kyyti on pirun pintakovaa ja töksähtelevää.

242:ssa on samat Lesjön jouset, mutta Sachsin iskarit ja kyyti on siinä paljo vähemmän pintakova ja täryyttävä. Joten ajattelin nyt vaihtaa vielä nuo iskarit...
Vaihtoehtoina ois oikeestaan tuo Bilsteinin B4 tai Sachsin Advantage.

Kiinnostais, kuinka pehmeä iskari tuo perus-bilsteini on jos jollakulla kokemuksia on?
« Viimeksi muokattu: 27.01.2011, 15:22:36 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa _Japa_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: 200 -sarjan coiloverit
« Vastaus #20 : 31.01.2011, 13:04:46 »
Soitto tonne Rallyraceen, erittäin päteviä neuvoja saanu ite aina ja varmasti saat sopivan setin.

Rallyracesta terveisiä: täydellinen coiloversetti noin 1200e. Ei sovellu kuitenkaan talviajoon, jonka vuoksi tätä vähän osittain haeskelin, että olisi saanut talveksi auton ylös..

Käyn joku päivä hakemassa sieltä jonkun kompromissiratkaisun.. Luultavasti vain madallusjouset ja niihin sopivat iskarit. Niillä kuulemma vielä pärjäilee talven jäisillä / möykkyisillä kaduillakin.
Entiset volvot: 960 -95, S70 T5 -97, 960 -95, 850 T5 -94


Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: 200 -sarjan coiloverit
« Vastaus #21 : 31.01.2011, 15:54:06 »
maksaahan se jos valmista ostaa...
LH&ostrich

Poissa _Japa_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: 200 -sarjan coiloverit
« Vastaus #22 : 01.02.2011, 10:06:05 »
maksaahan se jos valmista ostaa...
Joo se meikäläisen tapauksessa maksais joka tapauksessa, kun ei riitä työkalut noihin sorvaushommiin :)
Entiset volvot: 960 -95, S70 T5 -97, 960 -95, 850 T5 -94


Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 200 -sarjan coiloverit
« Vastaus #23 : 04.02.2011, 20:03:39 »
Rallyracelta Spaxin etuiskarit maksavat noin 350e pari alkuperäisillä mitoilla ja halutun pituisella varrella.
Takaiskarit ovat omilla mitoilla noin 240e ainakin Gazina. Niillä jäykkyys säätyy samalla kertaa molempiin suuntiin, Spaxilla vain ulosjousto säätyy. Säätövaraa molemmissa ihan tarpeeksi, luokkaa 36-38 naksua.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 200 -sarjan alusta
« Vastaus #24 : 05.02.2011, 13:29:26 »
Laitoin kesällä 240:seen sen tuningstudion 45/35 sarjan. Perä roikkuu ehkä himpun matalalla. Mulla ois tallessa vielä vanhat vakiopituset jouset ja mietin, että saisko niistä tehtyä hiukka pidemmät, kun mitä nuo Lesfjörssit on. Eli kannattaako lyyä vaan jääkiekot pohjalle, (tuleeko leimalla sanomista) vai pätkästä orggis jouset (taitaa tulla sanomista)?  ;D
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 200 -sarjan alusta
« Vastaus #25 : 05.02.2011, 15:50:28 »
Laitoin kesällä 240:seen sen tuningstudion 45/35 sarjan. Perä roikkuu ehkä himpun matalalla. Mulla ois tallessa vielä vanhat vakiopituset jouset ja mietin, että saisko niistä tehtyä hiukka pidemmät, kun mitä nuo Lesfjörssit on. Eli kannattaako lyyä vaan jääkiekot pohjalle, (tuleeko leimalla sanomista) vai pätkästä orggis jouset (taitaa tulla sanomista)?  ;D
Jousiahan näin vanhoista autoista saapi pätkiä niin paljo ku lystää (paitsi 8cm maavara pitää olla) kunhan se on siististi tehty, eli vähän pyöristää sitä leikkausjälkee tms ja jousi pysyy tiukasti paikoillaan auto ilmassa.
Noista jääkiekko hommista ei oo kokemusta, voi tulla korjauskehotus jos se edes sen huomaa

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 200 -sarjan alusta
« Vastaus #26 : 05.02.2011, 16:17:28 »
Jousiahan näin vanhoista autoista saapi pätkiä niin paljo ku lystää (paitsi 8cm maavara pitää olla) kunhan se on siististi tehty, eli vähän pyöristää sitä leikkausjälkee tms ja jousi pysyy tiukasti paikoillaan auto ilmassa.
Noista jääkiekko hommista ei oo kokemusta, voi tulla korjauskehotus jos se edes sen huomaa

Takanahan jousien ei tarvitse painautua sitä kumia vasten auton ollessa ilmassa?
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Live

  • Aluevalvoja markkinapaikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: 200 -sarjan alusta
« Vastaus #27 : 05.02.2011, 18:56:10 »
Taakse voi laittaa korokepalaa laittaa joko sinne jousen alle tai yläkupin ja korin väliin jos se jousi tuntuu muuten käytöseltää asialliselta.....
Jääkiekoista  ei voi tulla mitään korjauskehoitusta ..ellei konttorin setä ole ihan uuvelo


arpaarpa

  • Vieras
Vs: 200 -sarjan coiloverit
« Vastaus #28 : 11.02.2011, 15:14:11 »
OT:Hmmm asuuko herra lankku jossainpäin eteläsavoa kun on tullut tuommoinen valkopunainen 142 vulva bongattua mikkelin abc asemalla?

Poissa ImportTuning

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: 200 -sarjan coiloverit
« Vastaus #29 : 15.02.2011, 07:16:45 »
On se helppoo tuohon 200-sarjaan, mut mites seiskaan?? Täällä jotain tuohon kasatkuun --> http://yhst-26451710505916.stores.yahoo.net/rsira240shco.html
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

 

KL-varaosat  Race.fi