Kulkukoira  Proturbo

V70 MK1 Stereot ym

  • 7 Vastauksia
  • 3077 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Enkeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
V70 MK1 Stereot ym
« : 03.03.2015, 17:28:51 »
Moi
Ensin pienen pieni pohjustus:
Vaihdoin vakiosoittimen tilalle Pioneerin näyttösoittimen. Tarkoitus oli/ on laittaa vahvistin (vahvistimia?) pääkaiuttimille ja subbarille. Nyt on kaikki johdot vedetty asiallisesti suojapunoksen sisällä jne. eikä siitä aiheesta sen enempää. Ainakin etuoviin on tarkoitus vaihtaa kaiuttimet jotka on jo hankittuna edelliseen "projektiin". Näille vedin jo johdotkin kontista etujalkatilaan asti kunnes (vasta tässä vaiheessa) älysin tarkistaa että miten ne piuhat saa oviin. Vastaus ei oikein mitenkään!!! Tai ainakin on todella vaikeata moninapa liittimen ansiosta.

Subille on laitettu nyt vahvistin toimimaan. Pääkaiuttimet soi edelleen soittimen omalla vahvistimella paitsi...
Nyt sitten itse aiheeseen. Kun pistin RCA-johdolla vahvistimen soittimen sub lähtöihin takaovien kaiuttimet lakkasivat kuulumasta. Olen joskus jostain näiltä palstoilta lukenut että takakaiuttimet olisivat jonkinlaiset subbarit itsessään? Pitääkö paikkansa?

Kun ne takaovien kaiuttimet haluan kuitenkin saada toimimaan niin tässä tänään mietin seuraavanlaista kytkentä hommia:
Kerran ne piuhat on jo vedetty niin jos yhdistäisin vahvistimelta tulevat johdot soittimen takana ISO liittimen kaiutin johtoihin niin sittenhän ne kaikissa ovissa olevat kaiuttimet alkavat toimimaan? Vai alkaako? Olen kuullut että varsinkin takakaiuttimille olisi autossa jossain oma vahvistimensa? Pitääkö paikkansa? Miten tämä oletettu vahvistin reagoi jos laitan siihen uuden ja epäilemättä tehokkaamman vahvistimen?

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: V70 MK1 Stereot ym
« Vastaus #1 : 03.03.2015, 17:59:56 »
Ei ole mitkään bassokaiuttimet vaan ihan koaksiaalit. Ja kun sä laitoit sen subin johdon niin katkaisiko samalla takakaiutin lähdön? Onko se subille erikseen ja montako rca lähtöä soittimessa?
Mulla oli edellisessä vahvistin yhdistetty alkupeäisiin johtoihin.

Kaapeleiden vetoon jotain mallia tuolta.
http://www.peukalokeskellakammenta.com/hifi_volvo/part_I/kaapelointi.html

Poissa Enkeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 MK1 Stereot ym
« Vastaus #2 : 03.03.2015, 18:39:17 »
Soittimessa on kolmet lähdöt eli etu taka ja sub. Pitää vielä tarkastaa etten sittenkin laittanut tähän taka lähtöön.
Mutta edelleen kysymys avoinna siitä että jos vahvistimelta vedän johdot auton omiin kaiutinjohtoihin  soittimen taakse niin toimiko? Ilmeisesti ei ole sen kummempaa vahvistinta enää soittimen ja kaiuttimien välissä?
Vaihdan ne kaiuttimet jokatapauksessa kunhan jossain vaiheessa saan aikaiseksi. Näille haluan oman vahvistimen.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: V70 MK1 Stereot ym
« Vastaus #3 : 03.03.2015, 18:43:18 »
Tarkistappas vaan.
Kirjoitin tuohon että toimii kun laittaa omiin johtoihin vahvistimelta tulevat kaapelit.

Ennenkun alat kajareita vaihtaan niin lue kokonaan tuo linkkaukseni. Sieltä löytyy myös elementtien asennuksesta juttua.

Poissa Enkeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 MK1 Stereot ym
« Vastaus #4 : 03.03.2015, 20:15:25 »
No niinpäs lukikin.
Tosi hyvät ja informaatiset sivut olet laittanut pystyyn. Vielä en ole niitä kuin pintapuolisesti katsellut mutta voin todeta jo nyt että niistä tulee olemaan ainakin mulle todella paljon hyötyä

Kiitos vastauksistasi  :)
Mika

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: V70 MK1 Stereot ym
« Vastaus #5 : 03.03.2015, 20:18:17 »
En ota sivuista kunniaa mutta kyllä hänkin täällä pyörii.

Mä muuten tein sen vahvistimen johtojen liitoksen niin että, apikoilla muutossarjaan niin saa pelit rokkaan jos vaikka vahvistimesta tulee toimintasavut ulos. Helppo sit liittää.  ;)

Poissa vee40td

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • V40
Vs: V70 MK1 Stereot ym
« Vastaus #6 : 03.03.2015, 22:37:11 »
Tuolla linkissä olevissa midbassoasennuksissa on sitte nuo iskumutterit laitettu just silleen niinku niitä EI saa laittaa. Älkää tehkö samoin  :)

Poissa hazaa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 MK1 Stereot ym
« Vastaus #7 : 03.03.2015, 23:39:26 »
Tuolla linkissä olevissa midbassoasennuksissa on sitte nuo iskumutterit laitettu just silleen niinku niitä EI saa laittaa. Älkää tehkö samoin  :)

Tiedän, tiedän. Mutta mulla oli omat syyni laittaa ne noin päin 8).
Ei olisi muutoin onnistunut iskumuttereiden käyttäminen. Ne on
liimamassalla kiinni ja ovat siellä jo vuosia pysyneet.

Mutta oikeasti ne tulisi kiinnittää toisella tavalla.

Noihin etukaiuttimiin palataakseni, aseuunspaikka on täysin suolesta.
Varsinkin, jos ovikaiuttimista haluaa kuulla keskiääniä. Jos haluaa hyvän
lopputuloksen, niin homma ei tule olemaan helppoa.

Kaapeleiden vetäminen oviin vaatinee toisen läpiviennin ja toisen
läpiviennin tekeminen vaatinee ovien irroituksen.

En nyt halua masentaa enkä tappaa innostusta, mutta töitä joutuu
tekemään, jotta ei tuhlaa kaiuttimien potentiaalia välttävillä asennuksilla.

 

Proturbo  Autodiagnoosi