Elekma  Autoracing

Besalinjat 940

  • 13 Vastauksia
  • 7734 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Larppa69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Besalinjat 940
« : 25.11.2014, 20:57:51 »
Morjesta!

Tässä rupesi mietiskelemään kun on tuo 940 bensa projektina ja nyt häätys saaha nuo bensalinjat kondikseen.
Eli tankin sisään on ostettu 400l/h pumppu ja siitä pitäs nyt sitte jatkaa eteenpäin. eli alkuperänen tankki pysyy tässä projektissa mutta nyt ois murheena se kerääjäsäiliö. Pitääkö tommonen normaali letkuliitännöillä oleva kerääjäsäiliö? poksahtelleeko ne letkut irti siitä jos semmosen laittas nyt ensalkuun? myöhemmin ois sitten tarkotus laittaa bensalinjat kokonaan uuestaan.?

Kiitos!

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1518
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Besalinjat 940
« Vastaus #1 : 25.11.2014, 21:15:47 »
Mihin tarvitset kerääjä säiliötä ?
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Besalinjat 940
« Vastaus #2 : 26.11.2014, 09:10:43 »
Eihän se pumppu sitä painetta nosta, paineensäädin suutintukissa määrää paineen. Ihan hydrauli liikkeistä saa letkua mikä kestää.. Esim itse hain Dunlop Hiflexiltä E85 + 10 bar kestävää letkua. tais olla 5e/metri? motonetissä jo yli 20e 1½m...

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: Besalinjat 940
« Vastaus #3 : 26.11.2014, 09:39:36 »
Vakio bensalinja AEM etanolipumpulla tankissa riittää ainakin 500hv tehoihin ilman mitään kerääjäsäiliötä, miksi sinne pitäisi sellainen laittaa?
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa Larppa69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Besalinjat 940
« Vastaus #4 : 26.11.2014, 13:30:37 »
Ikävähän se on josse alkaa pätkimään kun polttoaine hölskyy tankissa... Saattaahan tuo olla että ensin kokkeilen vaan pelkillä pumpuilla että josse ei pääse pätkimään ku tankissa hölskyy polttoaine..

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Besalinjat 940
« Vastaus #5 : 26.11.2014, 13:44:33 »
Sitähän varten siellä on loiskelevyt. Onko tää nyt sitten alkupään ysi missä 2 pumppua...? Selkeyttäs vähän

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1518
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Besalinjat 940
« Vastaus #6 : 26.11.2014, 18:05:47 »
Joo kyllä 7/9 satkun tankissa on sen verran hyvä loiskekaukalo pumpulla että ei siellä ihan pienillä g-voimilla pumppu tyhjää korahda.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: Besalinjat 940
« Vastaus #7 : 05.04.2018, 17:14:28 »
Jatkan tätä viä, mulla ois 940 95vm ja vain yhdellä pumpulla, niin voisko ton tankinpumpun jättää vakioksi ja heittää pohjaan viä lisäksi 044. Sitten ois keruu säiliö jonka vois kans laittaa ku auto tulee driftinki käyttöön.(onkohan tarpeellinen)
Tähän tulee noin 400hv
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Besalinjat 940
« Vastaus #8 : 05.04.2018, 18:12:18 »
Joo kyllä 7/9 satkun tankissa on sen verran hyvä loiskekaukalo pumpulla että ei siellä ihan pienillä g-voimilla pumppu tyhjää korahda.

Ei muuten tee autuaaks, ite saan pumpun korahtamaan tyhjää helpostikkin pihan mäkeen ajaessa kun siitä heittää kaasulla lukon avittamana etuakselin ympäri 180 astetta parkkiruutuun.

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: Besalinjat 940
« Vastaus #9 : 05.04.2018, 23:33:06 »
No mites piisaako vakio pumppu + 044
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa 745 TIC

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 156
  • www.vrcf.fi
Vs: Besalinjat 940
« Vastaus #10 : 21.04.2018, 11:59:11 »
Tarkoitus olis 740 b230ft päivittää etanolille. Yhtenä vaihtoehtona  olen miettiny auton alle painepumpuksi AEM (http://www.finjector.com/verkkokauppa/fin/suurituottoinen_polttoainepumppu_400_l_h_3_bar_340_l_h_5_bar_sisanmenossa_m18x1_5_ulostulo_m12x1_5_mukana_takaiskuventtiili_ja_asennusohje-p-722620-21/ ) E85 kestävää pumppua ja vakio siirtopumppua.
Tuo pumppu käy suoraan nykyisen  bilteman "044" paikalle niin sen vuoksi sitä olen miettinyt. Tuottohan siinä on aika kova. Mietityttää vaan tuo siirtopumpun etanolin kesto. Yksi vaihtoehto tietysti olisi korvata siirtopumppu painepumpulla. Millainen homma olisi? Onko täällä joku sellaisen tehnyt?Molemmille pumpuille on omat sulakkeet. Pääpumpulle tulee 1.sulakkeesta ja siirtopumpulle 11.  1. sulakkeelta menee myös eculle sähköt. Onkohan haittaa jos otan virrat uudelle pääpumpulle tuosta siirtopumpun johdoista vai onko parempi että uusii johdot sulakerasialta asti?
745 Turbo -88 USA B230FK, M90, SRE -763, LH2.2, Superchips, 16T 0.9bar, midsizeC, S60 T5 suuttimet, finjector FPR 3.8bar, APC

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 550
Vs: Besalinjat 940
« Vastaus #11 : 23.04.2018, 08:09:44 »
Tarkoitus olis 740 b230ft päivittää etanolille. Yhtenä vaihtoehtona  olen miettiny auton alle painepumpuksi AEM (http://www.finjector.com/verkkokauppa/fin/suurituottoinen_polttoainepumppu_400_l_h_3_bar_340_l_h_5_bar_sisanmenossa_m18x1_5_ulostulo_m12x1_5_mukana_takaiskuventtiili_ja_asennusohje-p-722620-21/ ) E85 kestävää pumppua ja vakio siirtopumppua.
Tuo pumppu käy suoraan nykyisen  bilteman "044" paikalle niin sen vuoksi sitä olen miettinyt. Tuottohan siinä on aika kova. Mietityttää vaan tuo siirtopumpun etanolin kesto. Yksi vaihtoehto tietysti olisi korvata siirtopumppu painepumpulla. Millainen homma olisi? Onko täällä joku sellaisen tehnyt?Molemmille pumpuille on omat sulakkeet. Pääpumpulle tulee 1.sulakkeesta ja siirtopumpulle 11.  1. sulakkeelta menee myös eculle sähköt. Onkohan haittaa jos otan virrat uudelle pääpumpulle tuosta siirtopumpun johdoista vai onko parempi että uusii johdot sulakerasialta asti?

Itellä vastaava projekti ollut suunnitelmissa, meinasin vetää painepumpun johdot tankille ja tarvittaessa suurentaa niitä.  jätän siirtopumpun pois kokonaan. ainakin AEM (ja muut) 320 pumput oli samat mitoiltaan kun yksipumppuisen painepumppu, tarkoitus apinoida siitä vanhempaan tankkilaitteeseen kiinnitys.
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa Turbo940ic

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Besalinjat 940
« Vastaus #12 : 13.06.2018, 23:59:54 »
Jatkan tätä viä, mulla ois 940 95vm ja vain yhdellä pumpulla, niin voisko ton tankinpumpun jättää vakioksi ja heittää pohjaan viä lisäksi 044. Sitten ois keruu säiliö jonka vois kans laittaa ku auto tulee driftinki käyttöön.(onkohan tarpeellinen)
Tähän tulee noin 400hv
Onko tähän löytynyt ratkaisua?

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: Besalinjat 940
« Vastaus #13 : 14.06.2018, 11:56:32 »
No tankin sisäinen pumppu jää vakioksi ja alle tulee 044. Keruu säiliö jää kans pois ku yhen tutun 740 drifteris oli 600hp ja ei ongelmia ollut sopan saannissa kunhan vaan piti yli 10l tankis.
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron