Carcom Oy  Ateho

S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)

  • 258 Vastauksia
  • 68289 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #45 : 27.10.2015, 10:07:56 »
Mä olen ollut myös tyytyväinen Debilin palveluihin. Eihän niillä tuntiveloitus halvimmasta päästä ole mutta asiantuntemus tuntuisi olevan kohillaan. Ainakaan omaa vanhaa rouskua en veisi Bilian huoltoon ihan ensimmäisenä  :)

Kyselin tuota pallonivelen vaihtoa kolmesta eri paikasta ja Debilin hinta oli vähintään 100 euroa halvempi kun muilla  :pomo:
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #46 : 27.10.2015, 16:12:25 »
Vaikka tuossa aikasemmin kehuskelin Debilin toimintaa niin nyt joutuu kyllä antaa noottia aika paljon.

Ennen töihin lähtöä tarkistelin vähän autosta tehtyjä huoltotoimenpiteitä ja huomasin, että hommathan on tehty aivan päin persettä.

- Jäähdytysnesteen taso oli alle MIN-merkin, joten jouduin sitä lisäämään samantein itse :nohnoh

- Ohjauskulmia ei oltu tarkistettu pallonivelen vaihdon yhteydessä, tästä syystä ratti osottaa nyt aivan minne sattuu  :nohnoh

Sumarin umpion olivat jopa saaneet asennettua, joten ruhtinaalliset 1/3 on onnistumisprosentti tältä kerralta suoritettujen huoltotoimenpiteiden saralta. Aika huolestuttavaa kyllä. Huomenna vien auton takaisin ja saavat laittaa ohjauskulmat kuntoon. Saa nähdä miten hoitavat tilanteen jos haluavat musta vielä tulevaisuudessa asiakkaan...
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #47 : 27.10.2015, 18:53:57 »
Ainakaan ennen heillä ei ollut kulmiensäätöön mahdollisuutta, mutta mulle kyllä infottiin asiasta.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #48 : 27.10.2015, 20:23:22 »
Ainakaan ennen heillä ei ollut kulmiensäätöön mahdollisuutta, mutta mulle kyllä infottiin asiasta.

Kyselin puhelimessa, että kuuluuko ohjauskulmat säätää samaan syssyyn kun vaihtaa palloniveltä ja vastaus oli että kuuluu. En ymmärrä miksi eilen jättivät asian sitten tekemättä. Vähän ottaa pannuun tommonen, mutta ei kait sille mitään mahda. Tuota jäähdytinnesteen vähäisyyttä eivät voi millään muulla selittää kun huolimattomuudella.
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6863
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #49 : 28.10.2015, 08:49:13 »
Tuota jäähdytinnesteen vähäisyyttä eivät voi millään muulla selittää kun huolimattomuudella.

Tai sitten eivät ole ajaneet lämpöseks tai jäänyt ilmatasku johonkin...?
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #50 : 28.10.2015, 09:17:11 »
Tai sitten eivät ole ajaneet lämpöseks tai jäänyt ilmatasku johonkin...?

Kaitpa tuokin on mahdollista.
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #51 : 28.10.2015, 10:19:58 »
Tai sitten eivät ole ajaneet lämpöseks tai jäänyt ilmatasku johonkin...?

Tuokin silti korjaamon vika. Kyllä lämpimäksi käyttö ja hieman maksimista ylitäyttö kuuluis asiaan.
Aina sinne jää sen verran ilmaa, että muuten tipahtaa maksimista sinne minimin lähelle. Riippuen paisarin koosta.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #52 : 28.10.2015, 18:18:13 »
Tuokin silti korjaamon vika. Kyllä lämpimäksi käyttö ja hieman maksimista ylitäyttö kuuluis asiaan.
Aina sinne jää sen verran ilmaa, että muuten tipahtaa maksimista sinne minimin lähelle. Riippuen paisarin koosta.

Tänään kävin uudemman kerran niitä ohjauskulmia laitattamassa Debilillä niin tiskillä sanoivatkin nyt yllättäen, että eihän se kuulu pallonivelen vaihdon yhteydessä tehtävän vaikka puhelimessa sanoivat aivan toista. Vähän maku meni kyllä firmasta nyt. Ratin sanoivat suoristaneensa, mutta vieläkin huomaan silmällä selvästi, että ei suorassa ole vieläkään  :idiot2: :nohnoh Tiedä sitten meneekö nyt vähän pilkunviilailuks itellä, mutta joka tapauksessa. Jäähdytinneste jupakkaan eivät yllättäen ottaneet kantaa.
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #53 : 28.10.2015, 23:09:24 »
28.10.2015, 226569km

Jälleen käyty Debilissä laitattaa seuraavat:

- Ohjauskulmat
- Ratin suoristus
« Viimeksi muokattu: 30.10.2015, 23:22:45 kirjoittanut magrilli »
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #54 : 31.10.2015, 00:57:15 »
Pitkissä sitä ongelmaa ei pitäisi olla, jos sinne xenonit pistää.  Alkuperäiset xenonithan oli siis lyhkäsissä? Niissä sen ongelma loi se modulointi.  Mutta niinku tuollaki sanottu, niin ei se vara venettä kaada, jos vaikka releyttääkin.  Tuolla http://forums.swedespeed.com/showthread.php?129216-HID-PWM-issue-DIY-fix-for-BOW-(Bulb-Out-Warning)-flickering-and-poor-starting juttua tosiaan on.  Tuolla ainakin sanoo, ettei ongelmaa pitäisi olla pitkissä tai sumuvaloissa.  Aikoinaan tuo oli tosiaan tuota asiaa ihan tutkinut, avannut nuita hajonneita piirejä, skooppeilla mitaillut jne. Että en itsekkään sen enempää tiedä, vaan perustuu lähinnä tuonne.

Swedespeed foorumilla piti myös listaa jossain vaiheessa nuista.  48 ihmistä laittanut xenonit. Suoraan kytketty 32, joista 16 toiminut ja 16 hajonnutta. Kbowe/drl disable kytketty 16, joista  16 toiminut ja 0 hajonnutta.

Miten muuten nuissa alkuperäisissä, niin onko ne bi-xenoneina? Että pitkien avuksi tulee?  Itsellähän silloin S40:ssä oli itse laitettu xenonit ja vaihdettu myös ne projektorit  Bosch E46:iin joissa läppä käännetään  pitkät päällä, jolloin ne tulee pitkien avuksi.
https://www.youtube.com/watch?v=jvxUWYKA3_Y

Eli oot Pietilä sitä mieltä, että pitkiin voi lätkästä ihan huoletta 55W ballastit ja polttimot ja johdot kiinni suoraan auton omiin pitkien johtoihin? Eli se ongelma tulee ainoastaan jos aletaan vaihtamaan lähivaloihin xenoneita?

Esim nämä: http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Xenon/Products/%22Xenon-Muutossarja%209005%2055W%22
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa Pietilä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #55 : 01.11.2015, 21:52:03 »
Eli oot Pietilä sitä mieltä, että pitkiin voi lätkästä ihan huoletta 55W ballastit ja polttimot ja johdot kiinni suoraan auton omiin pitkien johtoihin? Eli se ongelma tulee ainoastaan jos aletaan vaihtamaan lähivaloihin xenoneita?

Esim nämä: http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Xenon/Products/%22Xenon-Muutossarja%209005%2055W%22

No nuiden Swedespeedin mukaan ongelma olisi vaan nuissa lähivaloissa, koska niissä on tuota moduloitua jännitettä. Jos Englanti taittuu, niin sinnehän voi nakata kysymystä, ne varmaan osaa paremmin selittää.  :) Ja eihän se vara venettä kaada jos ne vaikka releyttääkin tms.

Poissa Volin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #56 : 21.11.2015, 06:34:32 »
Hieno volvo sulla  O0  Minulla v50 t5 awd sisältäen kaikki samat mausteet kuin sullakin plus lisäksi tuon r-design korisarjan.
Miettinyt et jotain pientä siihenkin pitäisi tehdä  ;) Tein topicin siitä mutta kun ei ketään kiinnostanut siihen mitään kommentoida niin poistin sen  :'(
Mites noi sun ledit auton ulkopuolella, tuleeko virheilmoituksia? Entä auton sisäpuolen ledit, ennen kun alan repimään auki niin mitä malleja sinne tulee?
Sumareissa mulla on h11 cree ledit mitkä ajaa erittäin hyvin päivävalojen asemaa.
Alustasarjaakin miettinyt mutta lukenut noita juttuja että vetarit ei kestäisi, tää traktorimaisuus vaan vähän pistää silmään kun tottunut siihen et mun autot on ollut matalia  ::)

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #57 : 21.11.2015, 10:51:40 »
Hieno volvo sulla  O0

Kiitän  :pomo:

Minulla v50 t5 awd sisältäen kaikki samat mausteet kuin sullakin plus lisäksi tuon r-design korisarjan.
Miettinyt et jotain pientä siihenkin pitäisi tehdä  ;) Tein topicin siitä mutta kun ei ketään kiinnostanut siihen mitään kommentoida niin poistin sen  :'(

Harmi, että menit poistamaan ketjun, ois ollu mielenkiintosta lukea se ja jakaa kokemuksia jne.

Mites noi sun ledit auton ulkopuolella, tuleeko virheilmoituksia? Entä auton sisäpuolen ledit, ennen kun alan repimään auki niin mitä malleja sinne tulee?

Ei oo tullu mitään virheilmotuksia ledeistä.
Jalkatilaan ja hanskalokeroon iskin tämmöset: https://www.motonet.fi/fi/tuote/433025/LED-polttimopari-Narva-6000K-12V-T10-EI-TIELIIKENTEESEEN
Taakse kattoon tuli nämä: https://www.motonet.fi/fi/tuote/433101/Philips-LED-polttimopari-6000K-12V-T10-EI-TIELIIKENTEESEEN
Eteen kattoon: https://www.motonet.fi/fi/tuote/433107/Philips-LED-polttimo-6000K-12V-sukkula-30mm-EI-TIELIIKENTEESEEN

Takakonttiin vaihdoin kanssa ledin, mutta en muista mikä noista se nyt olikaan, todennäköisesti tuo W5W kannalla oleva.
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa Volin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #58 : 21.11.2015, 17:53:24 »
Harmi, että menit poistamaan ketjun, ois ollu mielenkiintosta lukea se ja jakaa kokemuksia jne.

Joo no katsotaan jos laitan vielä uuden pystyyn  ;) Oliko sulla eberiä tässä? Mulla on mut kolmen virheellisen käynnistyksen jälkeen meni vikatilaan. Pitäis käydä lukemassa vikakoodit ja nollata se jos vaikka sillä lähtis toimiin  V:>
Muuten olen ollut kyllä tähän autoon tyytyväinen  :)

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #59 : 21.11.2015, 18:46:07 »
Joo no katsotaan jos laitan vielä uuden pystyyn  ;) Oliko sulla eberiä tässä? Mulla on mut kolmen virheellisen käynnistyksen jälkeen meni vikatilaan. Pitäis käydä lukemassa vikakoodit ja nollata se jos vaikka sillä lähtis toimiin  V:>
Muuten olen ollut kyllä tähän autoon tyytyväinen  :)

Ei oo eberiä mulla. Toivotaan, että lähtis toimimaan vikakoodien nollauksella  :)
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

 

Proturbo  Autodiagnoosi