Kulkukoira  Proturbo

Volvo 945, Pussitettu nokkamuki + Volvo 240 B230FK

  • 91 Vastauksia
  • 51029 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Ilmajousitusta rakentamassa.
« Vastaus #30 : 05.02.2015, 21:29:33 »
Kiitos palautteesta, hyvästä ja huonosta ;)

Jos tässä hommassa haettas parhaita ajo-ominaisuuksia olisi varmasti nuo 30e tarvikekaasutkin jo eka asia missä mentäisiin metsään.

Entisessä pösössö oli 2.5cm apurungosta maahan ja lepäsi käytännössä kokoajan pohjaanlyöntikumien varassa. Ei silläkään mitään ajo-ominaisuuksia haettu saati sitten menty parkkihallin rampista alas saati isoimmista hidasteista.

Tämän kohdalla ilmajousituksella lähinnä haetaan sitä, että saadaan tarvittaessa ajokorkeutta sen verran lisää, että päästään siitä isosta hidasteesta yli ja parkkipaikalla saadaan vielä ajokorkeudesta se pari senttiä pois.

Jo projektin alussa tiesin reaktion, jonka tämä aiheuttaa joissakin käviöissä, mutta ei takerruta siihen tyylisuuntaan, joka ei voi kaikkia miellyttää :)

Väristä sen verran, että kun tohon vielä tulee 960 ovet, uusi takaluukku ja mahdollisesti suorapeltinen konepelti niin ainoa vihreä osa on katto ja oikea takakylki. Eli ylimaalauksen paikkahan se taitaa olla, mutta ei vielä mitään tietoa missä sen pääsee tekemään tai löytyykö esim ammattikoulu, joka maalaa kohtuuhintaan :idiot2:

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 638
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Volvo 945 Ilmajousitusta rakentamassa.
« Vastaus #31 : 05.02.2015, 21:31:02 »
Täällähän pussihousut jo hurjasti kahisee, kun taas jotain "pilataan" :D
Itsekään en ole venykumien & överimadalluksen rakastaja, mutta en myöskään Kouvolan Korottajien puolestapuhuja :) Parasta on kun tekee täysin eri tavalla kun muut. Ja kun vielä vähän viittii panostaa tekemiseen paukkupullomattamustaa, Racelandin kura-alustaa ja wunderbaumeja enemmän. TurboBricksiä lainaten "Hidz, Pegz & tintz" on vähän nähty juttu jo, vaikka johonki sopiikin ku nakki perseeseen.
Ilmapalkeissahan juuri on se hyvä puoli että voi nostaa koslan sopivalle korkeudelle kutakin tilannetta varten. Suht sama pätee myös renkaisiin; nehän on kukin viidellä mutterilla kiinni ni vaihtaa sitte jos alkaa harmittamaan.
Keep up teh good work!  :hello:

Millä noita pusseja muuten tullaan käyttämään/ohjaamaan?
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Ilmajousitusta rakentamassa.
« Vastaus #32 : 05.02.2015, 22:08:04 »
Koganei merkkisiä venttiileitä tulee 8kpl eli joka nurkalle oma ohjaus. Näitä sitten ohjataan keinukytkimillä kabiinista. Teollisuus käyttöön tarkoitettuja ja maksimi paine 7kgf/cm2 (6.9bar) ja käyttöjännite 24v. Hyvin nuo ainakin 12v toimi, paineenkestonkin pitäisi ehkä riittää ::)

Konttiin tulee mersun kompuroita 2kpl ja säiliö 20gallonan kokoinen.

Poissa iFail

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
Vs: Volvo 945 Ilmajousitusta rakentamassa.
« Vastaus #33 : 07.02.2015, 17:36:10 »
Hienoa, täytyy laittaa seurantaan. Vannevalinta on hyvä, harvemmin noita muotovanteita on levitelty.

20gal säiliö? Ettet olisi tarkoittanut 20 litraista (~5gal), sehän riittäisi jo. Itsellä kertanosto tyhjästä täyteen ei vielä painekytkintä avaa 5gal säiliöllä.

Ohjauksesta, johdotatko itse keinukytkimet vai joku valmis ohjain? Suosittelen tuota avs 7-ohjainta, hyvin pelannut.

Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Ilmajousitusta rakentamassa.
« Vastaus #34 : 07.02.2015, 17:41:52 »
Juu eli tosiaan 5 gal säiliö ihan, meni yksiköt sekasin :o

Ihan ite johdotetut napit tulee. Luultavasti kuudella napilla eli joka nurkka erikseen sekä keula ja perä erikseen.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Volvo 945 Ilmajousitusta rakentamassa.
« Vastaus #35 : 08.02.2015, 14:03:02 »
Kertakaikkiaan hieno setuppi  S*

Tässä pussihousumiehille pohdiskeltavaa: Mitä varten on olemassa harrasteauto ja käyttöauto erikseen..?

Noh.. Harrasteauto on se, missä tiedät tässä tapauksessa ajo-ominaisuudet olevan huonommat, kuin käyttöautossa. Eli harrasteautolla ajat sillon, kun haluat ja sitten kun tarvii vaikka sitä pidempää siivua suomen halki paahtaa, niin sillon ajellaan käyttiksellä.. Joskus sillon kultasella 90 luvulla oli nuorten kuskien kuumaa huumaa korottaa se DX Corollan perse kohti taivasta, mutta tervetuloa vuoteen 2015, missä tämä homma on kääntynyt päälaelleen ja nykyään se auto on vaan hienompi, kun fitmentti hipoo nollaa ja se kippo on länässä ja raapii maata. Itse en tätä stancetouhua harrasta, mutta arvostan sitä todella paljon..

Kyllä olis Volvoharrastaminen ankeeta, jos kaikilla olis se perinteinen V70 ärrän vanteilla ja joka viikonloppu oltas hieromassa autoglymillä maalipinta peilikiiltäväksi..  ;D ;D :2funny: :2funny:

Erilaisuus... Eikös sitä joka päivä kailoteta. Antakaa kaikkien kukkien kukkia ja maailma ei yhteen "pilattuun" merikonttiin kaadu..

Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Ilmajousitusta rakentamassa.
« Vastaus #36 : 09.02.2015, 00:37:08 »
Kertakaikkiaan hieno setuppi  S*
Kiitän! On muuten tälläkin hetkellä volvossa kiini se vahvari, jonka sulta ostin 3? vuotta sitten ja hyvin pelittää :hello:

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Ilmajousitusta rakentamassa.
« Vastaus #37 : 09.02.2015, 06:21:03 »
Hyvältä näyttää [emoji4] itse olen pari ilma alustaa tehnyt ja asentanut ja voin suositella tuohon venttiilien ohjaamiseen jotain automaatti ohjausta, helpottaa elämää jonku verran. Iso käsi kuitenki täältä [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 945 Ilmajousitusta rakentamassa.
« Vastaus #38 : 09.02.2015, 08:05:07 »
Erittäin mielenkiintonen projekti  S* Ei taida ilmajousituksen komponenteista yksikään olla juuri Volvoon suunniteltu ? Onkohan bolt-on sarjaa edes saatavilla  ???

Siisti korjattu kolarin vauriot  :hg:

Edit: Näkyy olevan -97 vuosimallia auto eli toivottavasti ei tule ongelmia katsastuksen kanssa.
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Volvo 945 Ilmajousitusta rakentamassa.
« Vastaus #39 : 09.02.2015, 08:59:34 »
Siinähän sitä jenkkilästä http://www.airbagit.com/Air-Suspension-kits-all-4-wheels-p/fbs-volv-3-kit3.htm
Sopivuudesta en ainakaan ite menis takuuseen  :D
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Volvo 945 Ilmajousitusta rakentamassa.
« Vastaus #40 : 09.02.2015, 09:33:58 »
Kiitän! On muuten tälläkin hetkellä volvossa kiini se vahvari, jonka sulta ostin 3? vuotta sitten ja hyvin pelittää :hello:

No hyvä, et pelittää  :pomo:
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Ilmajousitusta rakentamassa.
« Vastaus #41 : 09.02.2015, 21:50:33 »
Erittäin mielenkiintonen projekti  S* Ei taida ilmajousituksen komponenteista yksikään olla juuri Volvoon suunniteltu ? Onkohan bolt-on sarjaa edes saatavilla  ???

Siisti korjattu kolarin vauriot  :hg:

Edit: Näkyy olevan -97 vuosimallia auto eli toivottavasti ei tule ongelmia katsastuksen kanssa.
Ei ole yhtään volvon osaa jousituksessa, paitsi vakio olka-akselit ja tukivarret muokattuina. Kompurat tosiaan mersusta, vedenerotin ja kovat linjat biltemasta, säiliö ja palkeet universaali tavaraa jenkeistä. Vielä pitäisi mittarit hommata, mittareiksi tulee pari kappaletta smc tuplaneulallisia.

Hyvältä näyttää [emoji4] itse olen pari ilma alustaa tehnyt ja asentanut ja voin suositella tuohon venttiilien ohjaamiseen jotain automaatti ohjausta, helpottaa elämää jonku verran. Iso käsi kuitenki täältä [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ainakin näin alkuun ihan manuaaliohjauksella. Saa kumminkin laittaa automaattiohjaukseen reilun tonnin jos haluaa edes jollaintapaa järkevästi toimivan toteutuksen ::)

Siinähän sitä jenkkilästä http://www.airbagit.com/Air-Suspension-kits-all-4-wheels-p/fbs-volv-3-kit3.htm
Sopivuudesta en ainakaan ite menis takuuseen  :D
Taitaa olla ihan yhtä bolt onit kun noi mun nykyset yleismallin palkeet :D Eivät oikeen taida itsekkään tietää mitä myyvät, kun sopivuus vanhasta ysinelikympistä retkuperäseen 960 faceliftiin sekä vieläpä v70 :2funny:


Poissa iFail

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
Vs: Volvo 945 Ilmajousitusta rakentamassa.
« Vastaus #42 : 26.02.2015, 19:26:47 »
Miten edistyy?

Yhden kesän käytetyt SMC dul needle mittarit saattaa jäädä ylimääräiseksi.

Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Ilmajousitusta rakentamassa.
« Vastaus #43 : 26.02.2015, 23:09:23 »
Juu vähä edenny.

Tolpat maalasin ruiskulla:

Mittarit kerkesin jenkeistä tilaamaan ja tein niille tollasen telineen:

Tukivarsiin kans maalia:

Takapalkeiden yläkiinikkeiden sovittelua:

Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Ilmajousitusta rakentamassa.
« Vastaus #44 : 03.03.2015, 23:36:34 »
Jotain pientä edistystä...



Perjantaina jos tilais renkaat niin saisi kohta pussitkin alle :idiot2:

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo