RallyBaron  Samppasport

S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)

  • 258 Vastauksia
  • 68266 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #195 : 15.10.2017, 23:11:57 »
Vaahtoaako neste kun kääntelet? Jos niin järjestemässä ilmaa.

Miksi vaihdoit ohjausvaihteen, oletan että tarkoitat hammastankoa?

En oo nyt kattonu säiliöön, mutta viimeksi kun sinne katsoin niin ei vaahtoa näkyny.

Hammastankoa tarkoitan juu. Sieltä korkkasi joku stefa mikä puski sit kaikki öljyt apukuskin puolelta pihalle. Ei jääny paljoo muita vaihtoehtoja kun vaihtaa koko osa. Hammastanko hajosi siis kun vaihdatin eka itse raidetangon ulommaiset päät, ajelin niillä vähän aikaa ja sitten vaihdatin sisäpäät korjaamolla. Heti tuon sisäpäiden vaihdon jälkeen, korkkas toi stefa. Epäilivät että oli niin paljon väljää niissä sisäpäissä, että kun uudet vaihto tilalle niin sinne muodostu jonkunlainen klappi tai vastaava, en oikeen tiedä. Syytin eka korjaamoa, että olivat mokanneet jotain kun toi hammastanko hajos heti niiden tekemän remontin jälkeen, mutta kyseistä mahdollisuutta ei kuulema voinut ollu kun stefa on niin syvällä hammastankoa.
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6860
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #196 : 16.10.2017, 08:40:05 »
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #197 : 16.10.2017, 10:07:01 »
Eli tuota EPS:ää ei vaihdettu? (sivu 11)

https://www.volvoclub.org.uk/tech/S40MY2005-SuspensionSteering.pdf

Eivät vaihtaneet tuota. Olisiko heidän kuulunu vaihtaa sekin samalla? Vai pitääkö tuo koodaa vaan jotenkin uuden hammastangon kanssa?

Jos nyt oikein käsitin niin tuo EPS on kiinni ohjaustehostimen pumpussa? Vaihdoin itse kesällä uuden pumpun tuohon ja sillon ainakin toimi ihan normaalisti. Selviääkö tuossa nyt uudella koodauksella mikä pitää varmaan sinisellä käydä tekemässä?
« Viimeksi muokattu: 16.10.2017, 10:13:09 kirjoittanut magrilli »
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #198 : 16.10.2017, 12:32:16 »
Soittelin bilialle niin ei johdu se ohjauksen jäykkyys kuulema tosta EPS:stä. Epäili hammastankoa.
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6860
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #199 : 16.10.2017, 16:47:35 »
Eivät vaihtaneet tuota. Olisiko heidän kuulunu vaihtaa sekin samalla? Vai pitääkö tuo koodaa vaan jotenkin uuden hammastangon kanssa?

Jos nyt oikein käsitin niin tuo EPS on kiinni ohjaustehostimen pumpussa? Vaihdoin itse kesällä uuden pumpun tuohon ja sillon ainakin toimi ihan normaalisti. Selviääkö tuossa nyt uudella koodauksella mikä pitää varmaan sinisellä käydä tekemässä?

Tuollee tuossa laittamassani linkissä lukee:

When replacing the EPS, software must be downloaded to adapt the servo control to the vehicle profile.
If the software is not downloaded, servo power will be for a general vehicle profile. In addition, a
diagnostic trouble code (DTC) is stored.
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #200 : 16.10.2017, 17:44:23 »
Tuollee tuossa laittamassani linkissä lukee:

When replacing the EPS, software must be downloaded to adapt the servo control to the vehicle profile.
If the software is not downloaded, servo power will be for a general vehicle profile. In addition, a
diagnostic trouble code (DTC) is stored.


Mitähän tässä nyt tekee sitten kun biliasta sanoivat että tuota ohjelmointia ei tarvitsisi?  :idiot2:

Mutta miksi se ohjaus toimi ihan normaalisti sillä vanhalla hammastangolla vaikka en sillonkaan käyny tuota uutta eps:ää koodauttaa ohjaustehostimen pumpun vaihdon yhteydessä?
« Viimeksi muokattu: 16.10.2017, 17:51:08 kirjoittanut magrilli »
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6860
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #201 : 16.10.2017, 21:41:24 »
Mutta miksi se ohjaus toimi ihan normaalisti sillä vanhalla hammastangolla vaikka en sillonkaan käyny tuota uutta eps:ää koodauttaa ohjaustehostimen pumpun vaihdon yhteydessä?

No tämä! Epäilen myös hammastankoa...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #202 : 16.10.2017, 21:55:50 »
Aika jännä että tossa sun linkkaamassa sivussa tosiaan sanotaan, että pitäisi käydä koodauttamassa. Hyvin mulla tosiaan toimi se ilman koodaustakin  :idiot2:
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6860
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #203 : 16.10.2017, 22:00:51 »
Aika jännä että tossa sun linkkaamassa sivussa tosiaan sanotaan, että pitäisi käydä koodauttamassa. Hyvin mulla tosiaan toimi se ilman koodaustakin  :idiot2:

Jos tuon oikeen ymmärrän niin sen kuulukin tehdä.

If the software is not downloaded, servo power will be for a general vehicle profile.

Se vaan käyttää silloin yleistä profiilia mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan ???
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #204 : 16.10.2017, 22:19:50 »
Jos tuon oikeen ymmärrän niin sen kuulukin tehdä.

If the software is not downloaded, servo power will be for a general vehicle profile.

Se vaan käyttää silloin yleistä profiilia mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan ???

Ei viitsisi vaan käydä turhaan availemassa lompakon nyörejä sinisellä  ;D "Kokeilemassa onneaan". Tuskin ihan ilmaista toi koodaus on. Ellen saa sovittuu jotain niiden kanssa että eivät ota maksuu jos ei tilanne parane koodauksella.
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #205 : 17.10.2017, 19:52:02 »
Ei auttanut koodaus mitään. Huomenna soittoa pajalle ja hammastankoa TAAS vaihtoon. Bilian asentaja epäili, että ovat laittaneet väärän hammastangon kun kuulema jotain yhteysongelmaa heitti kun lukijaa käytti autossa kiinni. Kuulemma 7 eri vaihtoehtoa tohon autoon hammastangoiksi joten ei ihme jos ovat laittaneet väärän osan  >:(
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #206 : 18.10.2017, 19:50:21 »
Huomiseksi käyn jättämässä auton taas pajalle laitettavaksi. Tasan 2 vaihtoehtoa oli noita hammastankoja tuohon ja olivat sitten laittaneet väärän  :nohnoh

Asentaja selitteli mokaa sillä, että hämääntyivät kuulema kun auton alla tällä hetkellä 18 tuuman vanteet, mutta tehtaalta tullessa ollut 17 tuumaiset. En ymmärrä miten tämä muka vaikuttaa siihen kumman hammastangon ottaa, mutta tämä oli selitys. Ensimmäinen ja viimenen kerta kun asioin kyseisessä putiikissa... Noh, jos perjantaina olisi viimein auto jossa ohjaus toimii niin kuin kuuluukin  ;D
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6860
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #207 : 19.10.2017, 07:53:03 »
Noh hyvä että selvis missä vika...noinkin helposti... :D
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #208 : 19.10.2017, 10:12:57 »
Noh hyvä että selvis missä vika...noinkin helposti... :D

Jep  ::) ;D
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #209 : 20.10.2017, 20:15:57 »
Eipä tullut vieläkään kuntoon... Samanlainen jäykkä on ohjaus. Ainut mikä mulla tulee enää mieleen niin on, se vikakoodi minkä Bilian kaveri sieltä löysi eikä saanut kuulema poistettua. Mulla pitäs ensi viikon aikana tulla lukija millä saan sen nollattua pois. Toivottavasti sen jälkeen toimis. Jos se ei toimi niin sitten loppuu mulla ideat. Ohjaustehostimen öljyt vaihdettu huuhtelemalla uusiin kesällä joten ei voi johtuu siitäkään.
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo