Autoracing  KL-varaosat

Volvo 945, Pussitettu nokkamuki + Volvo 240 B230FK

  • 91 Vastauksia
  • 51337 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa comanche

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945, Pussitettu nokkamuki
« Vastaus #60 : 31.03.2015, 01:22:38 »
Asenna 960 takapuskuri ja sivuhelmat niin helmalinja tulee kuntoon.

Kuvassa ehkä foorumin onnistunein 940/960 swappi käyttäjältä siipiveikko.


Olisin toivonut myös näkeväni autossa uuden maalipinnan kumimaalin sijaan mutta ei arvostella ennen kuin on vedetty. Sekä puskurista pois nuo klipsit niin lopputuloksesta tulisi heti kliinimpi.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2286
Vs: Volvo 945, Pussitettu nokkamuki
« Vastaus #61 : 31.03.2015, 06:02:48 »
Minkäslainen siitä tuli ajaa pusseilla? Enkä sano tätä mitenkään provoiluna. Miten käyttäytyy mutkissa ja muutenkin vähän "sporttisemmassa" ajossa?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: Volvo 945, Pussitettu nokkamuki
« Vastaus #62 : 02.04.2015, 14:54:35 »
Tää on kyl hyvä, matta punainen kuulostaa maukkaalta, älä anna muiden kääntää päätäsi, vaan teet just silleen ku ite aattelit!  O0
BMW M5
Volvo 740

Poissa kiMMMe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • V70T5
Vs: Volvo 945, Pussitettu nokkamuki
« Vastaus #63 : 02.04.2015, 23:11:47 »
Tää on hyvä  8) ja varmsti vielä parempi kunhan saa mattapunasen värin päälle ja takapuskurin paikoilleen :)
Volvo V70 T5 2001 ~300hp

Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945, Pussitettu nokkamuki
« Vastaus #64 : 04.04.2015, 23:45:25 »
Minkäslainen siitä tuli ajaa pusseilla? Enkä sano tätä mitenkään provoiluna. Miten käyttäytyy mutkissa ja muutenkin vähän "sporttisemmassa" ajossa?
Yllätävän hyvä. Jäykkyyttä voi säätää ihan täysin korkeuden mukaan ja alusta nielee tien epätasaisuudet hienosti, mutta on kumminkin jämäkkä mutkissa. Perä on sen verran kevyt, että meinaa olla aika pintakova vähänkin kovemmilla paineilla.

Puskurin sokat on sen takia, että tossa ei ole puskurin palkkia ollenkaan. Sokat ajattelin vielä maalata mustaksi, niin ei erotu niin selvästi. :)

Kemppiperäkin tuli hitsattua tohon nykyseen g80, kun pikkurattaiden laakerit antautui.  :-[

Kellään pk alueella turhana 940 puskurin alalippaa? Tarttis aihion, että sais tehtyä kahesta lipasta yhen sopivan tohon 960 puskuriin...

« Viimeksi muokattu: 05.04.2015, 02:05:52 kirjoittanut Tuntsa »

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2286
Vs: Volvo 945, Pussitettu nokkamuki
« Vastaus #65 : 05.04.2015, 04:47:07 »
Yllätävän hyvä. Jäykkyyttä voi säätää ihan täysin korkeuden mukaan ja alusta nielee tien epätasaisuudet hienosti, mutta on kumminkin jämäkkä mutkissa. Perä on sen verran kevyt, että meinaa olla aika pintakova vähänkin kovemmilla paineilla.

Sehän tuossa ilmajousihommassa mun käsittääkseni menee vähän ristiriidassa että mitä alempana auto on niin sitä veltompi jousituksesta tulee. Vaatii hyvän iskunvaimennuksen ja sopivan kokoiset pussit että ilmatilavuus on riittävä pienemmilläkin paineilla.

Mutta hyvä että homma toimii! O0
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945, Pussitettu nokkamuki
« Vastaus #66 : 21.04.2015, 23:44:45 »
Kaikkea pientä puuhailtu. Lähinnä vikoja korjatessa :'(

Alkuun hajosi perästä orginaali liikkeellelähtolukko. Ei sinne avoperää kehdannu hommata ja ei torseniinkaan viitsinyt vielä satsata niin kemppihän sinne tuli hitsattua näin niinkuin väliaikais ratkaisuna.

Tämän jälkeen sitten päätti ainoa virtaavain katketa virtalukkoon sisään. Huoltoaseman pihassa auto rattilukossa pussit tyhjänä. Lopulta parin tunnin painimisen jälkeen sain ruuvarilla kammettua virtalukosta kaikki haitat pois, jotta sai rattilukon pois ja virrat sai päälle virtalukon pohjasta.

Nyt tähän vielä päälle hajosi viime viikonloppuna hammastanko ilmeisesti johtuen siitä, että raidetangot ottaa joustoissa pikkasen apurunkoon kiini.

Sais melkeen olla käyttöauto erikseen, vähän meinaa kalliiks tulla aina kauheella kiireellä parsia kasaan. V:>

Perää yritetty saada alemmas, tukivarsille tehty tilaa, pultteja lyhennelty, vakaajan kiinitystä muokattu, kaaria mankeloitu. Keulaa pitäisi saada tiputettua lisää. Saa nähdä joutuuko jousilautasia tuomaan alaspäin tai hommaamaan unibal yläpäät.

Tällä hetkellä ollaan tässä tilanteessa:


Sitten tuli haettua projektiksi b230f. Suunitelmissa turbottaa ja laittaa toimimaan viunalla. Rakennellaan tekniikkaa pikkuhiljaa niin voi sitten joskus heittää nykyisen tilalle, kun saa valmiiksi. Suunitelmissa jotain 350hv luokkaa hx35 kokoluokan ahtimella...

Tekniikka vm92 240 volvosta ja kuulemma noin 260tkm ajettu, jota hieman epäilen tai sitten vaan ollut huonolla huollolla...


Lohkossa pientä pystynaarmua.

Kankien laakereista pinnote puhki...


Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945, Pussitettu nokkamuki
« Vastaus #67 : 11.06.2015, 23:30:33 »
Pientä hiljaiseloa ollut projektin suhteen. Kortti lähti toukokuun alussa moottoripyörällä ylinopeuden takia ja sitä ei taida ihan vähään aikaan saada takaisin.

Tuli kumminkin saatua talli kaveriporukalla ja nyt volvoa alettu rakentamaan "kunnolla". Aikaisemminhan se ei ole ollut yli muutamaa tuntia enempää pois ajosta, mutta nyt on tekniikka irti ja konehuoneesta kaikki purettu. Koneesta pitäisi saada vähintään 400whp ja samalla kori ja muu auto fiksataan kuntoon ajan kanssa.

Käyttöautoksi eli toisinsanoen mahdolliseksi talvipulkaksi tuli hommattua myös vm90 240 sedani, johon farkun vanha b230fk pääsee, kunhan saan vikalistan korjattua ja käytettyä uudestaan konttorilla.




Kuvan jälkeen lähti loputkin irti, jarruputket, tehostin, yms. Konehuone tarkoitus maalata jollakin kivalla värillä...

Vakio koneelle pientä huoltoa, ennenkuin pääsee 240 keulille. Uudet tiivisteet kaikkialle paitsi kanteen ja samalla uudet kk laakerit. Uuden turbomallin öljypumppu ja siirtojalka taitanee samalla siirtyä projekti lohkoon.



Koneeseen seuraavanlainen resepti:
-B230 lohko vaparin tai turbon männillä. Ruttuja kumminkin 9.5:1 paikkeille @ RE85 (lohko on, saattaa tosin vielä vaihtua)
-KLR T3 nokka / säädettävä hihnapyörä (hommattu)
-Plenumi (hommattu)
-Holset HX40 Super #14 pesällä (hommattu)
-Bilteman 50mm hukkis (hommattu)
-MS2 V3 (hommaamatta)
-530 kansi isommilla pakovenoilla ja paremmila seeteillä (kansi on, ei ole vielä käynyt koneistuksessa)
-H-profiilit (hommaamatta)
-Isot suuttimet 1000-1200cc (hommaamatta)

Tossa tollanen karkea lista. Joitakin osia tosiaan jo hommattu. Pakosarja pitäs tehä ite, laipat ja mutkat on jo hommattu siihenkin.

Uusi käyttöauto. Ajettu vaatimattomat 530tkm. Tekniikka b200f. Lisävarusteita ei ole. ::) Leimalle pitää uusia takajarrut ja tuulilasista tuli korjauskehotus. Lisäksi pohjaan yksi pieni 5cm paikka ja yhden jarruletkun oikaisu.


Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945, Pussitettu nokkamuki + Volvo 240
« Vastaus #68 : 08.07.2015, 22:14:16 »
Pikkasen taas edennyt.

Moottoriin saanut hommattua taas lisää palikkaa. B230f lohko meni kaupaksi ja tilalle tuli b230fk öljyruiskullinen lohko. Tähän tuli myös turbon männät ja h profiilit. Lisäksi hyllyssä ois ms2 v3 moottorinohjaus ja kovia kokenut 531 kansi, josta ois tarkotus saada vielä toimiva peli :)
Palotila pitää tasotella ja ykkösen venat menee vaihtoon sekä toinen ohjuri. Kannessa isommat pakovenat ja kanavat portattu, joten kannattanee korjata...


Pakosarja tuli väännettyä. Ihan ok onnistu ekaks itse tehdyks. Pituuksissa nyt pieniä heittoja, mutta saanee kelvata.




240 keulille tuleva konekkin melkein nipussa. Vaihdoin sinne kk laakerit ja kaikki tiivisteet. Samalla uusi jakohihna.



Jos joku mode viittis, niin tämän voisi siirtää tonne projekti puolelle! :)

Siirretty -JoonasH
« Viimeksi muokattu: 08.07.2015, 23:34:05 kirjoittanut JoonasH »

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: Volvo 945, Pussitettu nokkamuki + Volvo 240
« Vastaus #69 : 08.07.2015, 23:24:36 »
Vanteet sopii paremmin 2-lankkuun.
Pakosarjan putkien pituuteen sopii hyvin vanha sanonta, bygg så det ryms.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 945, Pussitettu nokkamuki + Volvo 240
« Vastaus #70 : 10.07.2015, 08:36:26 »
Juu jätä vaan peltivanteet tuohon kaksataseen. Ysin alle sitten jotain kevytmetalliherkkua.  :)

Kyllä ei Hembaland pussihousuineen voi enää itkemättä katsoa tätä entistä autoaan.

Tuleva tekniikka vaikuttaa hyvälle. Tykkään.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945, Pussitettu nokkamuki + Volvo 240
« Vastaus #71 : 10.07.2015, 14:02:17 »
Jeps ysiin ois tarkotus saada alua hommattua.

Sellasta se on. Oli hyvä aihio hakusessa, jotta ei tarvi heti hitsata koko koria uusiks. Taisin jo ostaessa mainita, että tulee projektiksi ;)


Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945, Pussitettu nokkamuki + Volvo 240
« Vastaus #72 : 19.07.2015, 23:31:26 »
Tullut taas tallilla parina iltana puuhasteltua. Eli tosiaan 240 tuli nostettua tekniikka irti:

Uuteen tekniikkaan apulaitteet kiini:



Ja sinnehän se sujahti:


Kuvan jälkeen kasaantui vielä ahtoputket paikalleen ja otin farkusta syylärin niin sai sähköflektinkin kiinni. Yllättävän helposti sopi kaikki paikalleen. Vielä pitäisi suuttimien etuvastuksille tehdä johdot, jatkaa immun piuhat ja tehdä putkisto.

Ilmanputsariksi pitäs kehitellä jotain. Farkun vakio tonne ei mene millään ja oravakatiskaakaan ei talvipulkkaan huvittais pistää...

Kattotelineetkin tuli laitettua S*

Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945, Pussitettu nokkamuki + Volvo 240 B230FK
« Vastaus #73 : 05.08.2015, 15:52:30 »
Konehuone aikalailla nipussa. Pesuriks piti laittaa bilteman yleismalli, niin sai vielä putsarinki mahtumaan :)

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2006
  • Näpräilijä
Vs: Volvo 945, Pussitettu nokkamuki + Volvo 240 B230FK
« Vastaus #74 : 05.08.2015, 20:48:13 »
Jos näprätä haluat, niin orkkiksen saa kyllä tuonne, ja saat vaikka kuinka ison ilmaputsarin ;) Miitissä bongsin tommi m:n autosta "vapari mallin" pesurin säiliön piilotettuna konehuoneen vasemmalle puolelle, ahtoputkien alle. Omassani (b230ft 240) on nyt säiliö noin, eikä tarvitse olla kokoajan täyttelemässä 
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy